1973 Opel Gt

02 juni 2011 19:46 #1 door Lumpy
1973 Opel Gt werd gestart door Lumpy
Hallo allemaal,

Bij deze hier een topic waar ek foto's en uitleg zal vertellen over mijn projectje.

ik denk dat hij mechanich zo goed als in orde moet zijn, alleen zoals op de foto's te zien moet de carosserie wel eens onder handen genomen worden...

Foto's:




ik zal proberen nog even wat foto's van de shade aan de buitenkant te trekken ook het interieur en de motorruimte zal ek er even op posten

ps: dit ben ik niet op de 1ste foto dit is men vader :p
de zwarte gt op de 3de foto is van men vader.

M.v.g.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2011 21:37 #2 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt
Bij deze dus de beloofde foto's:

Shade:





dat zijn zowat de ergste plekjes.

Rest Foto's:

















En bij deze die van men vader:


Vraag:
Hoe verwijder ik men deurpaneel ?
raam gaat nietmeer toe waarschijnlijk kabel kapot ?

Wat is dat ene knopje ? ( te zien op foto )

M.v.g.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juni 2011 00:12 #3 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic 1973 Opel Gt
nou sterkte met de wederopbouw,zullen nog heel wat uurtjes ingaan voordat je hem weer proper hebt. Het deurpaneel zit met
druk pennetjes vast,eerst de hendel van de deuropener verwijderen(2 schroefjes achter de zwarte afdekkap,de deurpaneel losklikken uit de bevestiging van de druk pennetjes en naar boven toe weg nemen. Splendid parts heeft volgens mij ook wel de juiste kabeltjes voor het raammechanisme.Zou tegelijk dan ook de geleide blikjes van het raam vervangen,kosten bijna niks en bespaard je alle moeite als blijkt dat het raam scheef dicht gaat.
succes met de restauratie,en foto`s van het project zijn natuurlijk altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juni 2011 21:50 #4 door leon
Beantwoord door leon in topic 1973 Opel Gt
het geleideblokje waar Priscilla het over heeft waar moet deze
bij het raam worden gemonteerd?
Deze zit er bij mij niet in, en de raam loopt inderdaad iets scheef.
gr. Leon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2011 17:33 #5 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2011 18:03 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1973 Opel Gt
Hmmmm...dat gaat nog niet helemaal zoals het hoort met dat youtube gebeuren. Werk aan de winkel...zucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2011 18:23 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1973 Opel Gt
Opgelost :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2011 20:20 #8 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt

GranTurismo schreef : Opgelost :thumbup:


Ok Netjes :d bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juni 2011 20:10 #9 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt
Vandaag het slechte nieuws vernomen dat de onderkant wss ook zo goed als rot is :( heeft iemand hier een idee van hoe dit goed op te lossen ? en goedkoop ?

en voorstel voor ander kleurtje ? wouw terug wit parelmoer maar dan ben je 3500euro kwijt als ik hem dan laat doen parelmoer koste ongeveer 1500euro meer daar...

Voorstellen ?

M.v.g.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juni 2011 20:43 #10 door nico
Beantwoord door nico in topic 1973 Opel Gt
Hey,

Volledig nieuwe vloerdelen zijn tegenwoordig opnieuw te krijgen. bij onze forumsponsor Splendid Parts gaan ze voor 289 euro per kant. Kost wel een beetje maar je hebt er een volledig nieuwe ondekant voor.

Grtz

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juni 2011 16:44 #11 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic 1973 Opel Gt

Lumpy schreef : Vandaag het slechte nieuws vernomen dat de onderkant wss ook zo goed als rot is :( heeft iemand hier een idee van hoe dit goed op te lossen ? en goedkoop ?

en voorstel voor ander kleurtje ? wouw terug wit parelmoer maar dan ben je 3500euro kwijt als ik hem dan laat doen parelmoer koste ongeveer 1500euro meer daar...

Voorstellen ?

M.v.g.


Zou me over de kleur voorlopig nog maar geen zorgen gaan maken. Na het zien van de foto's ben ik bang dat je nog een heeeeeeeele lange weg te gaan hebt voor dat je aan het spuiten toe komt.
Het beste is om de hele GT te strippen en een grondige inspectie houden om te zien hoe goed (of slecht) de basis is.
Anders ben ik bang dat je aan een bodemloze put gaat beginnen.

Sorry dat ik misschien zo negatief klink, maar in mijn nu bijna 20 jarige 'GT carrière' heb ik helaas al te veel dromen (en GT's) zien sneuvelen.

Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juni 2011 21:52 #12 door agété
Beantwoord door agété in topic 1973 Opel Gt
t'Wordt idd strippen geblazen wil je er een goede GT van maken.
Strippen,motor er uit(?),stralen,dan zie je echt wat je te doen staat.Als je dit bijhoudt met een uitgebreide fotoreportage en een verslag,zul je dit ook terugzien in de taxatie!
Ik wil je niet ontmoedigen,maar "opknappen" blijft sukkelen met allerlei akkefietjes en ellende,ik denk dat je er ook met plezier van wilt gaan genieten,daar hoort natuurlijk het "rommelen en sleutelen" bij,maar het moet wel leuk blijven natuurlijk,dus niet met het idee van; WAT !@#$%^&*()_+ NOU WEER Blehk
Toch wens ik je veel succes en plezier ermee!

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 11:55 #13 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt
na lange tijd niets meer te laten horen toch weer wat actiever aan het worden.

we zijn ondertussen al een tijdje verder en de gt staat er nog hetzelfde bij als toen hij hier is aangekomen. eerst de garage verder uitgebreid en nu nog wat diverse klusjes thuis aan het oplossen en dan gaan we wss een grote garage/tuinhuis bijzetten als werkplaats.

was aan het denken om de gt proberen door de oldtimerkeuring te krijgen hier in belgië er voorlopig zo mee rond te rijden en vanaf dat de werkplaats klaar is hem dan helemaal op te maken.

Men vader heeft nog zo iets van als hij verkocht is koop ik ene dat in orde is en direct mee te rijden valt maar ik zou graag zelfs eens een auto opmaken en ik zou het zonde vinden moesten we deze ook nog laten gaan.

Zelf heb ik ondertussen een Nissan Skyline R33 gekocht welke ik nog aan het invoeren ben maar de liefde voor de gt is er nog steeds en hopelijk kunnen we er snel mee rijden en als de werkplaats er is kunnen de werken beginnen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 11:58 #14 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt
hier nog een filmpje van dat we de gt voor het eerst terug buitenreden na de winter. We waren allebij verbaast toen we zagen dat hij na paar keer aanslaan gewoon starte hij had bijna een half jaar stil gestaan met de batterij nog gewoon aangesloten en verder niets aan gedaan.
Tevens kun je op het filmpje ook zien dat de garage nu uitgebreid is en hij lekker droog binnen kan staan !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 12:05 #15 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic 1973 Opel Gt
kvermoed dat je die moeilijk zal gekeurd krijgen als oldtimer in belgië
ze zijn strenger geworden
en binnenkort word de keuring aangepast voor oldtimers
ik ben es afgekeurd geweest met een Manta B gewoonweg omdat de remblokken te ver afgesleten waren
toen ik die uithaalde en de dikte meete zat er nog 5mm op!!!
de zeveraars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 12:16 #16 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt
het is het proberen waard, binnekort eens kijken of alles in orde is dat alle lichten werken, remmen eens testen en zonodig herstellen en dan gewoon proberen of we hem erdoor krijgen zo niet staat er op de keuringskaart wat er moet gebeuren en dat weten we dan ook ineens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 12:24 #17 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic 1973 Opel Gt
gevarendriehoek, verbandkistje en brandblusser niet vergeten
indien niet aanwezig word em afgekeurd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 12:30 #18 door Lumpy
Beantwoord door Lumpy in topic 1973 Opel Gt
oke goed dat je dat zegt !

waar letten ze bij een oldtimerkeuring tegewoordig overal op ?
dacht dat vroeger het chassis, mechanish en de verlichting in orde was je er door geraakte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 12:45 #19 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic 1973 Opel Gt
nu controleren ze meer maar wat precies weet ik ook niet da verandert regelmatig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2012 18:18 #20 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic 1973 Opel Gt
hoi
op de site van GOCA vindt je alle info
www.goca.be/nl/p/ak-pa-oldtimer
grtz jirky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.