Restauratie europese GT 1970

15 feb 2012 18:45 #1 door neophyterulez
Restauratie europese GT 1970 werd gestart door neophyterulez
Ben begonnen aan de restauratie van mijn GT, nu voorlopig enkel nog maar de verf er af aan het halen.
Dit weekend gaat hij op het spit om de onderkant onder handen te nemen.














Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2012 18:50 #2 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2012 19:29 #3 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Restauratie europese GT 1970
succes en houdt de moed erin, dit is geen kleine klus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2012 19:41 #4 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic Restauratie europese GT 1970
succes daar gaan de nodige uurtjes in zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2012 21:23 #5 door nico
Beantwoord door nico in topic Restauratie europese GT 1970
Ik krijg telkens ook zo'n zin om mijn GT te strippen en te beginnen aan de carroserie. Het is dus telkens een beetje watertanden. Succes met de restauratie!

Grtz
Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2012 23:12 #6 door RAPPEROGER
Beantwoord door RAPPEROGER in topic Restauratie europese GT 1970
VEEL SUCSES ECHT EEN HELE KLUS


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2012 18:32 #7 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Restauratie europese GT 1970
Succes gewenst met de klus. Het is inderdaad aardig wat werk het spuitklaar maken van een auto, maar het is owh zo belonend als je van een vieze schrootbak opeens een eyecatcher maakt.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2012 18:53 #8 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970
Thanks,

En deze komt dan ook volledig origineel te staan.
Blauw interieur en buitenkant monzablauw.

De ontbrekende dingen heb ik grotendeels al via Veldman.
Alvast bedankt daarvoor.

De motor krijgt een komplete revisie, maar first things first en dat ik de lak van de kas afkrijgen en die mottige zijschorten er afsmijten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2012 20:10 #9 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie europese GT 1970

neophyterulez schreef : En deze komt dan ook volledig origineel te staan.
Blauw interieur en buitenkant monzablauw.
......... en die mottige zijschorten er afsmijten.

:thumbup: Zo mag ik het graag horen.
Veel succes met je project.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2012 04:30 #10 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie europese GT 1970

neophyterulez schreef : Thanks,

En deze komt dan ook volledig origineel te staan.
Blauw interieur en buitenkant monzablauw.

De ontbrekende dingen heb ik grotendeels al via Veldman.
Alvast bedankt


Ja daar ben ik ook geweest had een hoop leuke spullen.
Heb zijn motor meegenomen:thumbup: toen was het geld op.

Succes met je werkzaamheden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2012 21:38 #11 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970
Vandaag de gt op het spit gezet en die mottige zijschort er af gehaald, allez een stukje toch. Had het wel verwacht, maar toch wel verschoten van de roest.










Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2012 23:42 #12 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Restauratie europese GT 1970
troost u je bent niet de enige met een beetje laswerk
en ik vermoed dat er hier op het forum nog veel zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2012 03:41 #13 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970
Ondertussen de bodem en dorpel eruit gehaald en nieuw plaatwerk besteld.

Heel veel werk mee omdat de vorige eigenaar met de restauratie gewoon slecht plaatwerk liet zitten en erboven een goed stuk plaatwerk opgelast. Met als gevolg dat dat slechte plaatwerk is blijven rotten en is overgegaan op het nieuw plaatwerk.

Chassis, is ook een stuk rot en zal ik zelf moeten vormen.














Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2012 03:43 #14 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970
Stukken reeds in mijn bezit.
Nieuwe halve bodem met binnenrand.
Middenverstevigingdorpel en buitendorpel.

*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2012 07:10 #15 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie europese GT 1970
Ik wil je niet ontmoedigen of negatief klinken, maar loop weg van dit project en ga op zoek naar een harde(re) kas. Zonde van je tijd, geld en moeite. Voor al het geld wat je uit zult moeten gaan geven aan vervangend plaatwerk kun je een mooie kas aanschaffen (en nog geld overhouden).

Mocht het je toch lukken: dan kan ik daar alleen maar mijn pet voor afnemen. _O-

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2012 07:23 #16 door agété
Beantwoord door agété in topic Restauratie europese GT 1970
Jij hebt het over "die mottige zijschorten",ik heb ze ook -en bij mij is alles wat eronder zit hard gelukkig- ,het misstaat niet maar als die van mij nog eens overgespoten gaat worden blijven de spatborden breed maar de skirts gaan eraf.Je krijgt dan een soort "conrero look".Voor de rest petje af voor je doorzettingsvermogen!:thumbup:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2012 16:19 #17 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970
@Pecje Je hebt 100% gelijk, maar hoeveel mensen beginnen aan een wat zij denken harde kas en komen tot de conclusie dat de kas toch niet zo goed is dan ze verwachtten. En hoeveel GT's in de staat als de mijne zijn er al als donor gebruikt. Ik weet wel dat het me meer gaat kosten dan een deels gerestaureerde, maar ik ga dit niet zo hard voelen omdat er nog veel tijd over gaat gaan en heb het daar wel voor over.



Ik ken zo iemand die een harde kas had gekocht, maar die op echt verschillende plaatsen gewoon met plaatjes gelast was waardoor je dan ook vele meer tijd en werk in het plamuren moet steken. Dus je weet het ook niet altijd voor je eraan begint.


@agété Ikzelf ben ook een tuner, Heb een Corsa B wide body gehad, verlaagde Calibra 16v met lexmaul uitlaatcollecteur, nu Astra H GTC die een 7 cm gedropt is. Vind sommige uitbouwkits wel mooi voor de GT, maar vind het wel zonde omdat deze al zo oud zijn en zeldzaam beginnen te worden. En bij de mijne had die enkel maar de zijschorten en achter de achterste wielkast een opzetstukje en vind deze ook kwa lijning niet zo mooi met een originele snuit.

Keep you all posted with some pics :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2012 18:26 #18 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Restauratie europese GT 1970
mijn kas is ook redelijk slecht maar kmoe toegeven jij wint toch de hoofdprijs lol
ze hebben bij mij ook bepaalde stukken hersteld door er gewoon een plaatje op te lassen
ik moet ook een compleet nieuwe deurdrempel inlassen, waar heb je die oranje steunen gehaald en wat kosten die?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mrt 2012 13:23 #19 door neophyterulez
Beantwoord door neophyterulez in topic Restauratie europese GT 1970
Ja, we zitten samen in hetzelfde schuitje.
Ook omdat deze origineel met blauw interieur is en deze zeldzaam zijn, wil ik deze toch kost wat kost in orde krijgen.

Mijn pa is garagist en heeft nog indertijd het geluk gehad aan de GT'tjes te mogen werken toen ze nog zeer jong waren. Dus qua kennis heb ik ook nog geluk. Die rode stangen heeft mijn pa al jaren en is professioneel werkmatreaal, dus kan niet echt zeggen waar je die haalt en hoeveel ze kosten, waarschijnlijk wel veel.
In die rode stan zit een negatieve en positieve draad. Als deze aan 2 kanten vastgeklemd is, kan je deze makkelijk vergroten of verkleinen door aan de rode stang te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mrt 2012 18:30 #20 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Restauratie europese GT 1970
bedankt voor je reactie
we zullen elkaar steunen tijdens de werkzaam heden hihihi _O- ik heb es gekeken op het internet en zoeen stangen gevonden op een verkoopsite voor 10€ van een garagist die stopt
kheb foto bijgevoegd maar die is wa klein en onduudelijk
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.