Onderkant GT tectyleren

16 juni 2008 21:41 #1 door Peter uit IJsselstein
Onderkant GT tectyleren werd gestart door Peter uit IJsselstein
De GT is net goed gekeurd (wel handig voor 2 jaar dus). De garage had nog wel een tip voor me.
De onderkant ziet er volgens hem goed uit. Hij adviseerde om de onderkant te tectyleren om dat zo te houden.

Weet iemand een goed adres om dat tectyleren te laten doen?

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 juni 2008 23:02 #2 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic Onderkant GT tectyleren
als je naar Hoorn kan komen met je GT wil ik het wel voor je doen maar je krijgt wel een kwast in je handen om mee te helpen.

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 juni 2008 23:47 #3 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Onderkant GT tectyleren
Bedankt voor je aanbod! Ik had al wat Bodyshoot en kwasten/bokkepoten gekocht. En een brug geregeld bij mijn buurman op zijn werk.

Maar mijn zwager had het erover dat er specialisten zijn die het toch beter kunnen dan dat jezelf voor elkaar krijgt.
Die zouden ook gaatjes boren om inwendig delen zwart te spuiten.

De vraag is dus: kun je het zelf net zo goed voor elkaar krijgen als de specialisten?

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juni 2008 21:17 #4 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic Onderkant GT tectyleren
je kan het net zo goed krijgen als dat het door een "specialist" gedaan wordt.
Bodyshoot ken ik niet, maar als het een dikke kwastbare brei is, dan gebruik je dat voor je wielkasten en de delen weer de steenslag van je banden terecht komt.

verder heb je ML nodig, dit zit in een spuitbus + een lang plastic slangetje met een spuitmondje, dit werd voor extra bijgeleverd bij de ML (is herbruikbaar)

ML gebruik je voor in de kokerbalken en chassisbalken en op plekken waar water kan blijven staan.

contoleer eerst je kokerbalken, want het was toen heel gewoon om een auto te laten tectyleren, meestal zitten ze er al ingeboord en met plastic dopjes afgesloten.
zoniet dan wordt het gaatjes boren om het ML slangetje naar binnen te krijgen, dan heb je ook die afdicht dopjes nodig +- 12 in totaal.

een kokerbalk is een doosvormig profiel, gescheiden door een vertikaal schot, dus aan beide zeiden gaatjes boren.

de rest van de onderzijde spuit je met ML met het verstuiver dopje op de spuitbus.

mijn aanbod blijft geldig, oh ja als je het zelf gaat doen heel veel kranten onder je auto en op de rijplaten van de brug, scheelt je uren met opruimen

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.