een echte schuurvondst!

21 mei 2012 17:32 #1 door agété
een echte schuurvondst! werd gestart door agété
M'n zoon kwam met één van z'n vrienden ergens nog geen 14 km. bij mij vandaan in een boerenschuur gevuld met ouwe meuk en wat stond daar op de brug?





Ik was zeer verbaasd en enthousiast want volgens hem was-tie behoorlijk origineel op de wielen en de motor na(originele 1900-motor nog igst. aanwezig) want dat was een ZES-pitter!
Binnenkort zelf maar eens een kijkje gaan nemen,ik weet nog niet wie de eigenaar is,maar volgens m'n zoon komt-tie te koop...

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 21:59 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic een echte schuurvondst!
6 pitter, leuk! In lijn of V6?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 07:12 #3 door agété
Beantwoord door agété in topic een echte schuurvondst!
Dat weet ik binnenkort,Ze zijn er zowel in lijn als V-6.Ik heb er in Duitsland zelfs één gezien met een VR6 uit een VW Golf,en dat terwijl Opel en VW in Duitsland zoiets is als Ajax-Feyenoord.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 09:13 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een echte schuurvondst!
Ik meen heel vroeger ook wel eens en V blok in een GT gezien te hebben. Was tijdens een tour toen ze bij een Opel dealer aanlegden. Was een rode weet ik nog wel. Een 6 cilinder in lijn heb ik ook gezien. Was een blok van een Senator geloof ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 11:00 #5 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic een echte schuurvondst!
in de club was vroeger iemand met een rode GT: V-8 blok van Rover/Buick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 11:31 #6 door agété
Beantwoord door agété in topic een echte schuurvondst!
Ja,dat was een 3.5L uit een Rover P5


Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 11:48 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
De man heet Eddy Halink
auto is al een paar jaar geleden verkocht aan iemand in Duitsland
Heb er misschien ergens ook nog een foto van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 11:50 #8 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
Voila
Bijlage:
php2LW94j (91.4 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 12:14 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een echte schuurvondst!
Hoogst waarschijnlijk dat ik die gezien heb toen. Was ook een V8 als ik me het goed herinner. Ze waren toen bij garage Kerckhaert in Hulst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 13:24 #10 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
hier heb je er nog een




auto was vrij gemakkelijk te herkennen aan de liggende weber (dcoe) die tegen het schutbord gemonteerd was
Bijlage:
phpQIbmtg (87.5 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 22:15 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een echte schuurvondst!
Vreemde manier van plaatjes posten heb je..:rolleyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2012 22:36 #12 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
weet ook niet hoe dat komt
waarschijnlijk omdat het "geleende" foto's zijn
ander type bestand denk ik

(kan overigens wel mooi zien hoeveel keer de afbeeldingen bekeken zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 okt 2014 12:55 #13 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
er is een filmpje op Youtube opgedoken over deze wagen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 okt 2014 19:44 #14 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een echte schuurvondst!
Ik vind die motorombouwprojecten naar 6 en 8 cilinders zeer interessant.
Maar ik ben zeker dat elk van die GT's gewoon minder goed rijdt in vergelijking met de originele 4 cilinder.
Een GT voelt redelijk zwaar op de neus en stuurt eigenlijk niet echt super strak voor een kleine 2persoons coupé. Nogtans ligt de originele motor en versnellingsbak zodanig ver naar achter, dat het geheel eigenlijk achter de vooras komt en de GT bijna een middenmotorconcept mag genoemd worden. En die hebben doorgaans goede rijeigenschappen. De ontwerpers hebben bij het design met beide concepten getest. (Motor op de vooras en motor meer naar achter en het laatste is er als duidelijke overwinnaar uitgekomen.
Een zware 6 of 8 cilinder verhoogt dan wel het koppel en vermogen aanmerkelijk, wat voor rechtuit cruisen best wel aangenaam zal zijn, maar het bochtenwerk moet daar gewoon onder leiden. Een dergelijke motor is niet alleen zwaarder, maar ook groter en dus meer naar voor gemonteerd.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 okt 2014 11:28 #15 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
beste Geert

de Rover V8 is nagenoeg net zo zwaar als de CIH motor
het feit dat deze opgebouwd is uit aluminium levert een flinke gewichtsbesparing op
Sterker nog; loop zelf al geruime tijd met 6 cilinder plannen rond waarbij mijn gedachten uitgaan naar een BMW m20 blok.
Ook hiervan is de kop van lichtmetaal.
bij weging blijkt dat het Opel GT blok inclusief accu exact zo zwaar is als de 6 pitter van BMW
Accu naar achter verplaatsen is dan de remedie, zelf denk ik echter dat de extra 20 kg die je op de vooras krijgt niet zal resulteren in een slechter weggedrag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2014 14:44 #16 door eddy Halink
Beantwoord door eddy Halink in topic een echte schuurvondst!
Hallo allen, tijdens het googelen kwam ik toevallig... op dit onderwerp terecht, en wel over mijn oude hobby de Opel GT, interessant om te lezen, vooral omdat het item mijn oude GT betreft, inderdaad heb ik deze aan iemand in Duitsland verkocht, maar niet uit vrije wil helaas, maar dat is een lang verhaal.
Ben zelf lange tijd lid geweest van Opel GT Club Nederland, en hier een schitterende tijd beleeft, leuk om alle reacties hier te lezen over de V8 en uiteraard over andere items, o.a. ook de video hier op YouTube was een verrassing, vooral de datum van opname... still alive, na zo´n lange tijd, 14 jaar na dato verkoop !!
Bij deze wil ik noch een opmerking plaatsen over het gewicht van de motor!, Jos heeft gelijk, de complete motor is inderdaad lichter dan de 1900, veel lichter zelfs, en in mijn geval deze ook achter de vooras geplaatst, dus noch steeds een middenmotor, qua stuurgedrag was er ook geen enkel probleem, zelfs de Heren in Lelystad waren verrast over het stuurgedrag en de ombouw, dus ook geen enkel probleem om de GT V8 te kentekenen, eerlijk gezegd het was een heerlijke auto om mee te rijden een echte Gran Tourismo.
Nu onder de nieuwsgierigen hier,
na eerst 14 jaar in Duitsland te hebben gewoond, ben inmiddels al een tijdje verhuist naar het heerlijke Thailand, ook hier kan ik het niet laten om auto´s om te bouwen, beweeg nu een inmiddels zelf omgebouwde Mitsubishi L200 Cyclone met een 1JZ-GTE Toyota motor rond, en ik kan U vertellen die is noch iets sneller dan de GTV8, maar toch:.....:rolleyes:

Bij deze, Groetjes aan Allen, ook de mensen/clubleden van de Opel GT Club Nederland, er zullen er best noch wel leden zijn die mij kunnen herinneren, en zoals eerder geschreven, het was een hele mooie periode uit mijn leven.

Van Eddy, uit Thailand.
Ps, deze gebruik ik hier nog dagelijks :yes:




Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.
Lees hier hoe je op de juiste wijze quote.
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2014 17:04 #17 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
dacht dat je nog steeds in Duitsland met een Kreidler rondtufte:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2014 09:57 #18 door eddy Halink
Beantwoord door eddy Halink in topic een echte schuurvondst!
Je bent niet de enigste die dat dacht, dat denken nog vele anderen met je, het wordt er niet beter op in Europa, zeker als je moet rondkomen met een w.a.o. uitkering, keuze was makkelijk, Thailand :rolleyes:


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.
Lees hier hoe je op de juiste wijze quote.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2014 11:56 #19 door Jos
Beantwoord door Jos in topic een echte schuurvondst!
het gaat je goed mopeddy:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2014 17:27 #20 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic een echte schuurvondst!
hoi Eddy,

wat ben je per maand kwijt aan levensonderhoud en huisvesting? Ik neem aan dat je een eigen huid heb daar.

Gr
Theo (ik herinner me je nog vd GT club, en vooral de GT :) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.