Onderdeel carburateur

14 nov 2010 17:41 #1 door kees.vanderlei
Onderdeel carburateur werd gestart door kees.vanderlei
Beste mensen,

Wie kan mij helpen aan een onderdeel van een Solex carburateur welke ik bij demontage vakkundig omzeep heb geholpen.:grind:
Het desbetreffende onder deel zit in de vlotterkamer (zie foto’s) hoe het precies heet is voor mij een raadsel vandaar dat ik het maar buisje noem.
In de vlotterkamer zitten twee van dit soort van buisjes en voor het oog identiek, maar toch zijn ze verschillen dit zit hem namelijk in de doorlaat. Ik ben op zoek naar het buisje wat in de zelfde doorlaad zit als de chokeklep.

Wie kan mij helpen?

Kees




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2010 18:21 #2 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Onderdeel carburateur
Kun je deze niet solderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2010 03:46 #3 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Onderdeel carburateur
Solderen lijkt me geen optie, ivm een verstoorde benzine/lucht verhouding en alle gevolgen vandien.
Ik denk dat je op zoek moet naar een andere carb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2010 20:45 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Onderdeel carburateur
Kees, wat voor type carb heb je: TDID, DIDTA, EU-versie of US-versie?
Ik heb nog even mijn reserve carb opengehaald (een TDID eerste versie)
Hierin zit maar één zo'n koperen pijpje: helaas voor jou die met de grote doorlaat. Voor de andere (die met de kleine binnendiameter) zit er enkel een blind gat wat niet doorlatend is als je er in blaast. Hoe is dit bij jou?
Ik denk dat er bijna niets anders op zit dan dat je zelf op zoek gaat naar een (koperen) buisje met ongeveer dezelfde binnen diameter en deze in de juiste vorm buigt.

In het uiterste geval kan ik je mijn buisje toesturen, ik moet er dan wel mijn volledige carb voor ontmantelen.
Dus hopelijk heeft iemand van de andere leden nog iets voor je liggen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 15:26 #5 door kees.vanderlei
Beantwoord door kees.vanderlei in topic Onderdeel carburateur

Pecje schreef : Kees, wat voor type carb heb je: TDID, DIDTA, EU-versie of US-versie?



Beste Pecje,

Er zijn volgens mij niet veel mensen die dit soort onderdelen hebben gezien het aantal reacties. Ook ben ik er nog niet achter type carburateur ik heb, ik kan nergens een tekst vinden op de carburateur.
Ik heb van alle kanten foto's genomen kan jij of iemand anders zien welk type het is? Tevens kan je op de foto zien dat er een aanpassing is gemaakt in de werking van de tweede trap, weet iemand hoe het Original gemaakt was?


Ik heb geprobeerd het buisje te lijmen met Metaallijm, het lijmen ging prima, maar de test door het in benzine te leggen ging minder goed de lijm loste namelijk op.
Daarna heb ik de optie van het solderen ter harte genomen en met succes, ik heb het buisje mooi blank geschuurd vervolgens omwikkeld met koper draad wat en vervolgens met een brandertje heb gesoldeerd tevens heb ik een rvs kern in het buisje geplaatst om te voorkomen dat de tin in het buisje zou gaan vloeien en daar door zou verstoppen.
Buisje zit weer aan elkaar en is weer gemonteerd.:):)

Toch zou ik graag het buisje vervangen dus.
Groet Kees













Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 17:20 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Onderdeel carburateur
Kees, het is een 32/35 TDID welke oorspronkelijk op een VW of Audi zat. 100% uitwisselbaar met de 32/32 TDID's en DIDTA's welke op een GT zaten.
Kijk maar eens op de Site van Ruddies-Berlin en zoek de bewuste carb maar eens op in de lijst onder de Vergasers.
www.ruddies-berlin.de/index2.htm
Misschien dat je op ebay een oude carb kunt aanschaffen, ze worden regelmatig op de Duitse Ebay aangeboden en er zitten vaak slechte exemplaren tussen voor een prikkie. Altijd makkelijk voor onderdelen.

Ook zie ik dat de voet van je carb kromgetroken is (zie bv foto 1 net boven de dikke pakking tussen boven- en onderstuk).
Moet je vlakken anders gaat hij valse lucht trekken.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 18:55 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Onderdeel carburateur
Waar zouden we zijn zonder jouw kennis :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2010 04:16 #8 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Onderdeel carburateur
Erg handige link. Thanks Pecje. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 01:05 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Onderdeel carburateur
@Rini, kun je de link ergens anders ook plaatsen?
Altijd makkelijk om deze snel op te zoeken :info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 08:48 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Onderdeel carburateur
Tuurlijk kan ik dat, maar dat had elk forumlid gekunt. Er is namelijk een rubriek "Handige Links". En daar mag iedereen posten. Ik heb daar nu overigens wel een nieuw topic aangemaakt. Hier kan je links plaatsen per onderdeel naar gespecialiseerde bedrijven. Dit topic staat vast bovenaan in eerder genoemde rubriek. Zie hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 02:58 #11 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Onderdeel carburateur
:thumbup: Moetsi jos grazie jas sig nor :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.