luchthoeveelheidsmeter

28 aug 2011 11:49 #1 door Veldman
luchthoeveelheidsmeter werd gestart door Veldman
Heb hier een 2.0 e injectie motor staan die ik afgelopen jaar gereviseerd heb.
Nu heb ik een probleem met het injectie verhaal en verdenk ik de lhm ervan dat hij de boosdoener is.
Voordat ik de motor in de gt bouw wil ik de motor 100% in orde hebben.

Mijn vraag is ,of er iemand een lhm ter beschikking wil stellen om uittesluiten dat het idd de lhm is.
De motor staat op een testframe met alle toeters en bellen eraan.
Het hele spul staat in zuid-holland Oud-Alblas

Als het dat is kan de zoektocht geopend worden.
Gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 aug 2011 17:34 #2 door gvy
Beantwoord door gvy in topic luchthoeveelheidsmeter
Dag Jan,

Ik vermoed dat het een L-jetronic injectie is (geen LE jetronic), dus ik heb hiervan de schema's en testbladen ingescand.
Dan heeft je luchthoeveelheidsmeter 7 klemmen.

Je kan deze misschien eerst eens doormeten om te zien of alles OK is. Meet het beste vanaf de stekker aan de regeleenheid, dan heb je ook de kabelboom mee.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


vriendelijke groet

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 aug 2011 19:57 #3 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Het is idd een l jetronic.

Hier is net een kleine meid geboren dus het project gaat even een paar dagen in de kast.

Bedankt voor de schema,s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 aug 2011 20:19 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic luchthoeveelheidsmeter
Proficiat met de gezinsuitbreiding!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 aug 2011 21:35 #5 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic luchthoeveelheidsmeter
Inderdaad proficiat :thumbup:

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 aug 2011 18:37 #6 door flyd
Beantwoord door flyd in topic luchthoeveelheidsmeter
*O* gefeliciteerd met de kleine.

Mocht je weer tijd voor de GT hebben kunnen we wel wat regelen.
Ik heb ook een 2 Ltr injectie uit een manta die in deze winter in mijn GT wil bouwen. Ik heb alle onderdelen erbij spullen liggen in Ede bij ons aan de zaak.

Misschien is er iemand dichterbij die je kan helpen anders hoor ik het wel.

Groeten Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 aug 2011 11:50 #7 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Bedankt voor de felicitaties.

@flyd,bedankt voor je aanbod :thumbup:maar gaat het spulletje eerst even doormeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 aug 2011 21:32 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic luchthoeveelheidsmeter
Beter laat dan nooit.
Gefeliciteerd met de kleine. *O*

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 sept 2011 17:34 #9 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter

gvy schreef : Dag Jan,

Ik vermoed dat het een L-jetronic injectie is (geen LE jetronic), dus ik heb hiervan de schema's en testbladen ingescand.
Dan heeft je luchthoeveelheidsmeter 7 klemmen.

Je kan deze misschien eerst eens doormeten om te zien of alles OK is. Meet het beste vanaf de stekker aan de regeleenheid, dan heb je ook de kabelboom mee.



Bijlage:


Bijlage:


vriendelijke groet

Geert


Ik heb vanochtend heel de handel is doorgemeten en getest maar heb een dingetje gevonden in de luchtmeter.

in tabel 5.1 heb ik de luchtmeter doorgemeten tussen de klemmen 27 en 6 met de ohmmeter en in het tabelletje moet het ca 350 ohm zijn .
Ik meet hier 2400 ohm ,de andere waardes meet ik wel die in de tabel staan.
Kan ik hieruit concluderen dat de luchtmeter defect is??

Even terug naar het begin ..Ik heb hier een 2.0 e blok ,stationer loopt tie perfect!!
Als ik maar een fractie aan de gasklep draai dan valt tie uit.
Als ik met mijn ene hand de luchthoeveelheid klep tegen hou dan schiet tie wel in toeren omhoog.
Dus ik denk dat hij teveel lucht krijgt of de computer regeld te weinig brandstof.

Ontsteking staat goed.
Bougies vervangen.
Benzinepomp meet ik 3 bar stationer.
Filter vernieuwd.
kleppen gesteld, cilinderdruk 3 keer 12,5 bar 1 keer 13 bar.
temperatuur voeler vernieuwd.
olie en filter vernieuwd .
computer verwisseld (heb er 2)
lhm verwisseld (heb er 2)1 ervan opengemaakt en aan het zwarte tandwiel gedraaid ,kon iets meer gas geven!!
injectoren gereinigt en getest bij Rovanda,nieuwe rubbers.
gasklepsensor gewisseld.
roterende luchtschuif gewisseld.

lhm bosch nummer eindigd op 006.

Weet het niet meer :thumbdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 sept 2011 01:05 #10 door gvy
Beantwoord door gvy in topic luchthoeveelheidsmeter
Jan.

Jouw meting is correct. Dit is een fout in het handboek.
De meting tussen klem 27 en klem 6 is eigenlijk een temperatuursafhankelijke weerstand.

Voor de zekerheid heb ik het zonet bij m'n eigen L-jetronic nog eens doorgemeten en ik meet ook 2300 ohm. (Dit schommelt afhankelijk van de luchttemperatuur op het moment van de meting)

Ik had dit overigens jaren geleden al eens vastgesteld dat dit een fout is, maar was het vergeten.
De waarden zijn overigens ongeveer gelijk aan de temperatuursafhankelijke weerstand in het thermostaathuis. temperatuurvoeler 2.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 sept 2011 12:48 #11 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Oke,nou dan weet ik het ook niet meer hoor.

Ben in staat om een compleet nieuw injectie aan te schaffen.

Misschien staat dit in de verkeerde rubriek.

als ik logisch(probeer) na te denken dan denk ik dat de computer te weinig benzine aan de injectoren geefd na mate er meer gas gegeven word ,want lucht krijgt tie zat.

Kan ook bijna niks regelen manueel voor de benzine toevoer.

Bij een carb kan je nog is een sproeier wisselen maar hier gaat dat gewoon niet.

Iemand een helder idee:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 sept 2011 14:25 #12 door gvy
Beantwoord door gvy in topic luchthoeveelheidsmeter
Jan,

Ik kan zo een twee drie geen oplossing bieden.
De enige keren dat ik problemen heb gehad met de L-jetronic, ging het steeds om een slecht kontakt.
Als je ook reeds twee regeleenheden hebt geprobeerd, ligt het ook niet aan deze regeleenheid.

1. Laat onder de motorkap alles inzitten en trek de grote stekker uit aan de regeldoos . Meet vervolgens alles door zoals beschreven in de papieren. (dus niet alleen je luchthoeveelheidsmeter)
Nu weet je zeker dat alle komponenten onder de kap goed zijn en goed kontakt maken.

2. Controleer vervolgens de steekkontakten aan de stekker van de regeldoos zelf. Ik heb hier in het verleden wel eens gremlins door gehad. Zijn de klemmetjes nog allemaal goed, klemmen ze voldoende? Zitten ze niet in de stekker geduwd.
Je kan de stekker eens openschroeven.

3.koppeling injectiekabelboom stekker - naar de bobijn :
Dat zijn op het schema de klemmen 1, 30 en 15 ( groene , rode ,zwarte draad in injectie kabelboom)

De 15 (zwarte draad ) gaat naar je bobijn. Bij de GT zit daar origineel een weerstandsdraad tussen zekeringkast en bobijn.
Die zorgt er voor dat , na de start er slechts 10V op de bobijn staat (klem 15), Voor de injectie kan dit niet en moet de weerstandsdraad er uit voor een gewone.
Doorgaans start de motor , maar valt direkt uit als dit vergeten is


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 sept 2011 15:00 #13 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Echt super hoe je meedenkt ,
Punt 1 ,dat is allemaal positief.
2,heb ik ook al gedaan incl de kabelboom gewisseld .
3,heb alles op een testopstelling staan dus de weerstand draad is vervangen.

Heb wel een puntenontsteking erop staan.

Maar of dat uitmaakt??

Origineel zit er een elektronische op maar mijn hallsensor is kapot daarom heb ik een puntenontsteking gemonteerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 sept 2011 14:11 #14 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Heb gisteren weer een halve dag gespendeerd om het euvel op te lossen,maar komt er niet uit.

Zijn er hier mensen die in het bezit zijn van een 2.0 e en die willen kijken wat er voor een bosch type nummer op de lhm staat.

En is de onsteking altijd een elektronische bij een 2.0e?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2011 19:31 #15 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Heb het motorblokkie eindelijk aan de praat .
Was de injectie echt spoegzat dus heb ik het er af getrokkken en een le jetronic erop geschroefd.

Ook een bijpassende elektronische ontsteking erop gezet en draaien als een zonnetje.

Wat er met die oude l jetronic aan de hand was weet ik niet maar het is hoogst waarschijnlijk toch de lhm,

:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2011 19:49 #16 door flyd
Beantwoord door flyd in topic luchthoeveelheidsmeter
Nu nog effe in de auto hangen. :smilegrin:
Su7en

wordt het dit jaar nog rijden of alleen naar de stalling? 8

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2011 20:05 #17 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
moet de carosserie nog helemaal strak maken en spuiten .

het blok moet nog in nieuwstaat gebracht worden versnellingsbak nog reviseren.

ga zo maar door.:thumbup: heb hem al weer 5 jaar en ik denk dat er nog wel 2 jaar werk inzit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 okt 2011 12:52 #18 door flyd
Beantwoord door flyd in topic luchthoeveelheidsmeter
Daar heb ik zo'n respect voor :crazy:

Ik heb er een aangeschaft waar ik ieder jaar iets van vervang.
(Motor met injectie en 5 bak deze winter)

Vindt sleutelen leuk maar moet een beetje te overzien zijn qwa tijd en kosten

Ben nu ook 3 1/2 jaar bezig maar kan wel rijden en genieten iedere zomer.

Ben benieuwd naar het eindresultaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 okt 2011 21:23 #19 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic luchthoeveelheidsmeter
Hier mag ook een slotje op .

Probleem is niet opgelost maar is waarschijnlijk toch de lhm .

Ben helemaal overgestapt op een le jetronic systeem en het werkt perfect.:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.