radiator

06 dec 2009 19:00 #1 door nico
radiator werd gestart door nico
Hey,

Ben eindelijk begonnen aan de ombouw van injectie naar carburator. Wat ik ook al een tijd wist was dat de radiator ook niet origineel meer was en nu iktoch terug bezig ben... :bigsmile:
Zou er iemand voor mij een (tweedehands) originele radiator liggen hebben? (in niet lekkende staat)
Thanks!!

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 dec 2009 09:32 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic radiator
automaat of handgeschakeld:question:
daar zit nog verschil tussen, tevens zou ik je aanraden om gelijk een hoogrendements radiator te plaatsen, deze hebben en groter koelblok erin liggen, waarmee de inhoud zo'n 30% wordt vergroot.:info:
De originele inhoud is mijns inziens niet toerijkend genoeg.
Het is dan wel niet origineel, je ziet er ook eigenlijk niets van als deze ingebouwd zit tov de originele.
De bakjes onder en boven zijn dezelfde alleen is het blok iets dikker, maar je moet dat weten om te zien.
Ik rijdt zelf ook met een elektrische ventilator, had ook gelijk een zender onderin laten plaatsen om deze dmv de temp van de koelvloeisof te gebruiken.
Voordeel is dat de motor sneller op temp komt, plus iets vermogenswinst

in ieder geval succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 dec 2009 10:13 #3 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic radiator
Hoy,

GTVirus heeft gelijk, ik heb ook zo'n hoogrendements radiator in m'n GT. De temperatuur klimt nooit meer boven 1/3, zelfs niet in de zomerfiles ...

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 dec 2009 20:06 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic radiator

GTvirus schreef : Ik rijdt zelf ook met een elektrische ventilator, had ook gelijk een zender onderin laten plaatsen om deze dmv de temp van de koelvloeisof te gebruiken.
Voordeel is dat de motor sneller op temp komt, plus iets vermogenswinst.


En dit zou het motorgeluid ook een stuk doen af nemen, heb ik ooit eens gelezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 dec 2009 20:09 #5 door nico
Beantwoord door nico in topic radiator
Het is een handgeschakelde wagen. Bij het uitbouwen van de injectie bleek ook de waterpomp aangepast. En nu ik ook die mag vervangen kan ik evengoed de radiator ook vervanngen dacht ik.

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Toch bedankt voor de reactie reeds.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2009 01:50 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic radiator
Udo (Splendid parts) heeft nu een hoogrendements koeler in de aanbieding voor €120,-
Is geen verkeerde prijs
zie de link
aanbieding

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2009 04:36 #7 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic radiator
Hey Nico,

ik heb nog wel een paar orginele radiateurs liggen. Zal ff kijken of ze lekvrij zijn. Voor 50 eurie ben je de koopman. Laat maar ff weten of dit interessant is voor je.

Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2009 21:24 #8 door nico
Beantwoord door nico in topic radiator
Dank je. *O*
Ik hoor het wel als er een lekvrije tussen zit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.