Oliepeilstok

29 mei 2010 15:56 #21 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Oliepeilstok
@ Pecje

Ik neem aan dat de U vormige uitsparing het carter ingaat? Want die zit er bij ons dus niet meer aan 8)7

Als je nogmaals zou willen meten vanuit de onderkant van de rubberen stop (die tegen het blok komt) tot de maximum en minimum streep zou fijn zijn :bigsmile:

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2010 16:28 #22 door geert gt
Beantwoord door geert gt in topic Oliepeilstok
ik heb even een foto gemaakt van mijn peilstok.
de lengte van mijn peilstok is 30 cm tot aan het knikje
eerste streepje op 1 cm
tweede streepje op 6 cm.
nr op de peistok is 3430 847. geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2010 17:09 #23 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Oliepeilstok
Bedankt voor de meting Geert, maar ik moet een meting hebben vanuit de stop naar beneden toe!

Bij onze pijlstok is aan de onderkant een stukje afgebroken waarna de vorige eigenaar zelf streepjes heeft gezet. Nu zitten we dus met 3 strepen waarvan wij moeten weten welke we moeten gebruiken.

Dus als we een meting van de rubberen stop naar beneden krijgen kunnen we het op onze pijlstok afmeten en de strepen controlleren ;)

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2010 17:32 #24 door geert gt
Beantwoord door geert gt in topic Oliepeilstok
ik heb even de maten op gemeten van de peilstok ik hoop dat je er wat aan hebt

lengte vanaf de knik =30cm
eerste streepje vanaf de knik=24 cm
tweede streepje vanaf de knik=29 cm
meer kan ik er niet van maken .geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2010 18:16 #25 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Oliepeilstok
Autoinformatief,
ik heb nog eens goed naar de foto van jouw peilstok gekeken. Ik zie geen U-vormige uitstulping, m.a.w. hij is toch niet origineel. De U-vormige uitstulping dient als stop om de rubberen plug tegen te houden. De ruberen plug wordt langs onder over de peilstok geschoven tot deze tegen de U-vormige uitstulping komt.
Geerts metingen kloppen.De afstand tussen de bovenkant van de stop (die dus tot tegen de uitstulping is geschoven) en het puntje van de peilstok is 30 cm.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2010 19:20 #26 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Oliepeilstok
Bedankt voor het meten Geert. Dat was precies wat we zochten! :thumbup:

@ Pecje

Dan moeten we toch nog op zoek naar een originele pijlstok. Als iemand een linkje heeft naar iemand die ons zoiets kan verzorgen zie ik ze graag verschijnen ;)

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2010 20:58 #27 door geert gt
Beantwoord door geert gt in topic Oliepeilstok
geen dank kleine moeite . daar doen we het voor succes met de speurtocht naar de orginele peilstok .geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2010 19:47 #28 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Oliepeilstok
Zoals beloofd mijn metingen, kan een paar mm inzitten maar zo heb je wel een idee. De mijne ziet er precies eender uit, met het heft en al. Staat trouwens '9275 396' op de stok, als het al een betekenis heeft.



Totaal van het rubber tot het einde 29.8 cm
Van rubber tot max streepje 23.5
Van rubber tot min streepje 28.8
Wat het laatste stukje dus 1 cm maakt.


En zoals je kunt zien regende, hagelde en onweerde het lekker hard toen ik net begonnen was met meten, met als gevolg dat mijn Opel een nieuwe bewoner aantrok:


1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2010 20:58 #29 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Oliepeilstok
Johan,
er vallen mij enkele dingen op.
Ik zie ook geen U-vormige uitsparing in jouw peilstok (peilstok niet origineel?)
Voor een aluminium carter en een originele peilstok moet de afstand tussen de punt van de peilstok en de BOVENKANT van de rubberen stop 30 cm zijn en niet tot aan de onderkant zoals jij aangeeft.

Jouw houten stuur er nog perfect uit :thumbup:
Is er in de loop der jaren toch wat "gerommeld" met jouw GT : vierkant rubber rond versnellingspook, deurpanelen.
Verder snap ik iets niet, in een ander topic zeg je dat je een GT uit 1970 hebt. Toch zie je op de plaats waar het bakje rond de handrem hoort te zitten het stukje tapijt wat bij de eerste versies hoort. Ik kan het niet goed zien, maar heb je een schuif- of klapasbak?. Kan het zijn dat je een 69-er hebt die pas in 1970 op kenteken is gezet? (kun je controleren aan de hand van je ID-nummer).

Daarnaast heb ik nog eens alle literatuur er op nageslagen die ik in mijn bezit heb, maar een bijrijdershond heeft nooit tot de opties behoord van een GT :lol:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2010 22:04 #30 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Oliepeilstok
Bedankt voor het opmeten Johan ;)

Mijn vader heeft de pijlstok maar eens opgemeten en we weten nu op welke streepjes we moeten letten :yes:

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2010 22:51 #31 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Oliepeilstok

Pecje schreef : Johan,
er vallen mij enkele dingen op.
Ik zie ook geen U-vormige uitsparing in jouw peilstok (peilstok niet origineel?)
Voor een aluminium carter en een originele peilstok moet de afstand tussen de punt van de peilstok en de BOVENKANT van de rubberen stop 30 cm zijn en niet tot aan de onderkant zoals jij aangeeft.

Jouw houten stuur er nog perfect uit :thumbup:
Is er in de loop der jaren toch wat "gerommeld" met jouw GT : vierkant rubber rond versnellingspook, deurpanelen.
Verder snap ik iets niet, in een ander topic zeg je dat je een GT uit 1970 hebt. Toch zie je op de plaats waar het bakje rond de handrem hoort te zitten het stukje tapijt wat bij de eerste versies hoort. Ik kan het niet goed zien, maar heb je een schuif- of klapasbak?. Kan het zijn dat je een 69-er hebt die pas in 1970 op kenteken is gezet? (kun je controleren aan de hand van je ID-nummer).

Daarnaast heb ik nog eens alle literatuur er op nageslagen die ik in mijn bezit heb, maar een bijrijdershond heeft nooit tot de opties behoord van een GT :lol:


Tsja, of het de originele peilstok is moet je me niet vragen, ik zag alleen dat hij precies zo uitzag als die van de topic starter. Uiteindelijk zou ik het toch nog eens goed nachecken, want een motor die te veel of te weinig olie heeft is geen pretje. Te weinig merk je overigens vrij vlot met lopen, maar toch.

De wagen is van 14 januari 1970, een '69 model en zo ver ik heb gelezen zijn er in 1970 nog heel veel onderdelen van het '69 model gebruikt, ook bij de '70 modellen. Ik heb trouwens een klap asbakje. 100% origineel zal de auto vast wel niet meer zijn, dat heb ik ook bij mijn Amazon gemerkt, die 14 jaar lang zijn gemaakt. Heb daar zelf ook aan meegeholpen door nieuwe gordels in te zetten en een kopsteun uit de 140 serie (1 keer een ongeluk meegemaakt, dus die concessie doe ik maar al te graag). Leentjebuur uit andere modellen en zelfs types is niet zo vreemd; zo is ook de GT een leuke mengeling al. Uiteindelijk vind ik vooral het uiterlijk iets waar je geen veranderingen aan moet maken; vleugeltjes en dergelijke. Een verbetering tot daar aan toe, maar niet een auto verneuken tot hij er als een Porsche uit gaat zien bijvoorbeeld. Koop dan een Porsche!;)

Het chassis nummer behoord trouwens toe aan een '69 model volgens 'GT's door de jaren heen' topic op de forums, dat had ik al eerder gechecked. Vaak lopen modeljaren ook van juni/juli ergens tot het jaar erop bij verschillende autotypes uit die jaren, naast het feit dat soms onderdelen worden opgemaakt of auto's laat worden opgeleverd.

PS bange honden worden inderdaad niet standaard meegeleverd en ook niet meegenomen:)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.