Beste.
Ik heb 20 jaar op LPG gereden, je verteld dat de verdamper bevriest, dan gaat het inderdaad fout en stopt de toevoer.
Preventief heb ik nog een tips voor je.
Op de verdamper, zit meestal onderaan een aftapplug.
Motor uit en de aftapplug eruit, als het lang niet gedaan is zal er sludgs uitkomen, als er namelijk teveel inzit belemmerd dat de werking van de membramen.
Dan de vraag wat voor merk lpg zit erin.
Als de zaak toch nog moeilijk blijft lopen, dan kijken voor een menbraamset, is vaak zelf te doen.
Probeer het benzine systeem weer aan de gang te krijgen dat je als je gaat rijden altijd een paar honderd meter even op Benzine rijd, zeker als het koudweer is, op benzine zal de motor beter starten. Als het benzine systeem weer werkt, jezelf aanleren om het laatste stukje voor dat je bij je bestemming bent even op benzine te rijden, dan blijft het systeem schoon.
Nog een tip, FORTé heeft een vloeistof die een goede reiniging van de carburateur geeft, is bedoeld voor in de benzine, ik gebruik het eens in het jaar voor mijn Motorfiets, die in de winter binnen staat.
Wat betreft het koelsysteem, bij LPG nooit water erin doen water kan bevriezen, stop er gelijk koelvloeistof in, als door één of andere reden de verdamper zou kunnen bevriezen dan bevriesd het koelwater en verstoord de doorstroom, ook zeker als de motor nog koud is, stop je er gelijk koelvloeistof in dan zal er ondanks dat er misschien te weinig vloeistof in zit, deze vloeistof niet bevriezen en er doorstroom zijn.
De verdamper maakt gebruik van het koelsysteem om op te warmen, want bij gasafgifte zal warmte ontrokken worden aan de verdamper.
Als voorbeeld, neem een butagasfles en gebruik gas uit de fles, de fles wordt dan koud.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Ps ik neem ook in overweging om straks weer op LPG te gaan Rijden.
Groeten ReneV