- Berichten: 360
- Ontvangen bedankjes 17
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
gvy schreef : Wat betreft die 3V kan ik niet zeggen momenteel.
Ik ben nu op mijn werk en bovendien is de komplete injectie los gekoppeld omdat ik met een nokkenas wissel bezig ben.
Ik check dit nog.
Zelf heb ik nog nooit de spanning gemeten op die stekker. Doorgaans controleer ik ter hoogte van de losgekoppelde grote stekker aan de stuurdoos) of tussen pin 13 en pin 5 ( contact uit) een weerstand van ongeveer 3500 ohm (+ of - 1000 ohm afhankelijk van de temperatuur koelwater te meten is. (Dit is voor een L-jetronic 35 pins stekker), edit , misschien nog beter meten tussen pin 13 en massa, vermits de pin 5 massa hoort te zijn.
Door te meten ter hoogte van de grote stekker aan de stuurdoos neem je naast de voeler ook de bedrading of eventuele slechte contacten mee in de controle.
Ook had ik in het verleden ooit vastgesteld dat mijn motor door een slecht contact (onderbreking naar deze temp voeler) afsloeg.
Het lijkt dus bijzonder eigenaardig dat jouw motor draait met losgekoppelde temperatuur sensor EN afslaat als je deze sensor aansluit.
Met een open temperatuursensor zou ik verwachten dat de injectie veeeeeel te rijk staat. Hoe hoger de weerstand (bij open dus oneindig), hoe kouder de gemeten temperatuurvloeistof. De stuurdoos zal compenseren voor koude, door een rijker mengsel te willen inspuiten.
je bent zeker van een goede aarding van het injectiesysteem? Pin 5 (naar temperatuurvoeler), maar ook pin 16 en pin 17 op de grote stekker moeten rechtsreeks doormeten naar massa.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.