Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber

14 dec 2013 13:52 #41 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
ben nog ff aan het zoeken geweest
dankzij het nummer












hoop dat het hiermee lukt:thumbup:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2013 14:26 #42 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Patrick

als ik je een tip mag geven:

als je de linkerachterlichten eruit haalt zie je een metalen strip die dient als bumpersteun (zie foto's)





deze is gemakelijk te verwijderen en door hierin een paar gaatjes te boren kun je de pomp monteren


Voor de leiding zitten er een aantal gaten in de bodem van de GT, dus dat hoeft geen probleem te zijn
Je voert de orginele terug in de wagen, deze sluit je op de pomp aan en via een ander gat weer naar buiten





succes

Jos
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2013 16:01 #43 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Jos, 100% duidelijk :thumbup:
Zo ga ik het zeker doen!
Als het tzt zo ver is zal ik nog wel een paar foto's posten

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2013 22:44 #44 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
heb een katsgave/100% ornginele carosserie in de nok van het dak hangen
deze is een dankbaar voorwerp als het om voorbeeld foto's gaat



Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2014 20:28 #45 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Nieuwe brandstofpomp zit mooi ingebouwd achter de achterlichten (prima plaatsje Jos :thumbup: ) en relais zit netjes op de zekeringenkast. Kabeltjes mooi weggewerkt en volledig nieuwe benzineleiding gestoken met terugslagklep.



De Facetpomp is een stuk stiller dan mijn vorige pomp.

Testritje van 50 km gemaakt welke zonder problemen is verlopen. Ik ben echter nog steeds niet tevreden met de warme start. Iemand nog ideeën?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2014 20:46 #46 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Ik had eerder gedacht dat enkel beterschap kon geven na een lagere stilstand. Alhoewel, ik merkte geen verschil in mijn geval.:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2014 22:44 #47 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
slecht starten bij warme motor komt door het feit dat de vlotterkamer leegloopt in de venturi
motor verzuipt dus
remedie is om het gaspedaal bij het starten dieper in te trappen dan normaal en zeker niet "pompen"want dan krijg je nog meer problemen.
Overigens zou je met een Weber carburateur dergelijke problemen niet moeten hebben
Mogelijk zou je het vlotterniveau moeten controleren op juiste afstelling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2014 09:48 #48 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Pascal, met de Facetpomp en een nieuwe benzineleiding uit één geheel is het startprobleem na enkele dagen stilstand bij mij nu wel opgelost.

Jos, hoe kan ik precies controleren of het vlotterniveau klopt en hoe moet deze dan zijn?

Zou het "startprobleem" bij warme motor na een kwartiertje stilstand ook niet iets elektrisch kunnen zijn?
Ik denk bv aan de startmotor of verkeerd type bougies?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2014 11:25 #49 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
startmotor is niet waarschijnlijk (of hij moet gewoon niet ronddraaien) en als je de voorgeschreven bougies heb gemonteerd is dat ook niet aannemelijk
wel kun je nagaan of je bij warme motor een benzinelucht waarneemt onder de motorkap.
Dat is de eerste indicatie op overtollige benzine
het is een euvel wat bij nogal veel GT's voorkomt
meestal zijn de solexcarburateurs de boosdoeners

afstelling vlotterniveau Weber:

de afstand van deksel (zonder pakkking) tot de onderzijde van de vlotter moet 41.0 +/- 0,5 mm bedragen bij een messing vlotter en 35,3 +/- 0,5 mm bij een plastic vlotter

hoop dat je hiermee verder komt

nb slaat de pomp wel af als je het contact afzet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2014 12:54 #50 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Jos,
pomp slaat af als de motor wordt afgezet. Relais werkt perfect.
Bougies zijn Bosch Super Plus WR7BC+ +10

Maar hoe moet ik nu precies de afstand van de vlotter meten? Zoals ik het deksel op de foto hou?
In dat geval bedraagt de afstand 37 mm, als ik hem zou bijbuigen naar 35mm dan komt hij hoger te liggen, dus meer brandstof in de vlotterkamer. Op de tweede foto zie je de huidige stand van de benzine



"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2014 14:16 #51 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Heb het al eens vaker aangekaart. Vraag me af of er bougies met een "R" in het typenummer voor de GT gebruikt moeten worden. Kijk ook eens naar de bougie zelf hoe ie eruit ziet en of je wel de goede warmtegraad hebt. Dat terzijde. Plankgas geven tijdens starten gaf mij altijd een vlotte start bij warme motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2014 15:30 #52 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Beste Patrick

als de laatste foto de stand is van het benzineniveau na het uitzetten van de motor, is deze zeker niet te hoog
Wat je kunt doen is er een beetje benzine bijgieten en een tijdje laten staan. Daarna kun je zien of het niveau gezakt is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 10:03 #53 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
Benzineniveau lijkt niet te zakken.
Heb zowel het vlotterniveau en de choke minimaal aangepast en het zaakje terug gemonteerd.
Misschien toch, zoals Rini aangeeft, zoeken in de bougies?
Welke zijn het meest geschikt voor een GT (merk en type)?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 14:24 #54 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
orgineel zat er Bosch w200t35 gemonteerd
deze zijn echter niet meer te verkrijgen
alternatieven zijn:

BOSCH - 0 242 235 665
Champion - L82YC
BERU - 0002435701

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 16:58 #55 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Electrische benzinepomp speciaal voor de Weber
De FSM zegt type AC42FS, merk staat er niet bij.
Ook staat er vermeld "Spark Plug or Coil Cable, Max. Resistance in Ohms .................................................. 10,000".
In de Mercedes gaat BP6ES van NKG, kosten maar iets van 2.5 euro ofzo. Een stuk minder dan hedendaagse bougies denk ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.