Vergelijkbare carburateurs

09 juni 2009 19:15 #21 door nico
Beantwoord door nico in topic Vergelijkbare carburateurs
Inderdaad,

Witte rook in de uitlaat duidt meestal op water. Als je uitlaat afkoelt, na een ritje, gaat er zich condens afzetten op de wand. En wanneer je dan weer start, warmt de uitlaat terug op en verdampt het water. Met een witte rook tot gevolg.
Indien de witte rook er enkel is als de motor net draait en verdwijnt als de motor warmt draait, kan dit het probleem zijn Wat eigenlijk niet echt een probleem is). Vele modernere wagens hebben hier ook last van.

Indien de witte rook blijft zit je met een ander probleem (een echt probleem dan).

Doet hij dit nog maar sindskort?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juni 2009 19:49 #22 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Vergelijkbare carburateurs

nico schreef : Doet hij dit nog maar sindskort?

Hij doet het al een tijdje, en ik heb het gevoel dat het erger is geworden. Eerst dacht ik aan kapotte zuigerveren en/of klepsteelrubbers in combinatie met een hoog olieverbruik, maar de compressie is goed, de klepsteelrubbers zijn vervangen en de rook is niet echt blauwig en ruikt ook niet naar olie. Blijft dat mijn olieverbruik redelijk hoog blijft en de walm uit de uitlaat me stoort (staat best wel [Censuur]lig voor een vol terras).

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.