Onder voorbehoud:
Zoals ik gisteren zei, de bobine die er op zat vonkte wel, maar opeens kregen we een poeff bij de carburateur en deed het niks meer. Ook bij het blok gehouden zoals hier boven al is voorgesteld (een kennis van ons wist dat ook te vertellen), maar compleet niks.
We hadden nog 2 van die oude bobines liggen, die ook allebei niks deden na aansluiting, dus nu liggen er 3 bij het oud ijzer te kijken.
Vandaag even naar de sloop gegaan in Venlo om er eentje te zoeken. Dit keer geluk dat er een jongen was die veel van auto's af wist. Hij had zelf ook een A Manta en een B Kadett en zijn broer naar ik dacht ook een Rekord? Weet het even niet meer omdat er een waslijstje bij zat. Opelgekken in elk geval. Enfin, hij wist aardig wat en had zo een Bosch gevonden op een Seat. Bleek uiteindelijk een aansluiting met een vrouwtje te zijn, dus uiteindelijk bij een Golf 2 Bosch spoel uitgekomen. Tien euro well spent. Thumbs up voor deze plaatsgenoot zelfs, die me in mijn eerste ritjes al had gesignaleerd met de GT in mei
Thuis de bobine er op gezet en hij startte in 1 keer, zonder het te moeten doorstarten. Missie gelukt, alleen het stationair wat moeten bijstellen, waar we misschien met onze dikke vingers aan hebben gezeten.
Oliedruk is goed, temperatuur is goed, geen lekkages van koelwater meer en ook geen olie gezien. De motor loopt nu zelfs beter dan voorheen, denk dat 1 van de 4 contactpunten van de oude verdeelkap niet 100% meer was en zodoende dat het soms even inkakte met geluid/toeren. Weet het niet zeker, maar het klinkt in elk geval beter.
Zonet gelijk even de onderkant bij de motor met wat zwart spul ingesopt, waar we wat van af hadden gekrast met de operatie. Nu nog alleen even kijken waarom het achteruit rijlicht het niet doet, denk het dingetje niet goed aangesloten bij de versnellingsbak.
Bedankt voor de tips en raad allemaal, ik hoop dat alles het nu blijft doen.
Happy birthday voor mijn Opel vandaag (14-1-1970)