Bouten kop

09 mei 2012 11:19 #21 door agété
Beantwoord door agété in topic Bouten kop
Eerst je kurkpakking dunnetjes insmeren met vet,in je kleppendeksel leggen,hij blijft dan door het vet plakken.Losjes aandraaien vanuit het midden naar buiten,daarna herhalen en goed vastzetten.Bij een kurkpakking moet je tijdens het goed aandraaien erop letten dat je zodra je als het ware de pakking naar buiten ziet komen hij goed zit.Je hoeft hem beslist niet echt vast aan te draaien.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 13:16 #22 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic Bouten kop
Ik heb inmiddels gevonden, dat het buisje 1 tot 1,5 cm omhoop moet steken, dit m.b.t. de smering voor de koude start.

En het buisje schijnt in de koppen van de 2.2 al aanwezig te zijn.

Ik zoek nog even verder

Gr Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 22:48 #23 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Bouten kop
Ik ga eerst mijn oude kurken kleppendeksel pakking herbruiken.
Dit omdat ik na +/- 1000Km de bouten van de kop nog eens moet natrekken op 100NM.

Wat dat buisje betreft, het lijkt wel op een koperen buisje.
De vraag is of ie wel goed blijft zitten.
En waar precies heb ik ook nog nergens gezien, maar ik denk alvast dat hij ergens bij de terugloop moet zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 22:57 #24 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Bouten kop
Dat heb ik ook onlangs gedaan bij mijn Volvo Duffy. Daarna nieuwe pakking er op, nieuwe oliefilter, nieuwe olie. Het aantrekken kan je erg bezuren als je het niet doet, dat is in elk geval zeker. Succes!

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 23:08 #25 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Bouten kop
En kon je de bouten nog veel aantrekken na die 1000Km?

Ik heb ze nu na 24 uur gecontroleerd en kon ze nog een beetje bijtrekken.
Dus nu de handel dichtgooien en afmonteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2012 21:49 #26 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Bouten kop
Ik kon er eentje bijtrekken wat de moeite waard was in mijn ogen, maar het is vooral ook een voorzorgsmaatregel, omdat het zou kunnen zijn dat het materiaal meer werking zou hebben. Heb wel de oude bouten gebruikt, dus de werking was al vrij nihil.

Hoezo 24 uur trouwens?

Neem van bovenstaand bericht aan dat je 1.000 km hebt gedaan zo ongeveer toch?

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2012 09:01 #27 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Bouten kop
Die 1000 km moet ik nog doen, maar ik heb ergens op't internet gelezen dat je ook na 24 uur je kop kan natrekken.
Dit heb ik gedaan en inderdaad ik kon sommige bouten nog een tikje aandraaien op 100NM.

Ik heb de oude klepdekselpakking herbruikt zodat ik bij 1000Km de bouten nog eens kan controleren.

Zekerheid voor alles.

grts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2012 22:52 #28 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Bouten kop
Dat van 24 uur heb ik nog nooit gehoord, maar kwaad kan het natuurlijk niet. Lijkt me meer een controle van je eigen werk eerder, daar er normaal gesproken geen werking in zo'n tijd plaats vind.

Maar oké. Nu even snel 1.000 km op verschillende snelheden (tot max 100 km/u) er op zetten, kopbouten natrekken, olie+filter+pakking vervangen en dan nog tot de 5.000 niet te hoog in de toeren gaan zitten. Zo is me dat door diverse mensen in garages en revisie bedrijven al verteld, ze zullen het wel weten na een paar decennia werken.

Hopelijk geen onverwachte kleine probleemjes als je motor er weer in ligt Duffy. Succes!

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2012 12:05 #29 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Bouten kop

Dit heb ik gedaan en inderdaad ik kon sommige bouten nog een tikje aandraaien op 100NM.

Is natrekken bij de GT anders? Bij de Mercedes moet ik de eerste los zetten en vervolgens weer aantrekken. De tweede los zetten en vervolgens weer aantrekken, etc. Dit in de juiste volgorde natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2012 12:50 #30 door goldengt
Beantwoord door goldengt in topic Bouten kop
weet uit ervaring dat opel vroeger rekbouten gebruikte en door ge hoge spanning die er op komt is het aangeraden deze zeker te vervangen zijn te verkrijgen bij de meeste leveranciers van wisselstukken en bij revisiebedrijven_O-_O-_O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2012 00:12 #31 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic Bouten kop
Kleppendeksel (GT uitvoerig) laatste keer was op de manta , heb ik
gewoon gedaan met Vloeibare pakking . Wel 1 zijde met een
beetje vet ingesmeerd .
Heeft nooit gelekt .

Olie buisje moet.als het goed is achterin het blok.
Achterste olie afvoer kanaaltje . Het gaat ook met name om
De achterste nok v/d nokkenas en de stoter. Daar komt de olie het moeilijkst
Omdat deze op dezelfde hoogte wegloopt. Met het buisje gaat dit niet zosnel en blijft er zelfs staan.moet ikzelf ook nog doen

opel GT AL 1972
Chevrolet Blazer 400 4WD 1978
Buick Skylark 1970

opel manta A 1972(verkocht)
opel corsa 1993(verkocht)
Oldsmobile Cutlass wagon 1969(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2012 09:47 #32 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Bouten kop
Ja als je er nog bij kan als de motor gemonteerd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.