achteras 2e generatie vs 1e generatie

18 feb 2010 23:30 #21 door gvy
Beantwoord door gvy in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
OK,

Dan ga ik m'n originele panhardstaaf maar eens fatsoeneren. Die is in ieder geval recht.

Ondertussen is de as gespoten in haar topcoat.
Jaja ...ik weet het , die RVS kleur is nogal ...blitz.
Maar het is dezelfde verf die ik op het onderblok van mijn motor heb gebruikt en ze blijkt heel erg stevig.

Dus het blijft zo.



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 feb 2010 10:39 #22 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Waarom had je niet even de handremkabel eruitgehaald?
Nu zit daaronder waarschijnlijk nog wat roestaanslag!
Zit eenvoudig met een borgclipje bevestigd, dus makkelijk los te halen en weer te bevestigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 feb 2010 18:41 #23 door gvy
Beantwoord door gvy in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Ik wist niet dat het met een borgklipje was.
Weer iets geleerd. Dat ga ik straks eens bekijken.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 21:32 #24 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Beste mensen,

bij 1e versie heb je borgringen. 2e versie niet. Kan ik de steekassen van de 2e serie gewoon in mijn cardan steken zonder problemen?

gr.

Alfred (zh)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2011 12:16 #25 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Volgens mij wel.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2011 17:11 #26 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Volgens mij niet:exclamation:
Bij een 1e serie as zitten de wiellagers in het aslichaam geperst, en bij een 2e serie as zitten de wiellagers op de steekassen geperst.
Ik denk dat er toch minimale (diameter) verschillen in de steekassen zitten en dat deze niet uitwisselbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2011 17:38 #27 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie

CHEF1-GT schreef : Ik denk dat er toch minimale (diameter) verschillen in de steekassen zitten en dat deze niet uitwisselbaar zijn.

Dat zou goed kunnen, maar zoals ik het lees is uitwisselen van steekassen tussen 1e en 2de serie niet Alfred's bedoeling, maar vraagt hij gewoon of assen van de 2de serie zonder te borgen in de cardan kunnen.
Dat kan toch, of ben ik nu mis?

Of hij moet wel degelijk een achteras van de eerste serie hebben en steekassen van de 2de serie. Maar dat past dus never nooit niet.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 22:56 #28 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Ja, ik heb 2 steekassen gekocht voor de 2e serie, maar heb een 1e serie achteras. Diegene waarvan ik het heb gekocht zei dat dit 1 op 1 overgezet kon worden.

Wat is het beste om te doen.
1. ook een achteras 2e serie te kopen
2. of steekassen retour proberen en steekassen van de 1e serie kopen

Graag jullie mening

gr
Alfred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 23:04 #29 door gvy
Beantwoord door gvy in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Steekassen retour....

Die man heeft je geen correcte info gegeven.

Je kan een komplete as 1e en 2e generatie op je auto wisselen, maar de interne onderdelen zijn niet uitwisselbaar.
Vanbinnen is het gewoon anders gebouwd.

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 04:04 #30 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Gewoon de steekassen retour geven.
Wat is er mis met je eigen 1e serie steekassen? Of is je achteras niet compleet?
In dat geval zou ik gewoon opzoek gaan naar een andere (complete) as. (heb er nog wel een voor je liggen)
Gr, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 10:14 #31 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
ok, bedankt voor jullie informatie,

Mijn rechter wiel is er al 2 maal uitgekomen, de borgring is in het cardan huis blijven liggen. Dus denk dat de rechter steekas niet goed meer was, waardoor hij enorm wrijving krijg en de borgring eraf trek? Nu is mijn lager ok naar de knoppen. Links is gewoon nog in order.

gr. Alfred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2011 21:30 #32 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie


Beste mensen,

Ik heb ook een andere as liggen van de 2e serie, deze moet nog aangepakt worden. Maar kunnen jullie mij aanngeven, als ik de oude as onder mijn auto haal, of ik dan beter niet gelijk meerdere punten kan vervangen. Of is dat niet nodig.

gr

Alfred
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 apr 2011 00:54 #33 door gvy
Beantwoord door gvy in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Alfred,

Ik zou vooral de oude rubberen bussen op de achteras vervangen door nieuw materiaal.

bij Splendid parts is dit volgend materiaal:
art 3c25.3, PU rear axle sport kit : 99€
art PUkad12 , rearswaybar sport bushings : 32.5€

Verder eventueel de oude rubbers onder en boven de veren :
art PUkad31 , upper rear spring hats : 26.4€
art PUkad30 , lower spring hats : 26.4€

en tenslotte moet je voor je zelf de staat van je schokdempers nagaan.
Eventueel vervangen door rode koni's, of gele (als je het graag hard hebt).

groetjes

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2011 20:28 #34 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Beste Geert,

Heb geprobeerd om die onderdelen te zoeken bij Splendid parts
Maar alleen art 3c25.3 is te vinden 99€
Maar
art PUkad12 , rearswaybar sport bushings : 32.5€
art PUkad31 , upper rear spring hats : 26.4€
art PUkad30 , lower spring hats : 26.4€
deze 3 zijn niet te vinden. Hebben ze een ander art. nr of jij weet.

En zijn dit complete sets.?


gr. Alfred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2011 20:39 #35 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Alfred,
Bij Splendid zoeken onder GT parts (suspension), volgens mij zijn Geerts codes van Kadett onderdelen.
VB: www.splendidparts.de...ource=2&languageid=2

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2011 00:13 #36 door gvy
Beantwoord door gvy in topic achteras 2e generatie vs 1e generatie
Inderdaad een beetje vreemd.

Ik heb hier deze sets in een doosje, besteld in 2010 omdat ik hier een generatie 2 as op de werkbank heb ter vervanging van m'n generatie 1 a .
(Ze zijn nog niet gemonteerd geraakt omdat ik momenteel aan de restauratie van m'n lotus esprit ben begonnen)

Als ik nu op splendid kijk zijn de nummers veranderd voor hetzelfde materiaal:

pukad30 wordt 3d15.6 ( alleen zijn de mijne rood van kleur)
pukad31 wordt 3d15.5 ( alleen zijn de mijne rood van kleur)
pukad12 wordt 3a9.5a

vriendelijke groet

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.