GT, corvette, GT?

05 okt 2010 16:25 #1 door blauwmarc
GT, corvette, GT? werd gestart door blauwmarc
Eigenlijk zou ik dit in de rubriek aangeboden moeten schrijven. Ik zit nu echt hardop te denken om mijn blauwe GT te verkopen want het Corvette virus dat al jaren sluimert heeft me momenteel flink te pakken. Nee, ik "verraad"me zelf niet want ik heb nog altijd een oranje GT. hoewel ik die liever wegdoe maar die brengt minder op. Hier ff een foto van de auto waar ik nu een beetje mee bezig ben. Met de eigenaar heb ik inmiddels goed email contact, en ja, hij staat nog in de USA. Technisch helemaal in orde, bijna alles vernieuwd, de moter loopt als een tiet en klinkt heel bruut. Het chassis is volgens de eigenaar straight, solid and clean. En de prijs voor deze corvette? Zelfs ik wordt er warm van van terwijl ik toch echt geen geld kan poepen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2010 17:53 #2 door flyd
Beantwoord door flyd in topic GT, corvette, GT?
Altijd leuk zoo 'n corvette.8)7
Als dagelijkse auto denk ik handiger ( ruimer ) dan de GT.

Alleen staan een hoop GT's te koop op het moment .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2010 19:33 #3 door gvy
Beantwoord door gvy in topic GT, corvette, GT?
Eh,

Nee dus. De corvette is binnenin niet echt ruimer dan de GT.
De cockpit is even klein en achter de zetels is er zelfs minder.

Niet handiger dus.

Maar deze vette is wel bruut.
Ik vind hem leuk en hij is spectaculairder dan een GT :thumbup:

Wat kost shipping en import voor zo een eigenlijk?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2010 20:02 #4 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic GT, corvette, GT?
moet je mijn vriendin ff contacten, Yoli Wheeler- vd Spek
www.shopussa.com ze werkt door heel Amerika en dit is één van haar specialiteiten. haar homebase is Tamarac Florida
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
pieter

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2010 20:49 #5 door nico
Beantwoord door nico in topic GT, corvette, GT?
Vette bak!!

Persoonlijk zou ik wel nooit een auto kopen die je zelf niet gezien hebt en aan een persoon die je enkel kent via mail(dit veronderstel ik even).
Je kan er natuurlijk ook geluk mee hebben.

Zou trouwens leuk staan in een dubbele garage, een GT en een Corvette naast elkaar. Net broer en zus. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2010 22:33 #6 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic GT, corvette, GT?
Ik ga hem niet blind kopen, maar ik heb een heel goed gevoel bij deze. Hij woont 45 minuten van mijn oom vandaan. Dus helemaal blind ga ik niet. Mijn bedoeling is zelfs om een cheap ticket te kopen, erheen vliegen, corvette kopen, op de boot zetten en weer naar huis. Wat import betreft, ook ik heb een "connectie" die bereid is om mij bij te staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 03:57 #7 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic GT, corvette, GT?
Hey Theo,
wat lees ik nu?
Lig je er serieus aan te denken om één van je (G)aby en (T)heo's te verkopen??
En dat na 25 jaar (GT) huwelijk???
Als er toch iemand hier met de GT onlosmakelijk verbonden is dan ben jij het toch wel.
Ik wist wel dat zo'n Vette je altijd wel getrokken heeft, maar ik had niet verwacht dat er een GT voor zou moeten wijken. Jammer kerel.
Evengoed suc6 met je jacht en verkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 09:46 #8 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT, corvette, GT?
Gaat dit dan de nieuwe daily worden?
Of wordt dat dan de oranje?
Na al die jaren :sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 10:43 #9 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic GT, corvette, GT?
Haha, ja... 25 jaar alweer. De oranje GT is mijn daily driver, dus daar zal nix aan veranderen. Hoewel ik liever de oranje GT wegdoe, maar die brengt gewoon minder op. maar er is nog niks gebeurd. Het zijn plannetjes, Gaby verklaart me voor de zoveelste keer voor gek, maar dat ben ik al lang gewend. Ik heb nu goed contact heb met de verkoper, misschien dat ik daardoor wat tijd krijg om de Gt te verkopen. Hij heeft de corvette grotendeels zelf onder handen genomen. Motorisch heeft hij het laten doen. Hij schrijft ook dat zijn vette een gigantische eyecatcher is. Hij ziet er inderdaad goed uit, daarbij is er zover ik het kan beoordelen niets aan body veranderd. (spoilers verbredingen enz)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 13:18 #10 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT, corvette, GT?
Ach t blijft een grote GT:lol:
En voor gek verklaart worden ben ik al lang aan gewend, jij heb t ook vast al veel vaker gehoort :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 14:21 #11 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic GT, corvette, GT?

gvy schreef : Eh,

Nee dus. De corvette is binnenin niet echt ruimer dan de GT.
De cockpit is even klein en achter de zetels is er zelfs minder.

Niet handiger dus.

Maar deze vette is wel bruut.
Ik vind hem leuk en hij is spectaculairder dan een GT :thumbup:

Wat kost shipping en import voor zo een eigenlijk?

Geert


Heb ooit eens een keer gelezen dat je zo'n 50% bij de prijs mag optellen. Natuurlijk is het van veel factoren afhankelijk, maar om het als een snel rekensommetje te nemen weet je waar je aan toe bent. De prijzen voor Corvettes en GTs daar zijn heel schappelijk, zeker als je het nog omrekend naar Euro's. Het zijn alleen de kosten om hem in het echt te laten bekijken en het transport/invoeren wat weer aantikt.



Evengoed vet dat je er 1 gaat kopen, heb zelf persoonlijk ook gekeken voor eentje een tijd terug, maar het was me te duur en het zijn daarnaast ook echte slurpers. Qua ruimte heb je toch iets meer dan de GT, maar dan bedoel ik ook echt iets meer. Geen gigantisch verschil, het blijft uiteindelijk hetzelfde model van binnenuit gezien.

Is het trouwens een C3 met een recht raam of een lange? En welke motor, small/big block? Wat meer en grotere plaatjes zijn altijd welkom. ;)

Ik geef je uiteindelijk groot gelijk, het is alleen jammer dat je je betere GT moet verkopen er voor, maar je krijgt er zeker wat voor terug. Ik kan alleen maar voor stemmen, totdat ik je op de A67 of A73 ergens me voorbij zie scheuren en ik niet bij kan komen... :fake sniffle:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 14:52 #12 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic GT, corvette, GT?
Het is een uit 77, dus nog net met de rechte ruit.

250 dollar voor transport ter plaatse naar haven.
container transport van een voertuig zit gemiddeld op zo’n $ 1.500 USD
container loskosten en havenkosten tegen gemiddeld zo’n € 500,00
Voor een voertuig van 30 jaar en ouder geldt dat je het in kunt voeren voor 6% en 0% BTW. Deze invoer en BTW wordt gerekend over de aanschaf en het transport.
Eenmaal in Nederland moet je voertuig nog aanbieden bij de RDW voor een kenteken keuring, het voertuig moet dan in goede technische staat verkeren of zijn gebracht, keuringskosten zo’n €150,00



Dus ff snel tellen, 1500 dollar voor container, 250 dollar voor het ding in de container te krijgen is samen 1750 dollar. 6 % over transport en aanschaf is 381 dollar is totaal 2151 dollar om de auto hier te krijgen + kostprijs auto en 500 euro voor lossen in Rotterdam natuurlijk. Bij elkaar een fatsoenlijke GT

En dan de rest:dork:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 19:19 #13 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic GT, corvette, GT?
Zit m'n ogen te verpesten op dat postzegeltje bovenaan :smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2010 20:12 #14 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic GT, corvette, GT?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 okt 2010 03:51 #15 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic GT, corvette, GT?
Met de rechte achterruit is hij mooier naar mijn mening. En chromen bumpers voor en achter, maar dan moet je al een '72 hebben, aangezien '73 voor vervangen werd en '74 achter. De reden ook dat de GT gestopt is, daar Opel dit niet wilde doen.

Wagen ziet er zo vergroot redelijk uit, ook al vind ik de zwarte streep iets minder in deze. De kleur oranje is wel érg mooi. Dat heeft me bijna aan het roken gezet een tijd terug, omdat er een oranje C3 Corvette te winnen was met Rizla :cool:

Wachten nu is op broertje en zusje in het oranje op de foto. Zal een erg mooi aanblik geven.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2010 14:23 #16 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic GT, corvette, GT?
ik heb mijn GT op mobile.de en autoscout24.de geplaatst. Maar vandaag kreeg ik weer een hevig moment van twijfel. Ik liep naar mijn GT, schuin van achter, en dan staat die er zo mooi bij... Dan denk ik, is die corvette nu wel mooier? Zeker niet, maar het gaf me wel het gevoel dat ik minstens een '73- er corvette moet vinden, die bumpers he! De corvette moet minstens dat klassiek stomp bumperkontje hebben. Over de plomp staan voldoende vetjes, en eentje voldoet eigenlijk ook: een blauwe 73-er. Alleen 1700 dollar duurder als die oranje met sportstreep. Om een idee te geven wat ik bedoel met een bumperkontje:



Hier de link naar meer foto's van deze blauwe 73-er, let op, het is niet de 73-er die ik op het oog heb!
blauwe vette VETTE 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2010 15:25 #17 door flyd
Beantwoord door flyd in topic GT, corvette, GT?
Geweldige auto.

De achterkant recht en met chroomen bumpers is inderdaad wel veel heftiger.

( eerst eff doekje op mijn toetsenbord leggen ) voordat ik verder kijk. :thumbup:

Succes met je keuze en verkoop GT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2010 20:30 #18 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic GT, corvette, GT?
Theo, Theo, Theo toch :no::no::no:
Daar ga je spijt van krijgen als je je blauwe GT de deur uit doet.
Maar ik moet toegeven zo'n 73 model Corvette ziet er gaaf uit, zeker die blauwe. Vind hem persoonlijk een stuk fraaier (en authentieker) dan de oranje

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2010 23:45 #19 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic GT, corvette, GT?
Hoop dat ik je niet aan het twijfelen heb gebracht met mijn bumper en streep verhaal he... :cool:

Je bedoelt trouwens 72'er, '73 heeft al een chromen bumpertje minder. Tis maar dat je het weet, voor je straks ergens staat te kijken en iets mist na een ritje om te kijken.

Wel moet je op gaan letten als je in die jaren zit, welk block er in zit en of het met de wat lagere octaan gehaltes weg kan. Volgens mij was het '71 en later die wat minder leverden qua pk's, maar wel (beter) lopen op lager octaan. Is al weer een tijd terug dat ik het heb bekeken, maar er staat al best veel informatie op de Engelse Wikipedia naar ik dacht.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 okt 2010 13:14 #20 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic GT, corvette, GT?
ik weet dat de 73'er geen chroom voorbumper heeft, maar wel het kontje! Ik vind dat kontje belangrijker dan de neus, waarom, omdat de 73'er nog enigzins betaalbaar is. En zoals ik al schreef, zo'n kontje is gewoon veel klassieker en mooier, dan moet ik de plastic neus maar voor lief nemen. De reeks 1968 tot '72 is al stukken duurder ook al zijn ze in minder goddelijke staat. Wat octaan betreft, de ornaje vette met streep rijdt op 93, dus 95 zou het hier zijn wat ik erin kan gooien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.