!!!!!!Update!!!!!!
Ik heb er gisteren even onderdoor gekeken en op 1 klein gaatje na is hij KEI, maar dan ook KEI hard.
Nog even afwachten als we de kit rondom de kriksteunen weg halen, maar voor de rest is hij KNETTER hard.
Zullen we dan weer geluk hebben????? We hopen het thuis.
Daarnaast is de voorkant (behalve het middenstuk met de gleuven) compleet van Polyester ben ik achter gekomen
(de linker koplampen bak sluit bv niet mooi aan), ENNNNNNN poly rot niet!
Uiteraard even een lading foto's, want ik wil jullie niets ontnemen aangezien ik heel de dag kan genieten van de auto,
maar jullie het van de foto's moeten hebben.
De tankdop was wel lachen... Zoals al eerder vermeld hebben we de originele sleutels er niet bij. Dus ons pap steekt
voor de grap willekeurig wat sleutels van onze andere Opels in de tankdop om te kijken of er eentje bij zit die werkt
na van 6 auto's de sleutels te hebben gehad pakt hij de sleutels van onze Biesheuvel Manta steekt die in het slot
geeft hem een kwart slag en jawel hoooorrrrr we konden hem er zo afpakken. En denken jullie dat we het nu nog een keer
voor elkaar krijgen om te doen? Echt niet dus.... toeval of heel gaar slot?
Het is een beetje slecht te zien op de foto, maar in deze hoek bij de achterruit zit een wrat in de verf wat duidt op roest.
Helaas missen we enkele kleine onderdelen zoals hoekjes van ramen-lijsten en een dopje dat in de
zijachterramen hoort (mocht je iets weten van deze onderdelen of heb je het zelf liggen laat het me AUB even weten!)
Op de onderstaande 2 foto's zie je enkele missende onderdeeltjes.
Daarnaast zijn ook de chrome lijsten flink beschadigt van de achterzijruiten. Deze zijn zo te zien beschadigt
met het opnieuw monteren (deuken erin van de duim), maar waarschijnlijk ook van inbraakschade ofzo.
(die zoeken we dus ook 2 mooie)
De binnenkant van de motorkap. Ziet er ook nog pikkobello uit! Wat me opvalt is dat deze
motorkappen behoorlijk zwaar zijn! Hierdoor kun je wel goed merken dat het geen moderne
sportwagen is waarbij alle grammetjes boven het zwaartepunt worden verwijdert.
Het motorblok ligt VAST tegen het schudbord aan. Stelletje stommerikken ook geen GT kleppendeksel
aanwezig (ook niet bij de onderdelen) dus die moeten we eentje hebben anders krijg je nooit
de kleppendeksel eraf als de motor in de auto ligt. (froters)
De vorige eigenaar heeft een 2.2 rekord compleet gesloopt en die dacht even de motor erin te leggen
alleen geen rekening gehouden met de injectie spullen enz. Dus tank niet aangepast, geen extra
benzineleidingen (en dikkere) enz enz enz. Daarnaast is er creatief geknutseld aan de bedrading,
want hier klopt geen bal meer van. Zo zijn er tal van dingen (achteras hangt bv maar vast aan 2
bouten die zelfs nog los zitten ook..... )
ps. het stukje parafaan hebben we wel bij de onderdelen zitten.
Het stadslichtje (gefrot)
met daarnaast de originele steunen, weten alleen niet precies waar die voor dienen?
Voor de originele lampen die daar aan horen te hangen???? (zitten niet bij de onderdelen.
Heeft iemand misschien een foto met daarom duidelijk afgebeeld hoe dit hoort te zitten?)
ps. de kleine grilletjes voor de zijkanten hebben we ook niet.
De 16 inch velgen (centre kapjes hebben we er ook bij) zijn 7.5J ET 30 met daaromheen 215/40 banden.
Velgen heten Carisma (bmw velgen??) staat hem goed in ieder geval. Ze zijn ongeschadigd.
Deze wil mijn moeder er naderhand onder hebben. Ik zeg DOEN!
Ook best grappig. De accu staat bij zo'n ding voor in de neus en niet zoals bij iedere andere oude Opel
onder/bij de voorruit.
(weten alleen niet precies hoe dat ding gemonteerd moet staan. Waarschijnlijk ook met standaard beugeltje)
Dan nu het interieur. Deze ziet er nog heel goed uit, maar hier en daar wel een beschadiging.
Mijn moeder wil er Recaro's in hebben. Het liefste rood/zwarte zoals in mijn kadett, of compleet zwarte!
Mocht je iets hebben of weet je iets????? wederom geld: laat het me even weten!
Volgens mij gaat het hier trouwens om een amerikaanse interieur (stoelen) het ''black cord'' model.
Onderhouds kaartje (leuk dat hij altijd in de onze eigen leefomgeving heeft gestaan/gelopen)
De klokjes: Die zijn ook al compleet anders als bij een andere Opel. Alles is anders.
En zoals het bij een echte sportwagen hoort te zijn, zijn er tal van extra metertjes aanwezig voor
bijv amp en oliedruk. Wel leuk om te zien dat deze teller tot 240 loop. Moet wel te halen zijn
met een 2.2 die wat extra pit heeft. hahahahaha
De achterhoede. Origineel al geen achterbank, maar een stukje board met bekleding.
Daarachter de tank met daarop het reservewiel.
Dat is allemaal nog in hele goede staat.
Het hemeltje heeft hier en daar wel een klein smetje, maar dat mag de pret niet drukken
(wordt denk ik een van de eerste Opels, waar we het Hemeltje in laten zitten)
Dan nog een vraagje..... Zit bij een GT ook een gat in het C-stijl bij de achterraam waar je eventueel
3-punts gordels van bv Schroth kunt monteren? Weet iemand dit toevallig?
De deuren zijn als nieuw!!!!
Alleen zijn de deurkaarten wel beschadigt. De vorige eigenaar heeft zowat de hele auto gemonteerd>met houtschroeven! Een ramp om uit elkaar te halen dus. Bovendien is alles overbodig beschadigd wat jammer is!
Een kleine impressie van de bodem (ziet er keurig uit)
En dan nu weer iets waaraan je kunt zien dat de vorige eigenaar echt een pruster is geweest.
De achterveren staan erin zonder rubbers...... bovendien niet eens om de kraag maar erop. Hierdoor staan de veren er
levensgevaarlijk schuin onder!
Wel leuk dat de auto aan de voorzijde geen veren heeft, maar een bladveer die door de brug van de vooras loopt.
Had het nog nooit gezien. Wel gaaf natuurlijk.
Dan nog even wat foto's van de neus met de koplampen (gelukkig wel nieuwe) omhoog:
Gelukkig rijden we hoofzakelijk overdag met deze auto, want het is geen gezicht die grote
koplampen. Die breken heel de neus.
En het kontje om het af te leren.
Dan tenslotte nog wat foto's van de onderdelen. Er zitten bv velgen bij (zitten nu achterop)
waar je een chrome rekje op kunt plaatsen met van die spaken. Wel cool.
De motor, en nog een automaat. We denken er toch over om hem om te bouwen naar hand
geschakeld. Daarvoor zoeken we dan nog wel een andere console.
2.2 klauwen zitten er gelukkig ook bij.
Jullie zien het al... we kunnen vooruit.
Een lijstje met onderdelen die we zoeken!:
- zwart/rode Recaro's uit een Manta B (exclusive??) of zwarte, moeten wel een goede staat zijn
- Rechter knipperlicht glas
- Dopje voor zijraam achter (zie foto hierboven)
- Hoekje voor chrome lijst van achter ruit
- Hoekje voor chrome lijst van linker deur.
- Console voor handgeschakeld (4-bak)
- 2 goede achterschokdempers (mogen load adjusters zijn) Hoe dan ook moeten ze STUG zijn en niet defect)
- Originele chrome tankdop (met sleutel)
- Contact slot met sleutel en deurklinken met sleutels (liefste allemaal op zelfde sleutel!) (kunt ze aanpassen, maar hebben liever originele goede)
- 2 goede originele schijnwerpers? voor in de grill
- 2 kleine grill delen die aan de zijkanten behoren.
- misschein dat er nog wel meer komt......
mvg Gerry. En veel lees/kijk plezier gewenst!