Opel GT restauratie

30 sept 2012 13:39 #21 door Jos
werkt super

zou niet weten wat ik zonder het kantelmechanisme aan zou moeten



Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2012 07:20 #22 door ReneV
Hoi opel 16V !!!!!

Ik kom mijn gt tegen aangekoppeld aan het kantelframe.
Als je interesse hebt, laat het dan weten.
Er is wel wat te regelen, hij staat nu in de tuin.

groet Rene

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2012 10:49 - 26 jan 2015 14:45 #23 door Opel16V
Zo!... Ik heb weer een paar avonden kunnen klussen!..
Dinsdag even bij ReneV langs geweest voor de carrosserie steunen en gelijk een blik kunnen werpen op zijn zwarte monster!..Dat gaat een mooie GT worden!..

Donderdag de 4e weer verder met de motor!..Helaas schiet dit niet zo op (Goed is natuurlijk niet goed genoeg!) Maar we maken goede stappen!..Kop gemonteerd, inlaat, uitlaat, distributie. deze 16 klepper afstellen valt niet mee als je de nokkenassen niet kan blokkeren maar het is toch gelukt na wat innovatieve oplossingen ( lees ti-rips)..

Gelijk maar even aandacht geschonken aan twee problemen die ik tegen ga komen, snelheids signaal en toeren van de motor.... Voor beide ga ik een oplossing vinden want ik wil de originele klokken gebruiken in het dashboard. Er zijn al wat ideeën en de draaibank heeft zijn eerste onderdeel al bijna af!...originele temperatuur sensor heb ik al over gezet dus dat probleem is opgelost hoop ik!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2012 17:15 - 26 jan 2015 10:20 #24 door Opel16V
Een druk dagje sleutelen! Motor eruit!!...Vanzelf ging dit niet, de takel besloot enkel nog omhoog te gaan. na 1,5 uur toch een manier gevonden om de takel ook naar beneden te laten gaan. Carrosserie opgetakeld en motor op een karretje er onder vandaan gereden. Eigenlijk heel simpel!...Afgelopen zaterdag is ook de spuiter alvast een kijkje komen nemen naar de carrosserie.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2012 19:33 #25 door Pecje
Goed bezig :thumbup:
Wel zorgen dat je het momentum er in houdt anders zou het wel eens een zoveelste project kunnen worden wat strand. Maar als ik zo je voortvarendheid zie denk ik niet dat ik daar bang voor moet zijn _O-

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

08 okt 2012 22:34 #26 door Jos
slopen is zo gebeurd
opbouwen is een ander verhaal
zeker de kleine dingen zorgen voor veel oponthoud
zie wel dat je goed bezig bent

dus...

vooral doorgaaaaan

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

16 okt 2012 14:33 #27 door Opel16V
weer wat kunnen werken aan de GT!...De kabelboom en remleidingen gedemonteerd. Opzig zijn de remleidingen in een prima staat maar als ik zie wat nieuwe kosten gaan deze ook vervangen worden. De kabelboom van de auto is in dusdanige slechte staat dan deze niet meer te redden valt. Hier ga ik zelf een nieuwe voor maken.

De carrosserie is compleet kaal op chroomstrips aan de deuren na. Iemand een idee hoe deze zonder te beschadigen los te krijgen?...de onderste rechte zijde gaat het om.

Verder ben ik chroom aan het poetsen om te zien wat opnieuw verchroomd gaat worden. ( aangezien de voorbumper al een afspraak heeft bij het chroom bedrijf )..

Mijn fototoestel was vol dus daar volgen later foto's van!...Hier een schema van de 2.0 motor waarvan ik de bekabeling aan het aanpassen ben... [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/19197=2140-schema 1.jpg-thumb.jpg

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

16 okt 2012 15:04 #28 door blacky
Deze kan je er met een houten blokje/plankje en hamer voorzichtig afkloppen (horizontaal ) naar de binnenkant van de auto toe als de ramen verwijdert zijn .Begin in het midden !

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

25 okt 2012 07:41 #29 door ReneV
Robin,

Wil je de eigenbouw kantel frame nog?

Anders ga ik hem te koop zetten, ding staat in de weg.

groeten Rene

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2012 14:54 - 26 jan 2015 10:20 #30 door Opel16V
Weer een aantal weken verstreken!...Druk met tentamens geweest dus helaas wat minder kunnen doen aan de GT!:sniffle:.. Maar nu kunnen we weer verder!...De GT hangt ondertussen in een frame. Ondertussen begonnen aan het verwijderen van de tectiel aan de onderzijde. Dit is een smerig werkje maar schiet wel lekker op!...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2012 17:44 #31 door Opel16V
Me so happy! 2.2 schijven zijn binnen!*O*

Mooie prijs voor betaald!...Nu de rest van de vooras:)..

Ik zoek ook nog een oplossing om kleine delen te stralen!..

Iemand suggesties?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2012 22:03 #32 door Jos
straalkast?

heb er zelf nog een in de aanbouw, kom er steeds niet aan toe

als ik iets kleins te stralen heb gebruik ik nog wel eens een dik stuk doorzichtig plastic wat ik eroverheen leg, werkt redelijk.:thumbup:
als het te dun is wordt het meegezogen:thumbdown:

het blijft echter een zooitje dat straalgrit:(

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2012 11:04 #33 door Redant Jirky
Hoi

Elekrolytisch ontroesten misschien,heb het zelf nog niet geprobeerd maar er is veel info over te vinden op internet.
Zelf ga ik het proberen met de binnenzijde van mijn benzine tank.

Grtz Jirky

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2012 11:13 #34 door GranTurismo
Bij HBM machines koop je al een kleine straalcabine voor iets meer dan 100€. Kan je het bijna zelf niet voor bouwen.



Bekijk op instagram: instagram.com/digiloog

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2012 12:34 #35 door AISI316
Hey,

Zo'n klein zandstraal machientje is goud waard, spaart je veel tijd uit, zelf heb ik er eentje van powerplus, nadeel is wel dat die dingen wel veel lucht debiet nodig hebben. Als je een simpele luchtcompressor hebt moet je er niet aan beginnen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

01 jan 2013 17:01 #36 door Opel16V
Zo!!! De vooras ligt in stukjes op de werkbank! Toch nog een manier van stralen gevonden die wat minder kost als een staalkast á 100 euro.

Cranenbroek heeft een straalpistool voor 7 euro, staalgrid voor 10 euro voor 25 kg. Ben nu dus nog maar 17 euro kwijt geweest!

Ben nog op zoek naar een kuub zand zak. dat wordt mijn cabine :yes:
[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/19824=2234-vooras in stukjes.jpg-thumb.jpg

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

01 jan 2013 18:13 #37 door Jos
heb zelf ooit een setje gekregen voor kleine oppervlakten, werkt ook prima en het straalgrit wordt meteen opgevangen; lekker handig

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2013 00:39 #38 door GranTurismo

Opel16V schreef :
Ben nog op zoek naar een kuub zand zak. dat wordt mijn cabine :yes:


Zoiets?

Bekijk op instagram: instagram.com/digiloog

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2013 19:25 #39 door GT-Koos
Je moet wel bedenken als het niet hermetische afgesloten is alles onder het grit/ zand kom t te zitten.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2013 22:40 #40 door Opel16V
Deze avond met het stralen begonnen, werkt prima!
Daarna in de primer gezet. Ziet er prima uit naar mijn mening.

Heb een oude groenbak verbouwd tot straalcabine dus met het vuil valt het wel mee. De compressor levert echter continu 12 bar. Wat nogal veel is, hiervoor heb ik een druk regelaar tussen de leiding gezet. Het straal pistool werkt het beste op een druk van +- 5 bar.

Nu de rest nog!!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.