Restauratie GT Rai

09 apr 2013 20:00 #21 door GT-genieter
Beantwoord door GT-genieter in topic Restauratie GT Rai
Hallo GT Rai,
Als ik de plaats zie op de foto, dan lijkt het de juiste plek te zijn.
Hoe het er uit hoort te zien weet ik niet. Bij mij is het in elk geval dicht.
Misschien kun je het nog wat beter in beeld brengen en de maten er bij plaatsen?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2013 20:40 #22 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ik zal zaterdag even een goeie close up foto maken en de maten op meten.

Groet Raimond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2013 22:40 #23 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo GT genieter,

Bij deze de beloofde foto. De gaten zijn 3 cm bij +/- 1,2 cm breed en zitten 7 cm uit elkaar. Ik hoop dat hier iets mee kunt.

Groet Raimond

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20577=2549-20130413_104726 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2013 10:44 #24 door GT-genieter
Beantwoord door GT-genieter in topic Restauratie GT Rai
Bedankt GT Rai!
Nu weet ik zeker dat deze bij mij dicht zijn.
Kun je misschien ook nog de afstand vanuit de wielkast opmeten?
Ben benieuwd of ik wat terug kan vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2013 21:26 #25 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo GT genieter,

Het eerste gat begint op 16,5 cm. Gemeten vanaf het uiterste punt aan de onderkant van de wielkast rand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 apr 2013 18:41 #26 door GT-genieter
Beantwoord door GT-genieter in topic Restauratie GT Rai
Hartelijk dank GT Rai :thumbup:
Ik ga met de zoektocht beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 apr 2013 22:09 #27 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Afgelopen weekend de bodem helemaal kaal gemaakt. En in de epoxy primer gespoten. Heb hem eerst tot de voorkant van de versnellingsbak tunnel gespoten. Omdat we aan de voorkant nog wel wat werk hebben. Ben van plan om de spatborden te verwijderen. Om zo ook de binnenkant te kunnen behandelen. heb de puntlassen en las naden al opgezocht. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En eventueel tips hebben wat je wel en niet moet doen.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20695=2580-20130428_124403 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20695=2582-20130428_145557 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20695=2584-20130428_145601 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 apr 2013 22:13 #28 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie GT Rai
enkel de spatborden of heel de neus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 apr 2013 20:36 #29 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo Jos,

Het gaat om de spatborden. De neus plaat en 1 knipperlicht hoek zijn al verwijderd. Het is de bedoeling dat ik die van mijn andere GT over ga zetten.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20711=2608-20120916_114052 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 apr 2013 23:35 #30 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie GT Rai
vanuit de assemblagelijn is de neus kompleet in een keer erop gezet. (zie oude foto's)
bij demontage zou het omgekeerde aan te raden zijn.
echter gezien de aanbeelding is dit bij jou niet meer mogelijk.
toch is het aan te bevelen om ook de rest van de neus voor of na plaatsing van de spatborden te verwijderen om de felsranden te behandelen (berucht punt bij de GT).
Er bestaan lasbare primers waarmee je de randen kunt behandelen alvorens de neus weer defintief terug te zetten
nb. de rand in de regengoot is met koper hardgesoldeerd
en in de aansluiting met de raamstijl is tin toegepast







Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2013 13:00 #31 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo Jos,

Bedankt voor je reactie. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Maar ik moet natuurlijk de complete neus van mijn nl GT overzetten. Veel minder kans op fouten bij de koplampen. En de neus blijft zo aan de voorzijde veel strakker.

Ik zal gaan kijken hoe de staat van die neus is maar wat ik mij zo herinner is deze vrij hard. Op het spatbord aan de bijrijders zijde na. Hier zit net als bij mijn US body een rotte plek thv. het midden van de wielkast. (zie vorige foto) Daar hebben ze een plaat over het oude spatbord gelast. Die heb ik er inmiddels al uit gesneden. Is dit een bekende zwakke plek? Ik heb nu al 3 spatborden van de bijrijders zijde gezien. Met allemaal op dezelfde plek rottigheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2013 14:32 #32 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie GT Rai
de bekende plekken zijn de spatplaten met de rubber afdichtingen
Deze worden op den duur hard en schuren dan de lak weg zodat het plaatmateriaal blank komt te liggen en kan gaan roesten.
Sommige mensen laten het rubber daarom achterwege; vind dat zelf echter geen fraaie oplossing.
in mijn optiek kun je toch beter het rubber plaatsen en tussen spatbord en rubber een kit aanbrengen die elastisch blijft (ruitenkit bv)

nog een tip als je de neus komleet overzet;
zorg dat de felsrand bij de koplampgaten goed behandeld wordt. Losmaken is vragen om problemen om het zaakje weer strak te krijgen. Beter is ook hier na primeren en lakken daarna een carrosseriekit (3M) te gebruiken die de rand luchtdicht afsluit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2013 20:51 #33 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Heb vandaag de neus van de NL GT gehaald. Was best nog een klus. Maar we weten nu wat we hebben. En wat we nog nodig hebben aan nieuwe delen. Het lijkt er op dat ik alleen een nieuw spritsblech nodig heb voor de bijrijders zijde. Ik wil ook proberen om 1 koplamp bak en de 2 zijkanten in de koplamp bakken over te zetten. Deze zijn in de US GT teveel vervormd om nog iets mee te doen. Dat wordt nog wel een leuke puzzel.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20905=2695-20130518_160407 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20905=2697-20130518_160426 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2013 20:35 #34 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Het is weer even stil geweest maar we zijn nog steeds bezig. De laatste weken iets minder hard vanwege vakantie en andere dingen. Maar we hebben onder tussen de koplampbakken van de donor GT gesneden. En de rechter koplampbak en binnen spatbord van de US GT verwijderd. De koplampbak is op zich goed hard. Maar er moeten wel een paar kleine stukjes ingelast worden. Ook wacht ik nog op een nieuw binnen spatbord van Slendid parts. Als deze binnen is kunnen we alles weer in elkaar gaan puzzelen.

Groeten,

Raimond



[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/21538=2899-20130713_122955 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/21538=2897-20130713_165254 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/21538=2895-20130817_130031 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2013 21:24 #35 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 sept 2013 18:50 #36 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Alles lijkt goed op zijn plek te vallen. We hebben de koplampbak en binnen spatbord geplaatst. De neus van de donor GT lijkt goed te passen. (niet op de rechter kant letten die is nog niet op maat gesneden.) Nu kunnen we de spatborden en de neus aan elkaar lassen. En de slechte stukken gaan vervangen. Waarna alles er weer in zijn geheel af gaat om de binnen kanten aan te pakken.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/21696=2957-20130907_143105 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/21696=2959-20130907_152952 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/21696=2961-20130907_152959 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 sept 2013 19:19 #37 door jaccogt
Beantwoord door jaccogt in topic Restauratie GT Rai
Knap hoor ,wordt zeer netjes!:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 okt 2013 19:09 #38 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Zo na het aan elkaar lassen van de spatborden en de neus is hij er nu weer in zijn geheel af. Ook zijn er alvast wat reparatie stukken in gelast. We zijn ondertussen begonnen met de motorruimte. Daar moeten ook diverse plekken gerepareerd en strak gemaakt worden. Ook kunnen we nu de binnen kanten onder de spatborden aan pakken. Daarna kunnen we motorruimte en de hele voorkant in de epoxy primer zetten.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22016=3041-20131012_140227 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22016=3043-20131012_140721 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22016=3045-20131012_140728 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22016=3047-20131012_140739 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 nov 2013 17:04 #39 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ben begonnen aan de motorruimte. Er zitten een paar vervelende schades. Het lijkt er op dat er een keer een motorblok uit de takels is gevallen. Zou niet weten hoe je anders deze schades krijgt.

Heb ondertussen een stuk dwarsbalk vervangen. En de hoek bij de kachelmotor weer wat strakker gemaakt. (De rest moet maar met plamuur) Volgende week maar beginnen aan de hoek waar de gas stang bevestigd wordt. Denk dat ik daarvoor maar een stuk uit de donor GT moet snijden.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22234=3112-20131012_154138 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22234=3114-20131012_160552 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22234=3116-20131102_150839 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22234=3118-20131109_133458 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.