Restauratie GT Rai

16 dec 2013 22:38 #43 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic Restauratie GT Rai
ziet er goed uit , heb zelf gelukkig niet zoveel hoeven lassen.

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2013 17:41 #44 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo dreamix jou project ziet er goed en strak uit ja. Je bent in ieder geval al een stuk verder dan ik. Jealous

Heb intussen het schutbord alweer gerepareerd met een nieuw stuk plaatwerk.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/22635=3241-20131222_152723 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2013 18:58 #45 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Restauratie GT Rai
Veel las werk! Maar beetje bij beetje kom je verder, dus prima!

Slijp je de lasnaden weg of laat je het zo?

Wat zijn verder de plannen?

Groetjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2013 17:29 #46 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ja alle lassen worden netje afgeslepen hoor en weer strak gemaakt. Heb deze alleen nog niet gedaan. De tijd was op.

Er gaat veel tijd in zitten ja maar dat weet je als je eraan begint.
De kunst is om geduld te hebben. Heb me zelf ook geen deadline gesteld anders leg je er alleen maar druk op.

We zijn nu nog bezig met de gehele voorkant en de motorruimte. Daarna is er aan de linker achter/zijkant nog een grotere klus (oude schade) voor de rest zijn het allemaal kleinere reparaties. Bijvoorbeeld wat roest onder aan de achter spatborden. Verder gaan alle losse delen zoals motorkap, deuren en gehele neus in een loog bad om alle verf te verwijderen. Daarna alles weer opbouwen en strak maken vertinnen /plamuren en natuurlijk veel schuren 8)7

Groet Raimond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 feb 2014 21:40 #47 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Het is even stil geweest. Maar we hebben niet stil gezeten.
We zijn de linker achterkant aan het repareren. Hier zit een oude schade met veel te veel plamuur.
Deze wordt gerepareerd met stukken uit de donor GT. En delen die we zelf maken. Zoals de achterste rand.
We gaan het achterste deel van het spatbord zoveel mogelijk uitvlakken met tin.

Groet,

Raimond

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/23164=3427-20140112_102024 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/23164=3429-20140208_113302 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/23164=3431-20140209_130512 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/23164=3433-20140216_114728 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 feb 2014 21:45 #48 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Restauratie GT Rai
Lijkt verdacht veel op de schade die mijn GT heeft geleden.
Zo te zien dezelfde plek.

Maak er maar veel fotos van je aanpak! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2014 20:53 #50 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
De reparatie aan de achterkant laat op zich wachten. Aangezien ik de sierlijst wil gebruiken om de vorm en de rondingen te controleren. ( deze is nu niet leverbaar bij slendid) Mischien dat iemand hier nog een goeie heeft?
Dit is jammer aangezien dit zo'n beetje het laatste laswerk is. Op misschien nog wat kleine dingetjes na.

Ben onder tussen maar begonnen om de auto deel voor deel schoon te maken. En in de epoxy primer te zetten. Verder heb ik alle losse delen zoals: motorkap, lampenbakken, deuren en de neus. Chemisch laten ontlakken en laten stralen op de plaatsen waar dit nodig was. En gelijk in de primer gezet zodat ze beschermd zijn totdat we daarmee aan het werk gaan.



[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/24123=3685-20140625_160124 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/24123=3687-20140625_170031 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/24123=3689-20140625_170952 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 okt 2014 19:55 #52 door GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2015 12:09 #53 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Zal ook weer even wat van me laten horen. Heb even een poosje wat minder tijd voor de auto gehad.

De linker achterkant hebben we inmiddels weer aardig in model. Heb nu de ruitenwisser/ventilatiebak schoongemaakt en in de epoxyprimer gezet. Heb dit eerst met de kwast gedaan zodat ik zeker weet dat er overal primer zit. De tweede laag ga ik na het schuren gewoon spuiten. We kunnen nu beginnen met het terug plaatsen van de neus.

Zie trouwens dat mijn oude foto's niet meer te zien zijn. Is hier nog wat aan te doen?




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juni 2015 17:07 - 03 juni 2015 17:10 #54 door Alfred van Doorn
Beantwoord door Alfred van Doorn in topic Restauratie GT Rai
- Is zo draaispit ergens te koop of hebben jullie hem zelf gemaakt.

En zou graag de andere foto's ook willen bekijken. Wil er ook tegenaan gaan met mijn Gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2015 08:31 - 04 juni 2015 08:33 #55 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Restauratie GT Rai
is niet echt moeilijk om zelf te construeren
heb de mijne met spindels voor en achter gemaakt
door middel van een schuifstuk kan dan de body hoger of lager gedraaid worden zodat deze altijd in evenwicht kan hangen











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2015 21:40 - 04 juni 2015 21:42 #56 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ze worden vooral zelf gemaakt. En kan op verschillende manieren. Die van mij kreeg ik bij de body die ik toen aangeschaft heb. Is wat eenvoudiger dan die van Jos. Maar werkt ook. Je zou als basis ook motor bokken/ motorbloksteunen kunnen gebruiken. Maar misschien ben je wel goedkoper uit als je zelf stalen buizen/balken kan vinden bij de schroot. hier een voorbeeld van mijn draaispit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2015 20:27 #57 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Omdat we er straks niet bij kunnen de ruimte achter de spatborden alvast zwart geverfd.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 aug 2015 17:36 #58 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
We zijn bezig de neus voor te bereiden voor het terug plaatsen. Er moeten hier en daar nog wat kleine reparaties gebeuren.
Daarna kunnen we hem terug plaatsen en verder strak maken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 sept 2015 20:00 #59 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
De neus ligt er weer op. Alles lijkt weer goed te passen.
Nu kunnen we beginnen met het vast lassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 sept 2015 20:11 #60 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie GT Rai
Mooi om te zien!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.