kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand

15 mei 2010 19:36 #21 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Heb je een foto van het elektrisch gedeelte, ik heb misschien eentje liggen, als hij er zo uitziet:


Compleet schakelaar met stekker


Met de twee lipjes zit de schakelaar vast aan het sleutel gedeelte met twee kleine schroefjes


Aansluiting schakelaar


Voorkant stekker


Achterkant stekker

Laat me maar wat weten!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 00:27 #22 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
hee erick een u2u komt er aan, ziet er veelbelovend uit
Neem even contact op via de mail,weet niet hoe ik anders de foto moet doorsturen.

SUPER FORUM*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 00:53 #23 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Die van Erick is niet van een GT!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 08:16 #24 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
ooo, lijkt er wel veel op. Wat is het verschil dan, en kan je uberhaupt een andere dan de orginele contactslot gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 08:50 #25 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Het lijkt er wel wat op, maar de bevestiging is iets anders, tevens hebben wij er 2 stekkers onderaan zitten, al kun je dat dan wel aanpassen, ook is het gedeelte waar het cilindertje tegenaankomt bij de GT vlak.

Een andere die past die niet van een GT komt bestaat volgens mij ook niet en dat is waarom ze moeilijk te verkrijgen zijn (lees duur dus)
Ze willen nog wel eens verbranden van binnen, ik heb ze wel eens laten reviseren, maar dat was bij Manfred Wiards en doet nu dus niks meer:mad:

Ik denk dat ik mijn kabelboom dan maar zelf ga maken.
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2010 10:07 #26 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
@ GTvirus
Klopt is niet van een GT maar van een Ascona / Manta.

@ Marco
Een E-mail is onderweg, stuur mij een foto waar een meetlat oid te zien is vlak bij het schakel gedeelte dan kijk ik of het wel kan, zonde als ik het opstuur en het past niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 10:29 #27 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
ok, past dus niet die van erick, jammer.
maar dan terug naar mijn eigenlijke vraag die ik had.
Hoe kan je een startknop installeren, en welke zijn er voor geschikt,en waar te koop?
Moet je dan ook nog het contactgedeelte van de gt gebruiken, of kan je die dus omzeilen ?
WIE o WIE weet dit en kan mij(LEEK Op dit alles)dit begrijpelijk :slotje:uitleggen?
Groet marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 10:41 #28 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Als je een losse startknop gaat gebruiken heb je het contact in het stuur niet meer nodig. Deze knoppen kan je wel vinden bij conrad, de lokale electronica-onderdelenboer etc.
Wat je nodig heb is een een contact dat "normally open" is (begrijpelijk want wanneer je een normally closed zou gebruiken zou ie constant starten), en wanneer je hem ingedrukt hebt om te starten direct weer terug gaat naar zijn beginpositie als je hem loslaat. Dat noemen ze een maakcontact. Deze knop stuurt een relais aan die geschikt is om de grote stroom, welke gebruikt wordt om te starten, kan schakelen.

Links op de afbeelding zie je een maakcontact, rechts een verbreekcontact.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 20:00 #29 door flyd
Zelf zou ik het zo niet willen hebben met allleen een startknop.

Op de plek waat je een startknop wilt plaatsen zou je toch ook een ander startslot kunnen zetten van een andere auto die niet in de stuurcolom zit.

Zonder sleutel starten maar je het risico op diefstal wel groter !!!



Universeel contactslot, met 2-contactsleutels
Solide uitvoering, met hoogvermogen kabel oog aansluitingen.
Sleutel standen
-Uit
-Accessoire stand (VRIJ OM WEL OF NIET TE GEBRUIKEN)
-Contact
-Start

Kost € 17,39 verzendkosten komen er nog bij.


www.hotrod.nl/shop/i...nl&target=d3805.html
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 20:09 #30 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
hee flyd
als dat ook wil,natuurlijk is dat dan een betere optie.
maakt het dan nog uit wat voor startslot?, of kan ik gewoon er 1 van bv een opel vectra,ascona,manta enz in zetten.?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 20:22 #31 door flyd
Hoi, weet niet maar volgens mij zijn de opel sloten altijd in de stuurcolom verwerkt en kun je ze niet goed vastzetten op een vlakke plaat. Maar daar kunnen andere mensen je vast meer over vertellen dan ik.

Het voorbeeld van een hotrod contactslot. Is universeel aan te sluiten. gewoon op je kabelschema kijken welke kleur je op welk punt moet aansluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2010 21:54 #32 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Maar dan moet je de start toestand toch van de stuurkolom afhalen ivm het stuurslot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2010 07:22 #33 door flyd
Ja dat wel.

Maar je moet toch ook wat te sleutelen hebben 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2010 20:15 #34 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Nou, ik weet wat ik liever doe dan sleutelen :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2010 22:07 #35 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
precies,lekker toeren:thumbup:
Heb ondertussen een contactslot gevonden,en een compleet stuurkolom,dus hoop dat het er snel is,kan ik eerst weer sleutelen,maar er komt licht aan het eind van de tunnel*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2010 08:48 #36 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
nou,heb nu mijn nieuwe kabelboom binnen.*O*
Ziet er goed uit,compleet aangesloten in zekeringskast,alles gelabeld,en met een schema erbij zodat ik weet welk schema is gebruikt door de leverancier .:thumbup:
Het geheel komt op €635,-:crazy:wel een bak geld maar had geen keus.Heb al even contact gehad met mijn `mannetje`en we gaan op 12 juli eraan beginnen.Hij had zijn werkplaats ot die tijd vol staan.Hopelijk gaat alles lukken.Ik heb de kabelboom besteld bij ;:exclamation:
P. Beek
Beek Classic Wire
06-27874280
www.kabelboom.com
Heeft mij regelmatig op de hoogte gehouden hoe ver hij was,en nog wat tips en info gegeven hoe alles moet,en waar je om moet denken. Echte service zou ik zo zeggen.
Aangezien, splendid parts, en susselbeek ze niet meer compleet kunnen leveren op dit moment,misschien ook een leverancier die voor anderen interessant is.!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2010 12:43 #37 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Hoi Marco,
goed dat jouw kabelboom er is, kun je weer lekker verder om je GT weer klaar te krijgen.
Welke onderdelen had je zelf nodig of moest je aanleveren?
Bijv zekeringen kast, stekkers, relais enz?
Ben wel benieuwd heb zelf ook nog een kabelboom nodig voor een kennis....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2010 12:55 #38 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
hallo gt virus

Ik moest zelf de zekeringskast aanleveren met daarin alle componenten (zekeringsbrug,en de gekleurde stekkers die daar in zitten) heb er voor de duidelijkheid ook de relais(stukke) in gemonteerd.
Patrick(classic wire)heeft aan de hand van een schema daar een compleet nieuwe kabelboom aan gemaakt. Moet dus nu de echte relais hier in plaatsen.
Alles is gelabeld, en via het schema makkelijk te lokaliseren .Je moet wel aan geven of je een us of eu kabelboom wilt. De mijne is een us, maar heb een eu kabelboom laten maken,omdat deze meer functie`s heeft die ik gebruiken wil.
succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juni 2010 01:21 #39 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
OK, bedankt voor je uitleg.
Hou ons op de hoogte hoe het met inbouwen is gegaan en welke moeilijkheden je tegen kwam, dan kunnen anderen hier ook hun lering uit trekken. :info:

Suc6 alvast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2010 10:28 #40 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
nou, morgen gaat het gebeuren. Dan gaan we alles demonteren en dan kan de nieuwe bedrading erin. Hoop dat we niet weer voor "leuke verrassingen"komen te staan. Heeft iemand nog tips of ideeën hoe we het beste te werk kunnen gaan, dan hoor ik het graag. Laat weten hoe het gaat,en welke problemen en meevallers we tegen gaan komen. Hopelijk kan ik binnenkort weer genieten van het rijden met de gt, in plaats van steeds maar meer problemen moeten oplossen.
groet marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.