kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand

11 juli 2010 10:43 #41 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
De enigste tip die ik kan geven is:

Doe het rustig en op je gemak, werk van een centraal punt naar buiten toe, draad voor draad en maak notities en codeer de draden heb je alles aan een punt liggen dan pas aansluiten.

Succes ermee :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2010 12:15 #42 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
ok,zat zelf ook te denken om de nieuwe eerst langs de oude te leggen en zo te kunnen zien waar alles heen moet,en zo een voorbeeld te hebben qua lengte en bevestiging. Zal dan wel de aansluitingen op de oude zekeringskast moeten doorknippen,of het doorvoer gat moet groot genoeg zijn.
we zien het wel.
in ieder geval is de nieuwe wel al helemaal genummerd zodat ik weet waar alles heen moet:thumbup: en heb van patrick(beek classic wire ) het schema welke hij heeft gebruikt. moet lukken denk ik. hoop alleen dat er niet meer stuk is gegaan bij de kortsluiting die deze vervanging noodzakelijk maakt. 1 voordeel,heb straks wel een nieuwe elektra,aangezien dat vaak een punt van stress is,ben ik daar straks van af(hopelijk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2010 18:41 #43 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Als je alles hebt gedemonteerd, monteer dan nog niet de accu!
Sluit eerst een acculader op de kabelboom aan en check dan alles, na een eventuele kortsluiting of verkeerde aansluiting beperk je de schade enorm!
Oude kabelboom eruit halen en beginnen bij de zekeringen kast, vandaar alles gaan plaatsen en aan gaan sluiten, stap voor stap.
Succes :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2010 23:13 #44 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
goede tip. hoop dat ik meer geluk heb met de gt dan met de voetbal finale die ik net gezien heb. echt sh...t :(. Maar goed,terug naar wat echt belangrijk is, de gt(na de kids en echtgenoot natuurlijk). Zal het proberen met de acculader, de kabelboom is al aangesloten in de zekeringskast, dus het is de oude bekabeling volgen naar plaats van bestemming per kabel. Daarom bedoelde ik dat ik hem naast de oude wilde leggen,maar misschien wil dat in verband met ruimte ook wel niet,zie het wel.
Nog vraagje,als alles er in ligt,dus gewoon de acculader op de boom zetten, maar een lader heeft toch een hogere ampère gehalte? waardoor er nog meer "spanning"op de kabel komt of heb ik het nu geheel mis? als ik de zekeringen er nu 1 voor 1 in zet,kijk wat er gebeurd/alles werkt, en zo alles check? zou toch ook willen???? als ik het fout heb(meestal) dan graag reactie over wat te doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2010 09:38 #45 door blacky
Beantwoord door blacky in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Een degelijke lader levert toch een 15 à 25 A.
Een accu snel een paar honderd (zie startstroom)
Dus bij kortsluiting kan je dit een kabelboom sparen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2010 10:03 #46 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Precies, dat bedoel ik:exclamation:
Maar wat minstens zo belangrijk is, neem absoluut de tijd ervoor, even wat draadjes aansluiten vergt absoluut precisie, beter 2 keer iets checken als je het niet zeker weet dan het verklooien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2010 10:13 #47 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
DUIDELIJK !!!
Bedankt voor de reactie,vanmiddag om 13.00 uur gaat het beginnen.
Achteraf had ik zelf ook met een beetje verstand 8)7kunnen weten dat de start stroom vele malen meer is dan bij de acculader.
Maar beter 2 x gevraagd dan 1 keer iets fout doen.
Weet nu tenminste zeker hoe het moet,en :thumbup:voor de info
groet marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2010 10:33 #48 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Graag gedaan, ik heb de mijne toendertijd ook vervangen, dus moest alleen even diep graven. :cool:

Succes vanmiddag, neem de tijd:exclamation:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2010 23:44 #49 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
nou ben begonnen.
Is een hele klus. Vooral het trekken van de draden naar de koplampen,veel kabel,klein gat, maar dat is na 2 uur ook gelukt.
morgen de koplampen aansluiten, en dan verder met de bedrading voor het motorgedeelte.
Heb nog snel even een complete set relais besteld bij udo, want die sukkel :dork:van een monteur is ze kwijt. ben benieuwd wat ik straks nog meer mis:crazy:
hoop morgen dan alle draden opnieuw te hebben aangesloten,dan wachten op de relais,en daarna de auto weer monteren.
Heb allen geen kabels kunnen vinden voor de verstralers,of moet je die doorverbinden met de koplampen?
Morgen met frisse moed verder,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2010 09:49 #50 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Moet je via een relais doen, aftappen van de koplamp, voor ieder lamp 1 relais en zekeren het zelfde geld ook voor mistlampen.

Als er geen draden voor zijn kun je nu makkelijk draden erbij trekken, trek liever een paar reserve draden te veel die je nooit gebruikt dan een te weinig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2010 19:59 #51 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
heb vandaag weer een gedeelte van de kabelboom geïnstalleerd en een nieuwe dynamo, oude aansluitingen kwamen niet overeen .
Nu kan ik alleen niet uitvinden hoe ik de ruitenwissermotor moet aan sluiten. Heb volgens mij geen kabels daarvoor op de nieuwe kabelboom,deze was zonder instrumentenpaneelgedeelte, iemand een idee waar de kabels vanaf de ruitenwissermotor heen lopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2010 10:02 #52 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Ik heb even gekeken bij mij kabelboom, vanaf de ruitenwissermotor lopen de witte gele en groene draden direct naar de witte connector op de zekeringkast en de blauwe draad loopt naar de voetpomp.
hier een link voor de aansluiting van de connector
aansluiting connectoren zekeringkast
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2010 10:49 #53 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
hee bedankt,ga vanmiddag verder,hopelijk kom ik er uit.
Heb nog wat,vanaf de oliedrukvoeler,onderaan je blok,gaat bij mijn nieuwe kabelboom maar 1 draad,waar in de oude situatie er 2 liepen. ?????...is 1 genoeg 0f mis ik nu gewoon er 1 en waar gaat die 2de dan naar toe??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2010 11:17 #54 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Zo ver ik weet moet de tweede draad aan massa liggen.
mijn kabel boom heeft ook maar 1 draad naar de oliedruksensor lopen maar deze heeft ook maar een aansluiting( van een GT/J)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2010 11:25 #55 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Ik heb nog even een ander schema bekeken en daar staat dat bij een gt al er 2 draaden naar de olie druk meter lopen, dus je mist een draad. bij een gt/j loopt er maar een draad naar de olie druk lamp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2010 11:28 #56 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
zal het dan wel merken als alles aangesloten is. kabel naar massa is snel gelegt.
bedankt voor de info, en zag dat je uit stadskanaal komt, leuk dat ik de info zo dicht bij huis vind.
moi
marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2010 11:33 #57 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
heb net ook even het schema bekeken, en volgens mij is de 2de draad voor een lampje in de oliedruk meter,is alleen een optionele kabel, daarom zal hij er wel niet in zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 juli 2010 09:35 #58 door blacky
Beantwoord door blacky in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Ik denk net andersom,dat je kabelboom is voor de J uitvoering die enkel een lampje hebben en de AL een lampje + drukmeter,dus zeker géén massa,dus ff uitzoeken waar die 2e draad naartoegaat !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 juli 2010 11:25 #59 door blacky
Beantwoord door blacky in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
Hoi Priscilla,heb het ff opgezocht aan de hand van onderdelen en op je voeler heb je een plat stekkertje,die is voor het lampje (WK) en het draadeinde is voor de drukmeter (G).De letter G vind je ook terug op je oliedrukmeter/amp. meter .Hopelijk ben je hier wat mee ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 juli 2010 00:02 #60 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic kabelboom,zekeringskast en contactslot weggebrand
ja, dank je. weet je ook toevallig of de draad die er dus nu niet is van de oliedruk rechtstreeks van de sensor naar de meter kan, of gaat deze ook via de Zekeringskast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.