Forgive me for I have sinned

16 nov 2009 20:12 #1 door Pecje
Forgive me for I have sinned werd gestart door Pecje


Voor de vaste Forumleden: commentaar overbodig _O-

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 01:30 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Forgive me for I have sinned
en nu?
Al spijt gekregen van deze schandelijke daad?:lol:

FF zonder gekheid, bevalt het ja/nee of heb je nu spijt dat je het al niet veel eerder gedaan had_O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 05:25 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Het oogt in ieder geval schitterend. Ook mooi met die adapter. Dat vond ik altijd al maar vind ze ook wat prijzig. En hoe zijn de bevindingen met de Weber zelf?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 09:16 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
De reden voor mijn overschakeling van Solex naar Weber is dat ik, ondanks dat beide voorgaande Solexen die ik gemonteerd had goed werkten, steeds het gevoel had dat de auto ingehouden reed. Het leek wel dat de originele Solexen te weinig benzine leverden voor mijn 2.0s motor.
Uiteindelijk dan toch maar de overstap gewaagd, ook met het idee om te kijken of nu eindelijk de witte rookpluimen die steeds onstonden bij een warme start nu eindelijk eens verleden tijd zouden zijn.

Heb nu dus 2 gereviseerde 32 TDID Solexen in een doosje liggen, één US uitvoering van na 1971 en één Europese van het eerste uur. Kant en klaar om zo terug gemonteerd te worden. Kunnen altijd nog van pas komen.

Heb de Weber pas afgelopen zaterdag gemonteerd en er nog niet mee gereden. Ik kan er dus nog geen oordeel over vellen. Maak wel eens een tochtje als het wat beter weer is.
Het lijkt wel of de motor gelijkmatiger en rustiger loopt en dat de witte rookpluimen verdwenen zijn.

Wat de prijs betreft: heb het hele zooitje gekocht bij OGTS.
Vanwege de lage dollar ben ik inclusief verzendkosten en invoerbelasting ( :mad: €97.10) nog goedkoper uit dan dat ik het in Nederland of Duitsland aangeschaft zou hebben.

Ik heb nu eindelijk ook maar eens een benzinefilter gemonteerd. Wat me opviel was dat het niveau zakt en dat het filter niet vol blijft staan met benzine. Heb een originele brandstofpomp. Iemand bekend met dit verschijnsel??

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 19:05 #5 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Forgive me for I have sinned
Dat het filter niet volledig gevult blijft is mij mij ook het geval.
Merk er met het rijden niets van.
:thumbup:
Alleen starten met koude motor vond ik met de solex makkelijker. Moet mijn shoke denk ik wat beter afregelen. 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 19:38 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Ja, hier precies hetzelfde. Loopt voor een groot deel leeg bij stilstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 19:57 #7 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Al eens iemand geprobeerd om er een terugslagklep in te zetten (vergelijkbaar met die in de vacuumslang naar de hoofdremcilinder)?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 22:00 #8 door Jan M
Beantwoord door Jan M in topic Forgive me for I have sinned
Een terugslagklep lijkt mij een goed idee. Het zou wel eens de tijd dat je moet starten na een lange periode van stilstand flink kunnen verkorten. Ook bij mijn GT loopt de benzine namelijk terug en moet er relatief lang worden doorgestart als de auto een aantal dagen niet gebruikt is.
Ik ben erg benieuwd of de Weber ook de start problemen na een korte stop heeft opgelost.

Groeten,

Jan M.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2009 23:45 #9 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
:lol: nee hij blijft origineel, ja duhhhhh overloper :grind:

nee dat is flauwekul als hij maar naar tevredenheid loopt :lol:

Heb door mijn LPG installatie daar geen last van, door de klep die de benzine toevoer sluit, dus er kan door de carb geen lucht naar de benzine slang komen zodat de slang niet kan leeg lopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 01:05 #10 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Forgive me for I have sinned
Dus is meteen de oplossing genoemd, een afsluiter van een lpg installatie plaatsen, deze dmv een relais met verbreek kontakt over het kontakt schakelen, dan sluit hij af als het kontakt wordt uitgezet.:info:
Heb er zelf trouwens ook geen last van met injectie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 05:22 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Zou het slechte starten werkelijk komen door dat de benzine terug stroomt?
Ik neem aan dat er toch wel redelijk wat in de vlotterkamer blijft staan als de auto uitgezet wordt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 16:49 #12 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
Er kan nog altijd benzine verdampen door de warmte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 17:11 #13 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Ja, en dat houdt een terugslagklep ook niet tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 20:59 #14 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Ik heb de hand weten te leggen op een terugslagklep voor in de benzineleiding.



Ga ik één dezer dagen maar eens installeren.
Ik denk dat ik de benzineleiding dan ook maar eens gelijk ver weg ga leggen van de warme motor (waarschijnlijk bovenlangs de radiator).

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 21:18 #15 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Waarom dan langs boven als je alle wèrmte wil ontwijken?
Het viel me al op het in eerste plaatje dat het filter boven de spruitstukken zit (waar ie bij mij overigens ook zit :blush: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 21:30 #16 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Door de wand naar het voorste compartiment en dan langs de bovenzijde van de radiator naast de vacuum-slang die naar de brake-booster loopt naar het luchtfilter en zo naar de carburator.
Hierbij wil ik gebruik maken van de bestaande openingen zodat ik geen gaten hoef te boren.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 21:35 #17 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Loop je dan niet het risico dat er alsnog bellen onstaan in de leiding (wanneer je na een rit de auto parkeert en door stralingswarmte van de radiator)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 22:20 #18 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Geen idee. Zal de praktijk moeten uitwijzen. Misschien dat iemand van de andere Forumleden er ervaring mee heeft.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 22:42 #19 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
Ik heb gelezen in de forum van opelgt.com dat zij de toevoer naar de carb van af de pomp ergens onder langs de motor laten gaan, om de stralings warmte van de motor en radiateur te beperken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2009 23:13 #20 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Zo zou ik het ook gaan doen als de tijd daar zou zijn (blijkbaar is die tijd nog heeel ver weg). De pomp zit sowieso al onderaan het blok, kan dus nooit zo moeilijk zijn om hem onderlangs het blok te laten lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.