Forgive me for I have sinned

18 mrt 2010 16:29 #61 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Forgive me for I have sinned
Nu je het zegt heb ik ook dat slangetje afgeklemd op mijn GT, de motor liep niet lekker in de originele configuratie. De oorzaak is mij niet duidelijk ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2010 19:17 #62 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Ik heb zojuist even getest: als ik het slangetje afknijp blijft het toerental hetzelfde.
Wel heb ik een vacuumprobleem ontdekt.
Bij het uitzetten van de motor viel me opeens een zacht sissend geluid op.
Het bleek dat er lekkage was/is bij de aansluiting van de vacuumslang aan de rembekrachtiger. Door er een beetje aan te draaien verdween het sissend geluid.
Kan er iemand mij vertellen of deze aansluiting is los te maken en of er de mogelijkheid bestaat er een nieuw afdichtingsrubber tussen te steken?
Zou het mogelijk zijn om het aansluitstuk mbv siliconenkit luchtdicht te maken bij de aansluiting met de rembekrachtiger?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2010 19:49 #63 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
Die aansluiting is met wat kracht uit de rembekrachtiger te halen, je kan eens proberen als je het slang er uit heb om de rubber met wat vaseline in smeren dat wil ook eens helpen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2010 20:08 #64 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Erick,
als we jou niet hadden, wat zouden we dan moeten? :thumbup:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2010 20:11 #65 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
iemand anders vragen?? :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2010 20:16 #66 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Als ik de aansluiting er uit ruk is er dan geen kans op beschadiging van het rubber? Is zo'n aansluiting incl rubber ergens los verkrijgbaar?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2010 10:41 #67 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Forgive me for I have sinned
@Pecje

OPGELET : niet met kracht proberen uittrekken, het is namelijk een bajonet systeem. Je moet de aansluiting +/- 1/3 slag verdraaien en dan komt het aansluitstuk vanzelf uit de rembekrachtiger, rubbertje incluis.

Ik denk dat onze hoofdsponsor Splendid Parts zoiets in zijn gamma heeft.

@Erick

Vaseline kan idd gebruikt worden, ik geef de voorkeur aan blauwe Loctite dichtingskit (eigenlijk niets anders dan blauwe siliconekit denk ik) want vaseline kan sommige soorten rubber aantasten.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2010 13:27 #68 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Phillipe bedankt voor de goede tip met de bajonetsluiting. Ik denk dat ik hem er anders volledig had uitgerukt met alle gevolgen van dien. :thumbup:
Toch goed dat het Forum over meerdere experts beschikt die leken zoals ondergetekende met raad en daad kunnen bijstaan.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2010 15:43 #69 door AISI316
Beantwoord door AISI316 in topic Forgive me for I have sinned
Hallo,

Ondertussen is mijn koud/warmte verschil in toerental opgelost.

Was toch geen valse lucht maar gewoon mijn choke klep die ik niet goed ingesteld had.

Ik heb gisteren de plastieken behuizing waarin het bimetaaltje zit eens afgehaald om te zien als er eigenlijk niets mis mee was. Toen zag ik dat er eigenlijk onderaan een klein merkteken zit en op mijn carburator zit er ook één klein pijltje (dit was me nog nooit echt opgevallen 8)7). Die twee tekens heb ik dan eens gelijk gezet (was wel 1/3 toer meer choke dan vroeger). De motor laten warmdraaien, afgesteld op 900rpm. En vanochtend toen ik ermee naar mijn werk reed bleef hij koud ook mooi op 900rpm draaien :thumbup:

Dus Pecje ik weet niet als jij al eens naar die merktekens hebt gekeken. Maar mij mag je allezins schrapen uit de choke problemen club :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2010 15:44 #70 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Forgive me for I have sinned
@Pecje

Dank je voor de goede woorden, maar de titel "expert" verdien ik niet : er zijn gebieden waar ik weinig kaas van gegeten heb ... :)

@AIS316

Goed nieuws :thumbup:

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2010 09:25 #71 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
@AISI316 De merktekens op de chokebehuizing zijn mij bekend. De choke stond/staat goed.
De problemen met de afstelling van de carb bleken al die tijd gelegen te hebben aan een lekkage van het vacuumsysteem. Het afdichtingsrubber van de aansluiting aan de rembekrachtiger was vergaan.
Probleem is nu opgelost met een andere afdichtingsring en wat loctite blue siliconenkit. Motor draait nu stationair zowel koud als warm mooi op 850 toeren.
Op naar het volgende probleem. *O*

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mrt 2010 09:32 #72 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
En dat is.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2010 18:48 #73 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
@Rini: En dat is....

De rubbers van het reservoir van de remolie waarmee deze aan de hoofdremcilinder zit zijn FLINK gaan lekken (misschien omdat de vacuumslang nu niet lekt en er meer weerstand wordt opgebouwd tijdens het remmen???) En we weten allemaal wat remolie met lak doet. Joepie alle lak gestript in de keienvanger *O**O*. Gelijk maar weer nieuwe rubbers en nieuwe remleidingen besteld bij Splendid.
Komt er nooit een eind aan die ellende!:fake sniffle:
Trouwens de auto klinkt de laatste tijd ook als een koffiemolen. Ik denk dat er iets met de koppeling is, want daar lijkt het geluid vandaan te komen.
Steeds denk ik dat ik op het punt gekomen ben dat de auto technisch in orde is en dat ik eindelijk de stap kan gaan maken om hem volledig te laten herspuiten in de originele kleur. Zal er met al die mankementen wel nooit van komen. Blijft een natte droom.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mrt 2010 00:41 #74 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Forgive me for I have sinned
Pecje,

t'is misschien een hint van de auto, dat ie liever in z'n huidige mooie jasje wil blijven zitten :thumbup:

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.