Forgive me for I have sinned

19 nov 2009 09:31 #21 door Jan M
Beantwoord door Jan M in topic Forgive me for I have sinned
Patrick,

Waar heb je de terugslagklep gehaald? Is het een klep uit een auto of van een apparaat ? Het binnenwerk moet wel benzine-bestendig zijn. Ik wil ook zo'n klep proberen.

Groeten,

Jan M.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2009 09:52 #22 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Jan is gewoon een benzinebestendige terugslagklep bestemd voor in de benzineleiding.
Te koop bij elke automaterialenboer, net als de benzinefiltertjes.
Hier in Zeeuws-Vlaanderen te halen bij de van der Peijl Groep of bij Brezan.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2009 18:46 #23 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Forgive me for I have sinned
Ik heb de benzine leiding omgeleid en een terugslagklep ingebouwd, maar mijn cab staat evengoed droog na een a twee weken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2009 21:39 #24 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
@ GT-Koos dat is ook vrij normaal na zo'n tijd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2009 09:50 #25 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Als je na twee weken een biertje wilt pakken en het krat blijkt leeg te zijn ga je toch ook rare dingen doen?
Affijn....denk dat het droogstaan van de vlotterkamer en het moeilijke starten daarna op te lossen is door een electrische benzinepomp te plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2009 19:13 #26 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
De Weber zit er nu een maandje in. Vanwege het "mooie" najaarsweer heb ik er echter nog nauwelijks mee gereden.
De weinige keren dat de GT buiten is geweest viel het me wel op dat de rookpluimen bij het starten met een warme motor zo goed als zijn verdwenen *O*

Hiervoor in de plaats is een ander probleem gekomen.
De auto start ontzettend moeizaam als hij koud staat (zeg maar zeer slecht).
Ook loopt de motor stationair onregelmatig (schommelend tussen 850 en 900 toeren). Daarnaast krijg ik de carb. eigenlijk niet goed afgesteld. Of hij loopt prima als hij warm staat (850-900 toeren) maar valt stil als hij koud staat, of wanneer hij koud goed is afgesteld draait hij 1400 toeren stationair als hij warm staat.
Toen de solexen er op zaten had ik dit probleem absoluut niet.
Zie ik ergens iets over het hoofd?
Kan er ergens iets loszitten of valse lucht trekken?
Timing? Bougies?
Iemand een idee??

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2009 19:27 #27 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Forgive me for I have sinned
geen idee 8)7

Maar starten doet hij bij mij ook erg moeilijk met koude motor. Moet het nog uitproberen maar dacht eingelijk aan de auto-choke omdat hij bij warme motor wel direct goed start en loopt.

Had met de solex een goede koude start maar probleem met warme motor. Spullen vervangen maar er dus nog niet veel mee opgeschoten. Wel frappand dat ook jij tegen problemen aanloopt terwijl iedereen wegloopt met de Weber. 8)78)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2009 20:12 #28 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
Ik heb de zelfde problemen bij de Weber carb in de Volvo van de vrouw, je krijgt die dingen niet mooi aan het lopen, tis een kwestie van heel lang dit en dan dat proberen, één ding dat ik wel ga doen met mijn toekomstige dagelijkse auto , er komt een Solex op, die kan je ten minste mooi afstellen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 10:46 #29 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Forgive me for I have sinned
Hoy,

Ik sluit me aan bij flyd : klinkt als een auto-choke probleem ... Bij mij is het een manuele choke dus heb ik geen ervaring met de Weber auto-choke.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 11:47 #30 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Philippe,
als het een auto-choke probleem zou kunnen zijn, heb je dan misschien ook een oplossing of enkele tips waar naar te kijken?

patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 14:28 #31 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Kijk of de chokeklep niet klemt in het huis. Kijk of er een klein beetje ruimte tussen het huis en de klep zit. Zit de klep helemaal opgesloten heb je kans dat de boel verzuipt.
Kijk of ie open gaat bij warme motor.
Weet uit mijn hoofd niet hoe het zit met de koelslangen. Maar het zou ook kunnen dat je thermostaat stuk is en dus het gedeelte waar de slangen naar de choke lopen niet warm wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 15:04 #32 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Forgive me for I have sinned
Hey Patrick,

Even een domme vraag : trap je het gaspedaal 1x volledig in alvorens te starten? Dit is namelijk de enige correcte manier om een CIH motor met auto-choke koud te starten.

Gebruik je toch die procedure en weigert de GT koud te starten dan zou ik beginnen met de werking van de chokeklep te controleren. Luchtfilter eraf en met koude motor gaspedaal 1x volledig intrappen en loslaten -> chokeklep moet volledig toe zijn.

Indien dat niet het geval is doe dan de 3 schroefjes van de thermostaatbehuizing los (ik vermoed dat het om een 32/36 DGAV gaat, dus waar de 2 waterslangen op de carb toekomen) en verdraai de behuizing lichtjes tot de chokeklep volledig dicht is en stop daar. Maak de 3 schroefjes vast en probeer dan te starten zonder aan het gaspedaal te komen. De motor zou ongeveer rond 1500 toeren moeten draaien en na +/- 2 minuten terug op 900 toeren terugvallen. Succes.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 15:57 #33 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Hallo Philippe,
Ja ik start de auto volgens de procedure, dus 1x gaspedaal intrappen met koude motor.
Maar het probleem zit hem in het feit dat hij wel eerst moet aanslaan alvorens stil te vallen.
En dit laatste gaat sinds de installatie van de Weber zeer moeizaam met een koude motor. Dit probleem had ik absoluut niet met de solexen. Koude motor: gaspedaal intrappen, sleutel omdraaien en wegwezen.
Nu met de Weber wil de motor gewoon niet aanslaan.
Verzopen? geen benzine?
Heb geen idee.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 16:19 #34 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Forgive me for I have sinned
Kijk eens als de motor koud is als de chook klep helemaal open is, zo ja dan trap de gas pedaal in zodat deze sluit, maar hij mag niet geheel dicht, er moet nog een klein spleet zijn zodat er wat lucht bij kan, anders kan die verzuipen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 16:39 #35 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Forgive me for I have sinned
Dat zeg ik -O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2009 17:09 #36 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Forgive me for I have sinned
Patrick,

De collega's hebben gelijk : checken als de chokeklep sluit bij het intrappen v.h. gaspedaal met koude motor. Indien de klep open blijft moet het koudstart mechanisme afgesteld worden.

Kijk hier voor een stap per stap troubleshooting document.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2009 20:07 #37 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Bedankt voor de info heren :thumbup:
Ik ga me er wel eens aan wagen als de temperatuur in de garage weer op een aangenaam niveau is beland.
Ik hou jullie op de hoogte.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2009 19:55 #38 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Forgive me for I have sinned
Ja Dank voor de info.

Zal de klep eens even chekken 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2009 17:08 #39 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Forgive me for I have sinned
Mede dankzij ieders input denk ik dat ik het probleem met de koude start heb gevonden.
De stelschroef van de choke die bepaald hoever hij open staat stond van de fabriek uit te ver naar buiten. Ik heb hem een paar slagen naar binnen gedraaid en nu gaan de choke-kleppen mooi dicht als bij een koude motor het gaspedaal wordt ingetrapt.
Thanx guys :thumbup:



Dus Frank (Flyd), als ik jou was zou ik daar ook maar eens naar kijken.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2009 17:52 #40 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Forgive me for I have sinned
Altijd handig zo'n foto. :thumbup:

Zal dat eerst effe chekken 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.