De voortgang van DL-94-35

18 juni 2016 15:05 #21 door Gert
Beantwoord door Gert in topic De voortgang van DL-94-35
Was een leuke rit in Geesteren. Heb daar je GT ook bewonderd :thumbup: . Ik deed mee met mijn 'andere' oldtimer maar hoop volgend jaar ook met mijn GT mee te kunnen rijden

'71 US Opel GT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juni 2016 18:57 #22 door flyd
Beantwoord door flyd in topic De voortgang van DL-94-35
Die Big Smile heb ik na jaren ook nog steeds . :thumbup:
Deze gebruikers zeggen dank u: opel gt, Kadett C 73

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2016 19:40 #23 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35

opel gt schreef : 1 tip probeer ook eens om een lood vervanger door de benzine te doen...
Ik ben maanden bezig geweest om de motor goed af te stellen tot dat ik er achter kwam dat het aan de brandstof lag!

gr

Dank je voor de tip, ik doe dit echter al vanaf het moment ik de GT heb, of de vorige eigenaar dat ook deed weet ik niet. Wel dat dat de auto eigenlijk nooit lekker stationair draaide. het is nu alleen nog wat verslechterd na 1,5 jaar stilstaan.

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973
Deze gebruikers zeggen dank u: opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2016 19:42 #24 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35

Gert schreef : Was een leuke rit in Geesteren. Heb daar je GT ook bewonderd :thumbup: . Ik deed mee met mijn 'andere' oldtimer maar hoop volgend jaar ook met mijn GT mee te kunnen rijden


Met welke auto reed je mee? Ik vond het ook een hele leuke rit, ik zou eigenlijk naar de familiedag in Tiel gaan, maar vond dat bij nader inzien toch te ver voor zo'n mooie dag. Wellicht tot volgend jaar of wellicht eerder :) .

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2016 19:46 #25 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic De voortgang van DL-94-35
Gebruik jij dan Ron95 of 98??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2016 19:50 #26 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35
Als ik de mogelijkheid heb 98, bij nood toch maar 95. Maar altijd met loodvervanger. Echter is deze wel 2 jaar oud nu, wellicht ook eens vernieuwen? Welk merk gebruik jij?

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2016 22:22 #27 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic De voortgang van DL-94-35
Ik tank meestal Shell 95 heb 98 ook gebrobeerd maar dat maakt niet veel uit volgens mij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2017 21:05 #28 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35
Ben toch maar aan het instrumentenpaneel begonnen, maar heb weinig verstand van elektronica. Inmiddels een andere aansteker erin gezet, km-teller geplaatst en klokje gedemonteerd. Het valt mij op dat er veel extra bruine draden zitten, volgens mij niet origineel. Klopt dit wel? Verder lijkt het mij niet een volledig overhoop getrokken toestand. Of heb ik het mis? Nog wel een verwarmingspaneel, fitting km-teller en wat lampjes bestellen nu de boel open ligt.


De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2017 22:55 #29 door jan
Beantwoord door jan in topic De voortgang van DL-94-35
Heel veel verstand heb ik ook niet van de elektronica, maar het ziet er inderdaad niet als een warboel uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2017 23:08 #30 door Jos
Beantwoord door Jos in topic De voortgang van DL-94-35
ziet er standaard uit
niets gerommeld
wel jammer dat je kachelbedieningspaneel gebroken is
dat is het vervelende van ouder wordend kunststof
gelukkig wordt er een aluminium alternatief aangeboden door de leveranciers
voetje van de knipperlicht automaat is nog wel eens te redden door er epoxy in te gieten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2017 00:58 #31 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic De voortgang van DL-94-35
De bruine draden zijn de 'massa' draden ieder lampje/klokje enz heeft een massa nodig vandaar de vele bruine draden
Deze komen allemaal bij elkaar op de teller klok of bij 69' bij de controle lampjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2017 18:50 - 17 apr 2017 17:59 #32 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35
Dankjulliewel voor de antwoorden, ik ben door een verkoudheid niet echt verder gekomen.
Ik zoek echter een fitting die in de km-teller moet, die erin zat is stuk. Waar vind ik er zo een? Op de vaste plekken zie ik ze niet staan.
Foto van de betreffende fitting bijgevoegd.




Verder ook nog de double greenies aanpakken nu de zooi open ligt...

Thanks!
Jan

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 apr 2017 18:08 #33 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35
Nu ik met het instrumentenpaneel bezig ben heb ik nog twee vragen:

Het klokje: hierin lijkt een losse soldering te zitten, maar dat weet ik niet zeker. Op de foto heb ik er een rode cirkel omheen gezet. Klopt het dat deze aan elkaar horen te zitten?



Dit paneeltje hebben twee stekkers geen vriendinnetje meer, klopt dit? En voor het lampje moet ik een nieuwe draad leggen, die heb ik niet meer terug gevonden... :ohmy:



Alvast dank! Meer vraag gaan volgen...

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 apr 2017 23:43 #34 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic De voortgang van DL-94-35
Klopt met het klokje! Dit bedoelde ik wat ik eerder schreef' Het soldeer tin is vergaan na 40 jaar even de contactjes weer tegen elkaar solderen en het klokje loopt weer ( ik heb ook met een badje van wd40 en een kaasprikkertje ook gelijk de asjes en radertjes wat gesmeerd)

Volgens mij maakt de fitting inwendig het contact dus hoeft hier geen draadje aan maar ik kan me vergissen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2017 08:52 #35 door Jos
Beantwoord door Jos in topic De voortgang van DL-94-35
klopt de plus van dit lampje loopt via de schakelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2017 09:02 - 18 apr 2017 09:02 #36 door Jos
Beantwoord door Jos in topic De voortgang van DL-94-35
Hella 9FF078830001

misschien niet origineel maar niemand die het ziet :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2017 11:11 - 18 apr 2017 11:13 #37 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35
Tegelijkertijd een site gevonden waar ze de fitting voor stekkers verkopen: www.metertjesenzo.nl...n/fitting-ba9s-groot.

Thanks Jos!

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2017 11:11 - 18 apr 2017 11:14 #38 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic De voortgang van DL-94-35

opel gt schreef : Klopt met het klokje! Dit bedoelde ik wat ik eerder schreef' Het soldeer tin is vergaan na 40 jaar even de contactjes weer tegen elkaar solderen en het klokje loopt weer ( ik heb ook met een badje van wd40 en een kaasprikkertje ook gelijk de asjes en radertjes wat gesmeerd)

Volgens mij maakt de fitting inwendig het contact dus hoeft hier geen draadje aan maar ik kan me vergissen


Dankjewel, ik ga mijn soldeer-skills maar eens proberen. Van het weekend al een bout gekocht. Daarna ook maar met WD40 aan de slag.

Zoals jij en Jos al aangeven hoeft er geen draad aan het lampje, ik had inderdaad al geconstateerd dat deze lamphouder aan beide zijden een koperen geleiding heeft in tegenstelling tot andere houders.

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2017 11:51 - 18 apr 2017 11:51 #39 door Jos
Beantwoord door Jos in topic De voortgang van DL-94-35
de twee punten zitten normaal aangesloten met een soort smeltdraad
bij hoge belasting op de twee contactpunten brand deze door
solderen is een optie maar bedenk dat wanneer het mechanisme niet goed functioneert het zaakje
zeer warm wordt en zelfs door kan branden
Helaas heb ik zelf zo'n klokje in mijn instrumentenpaneel zitten en heb hiermee slechte ervaring
Een extra uitwendige zekering bij doorverbinden is een overbodige luxe
Lever een klokje wat ermee stopt dan een auto die afbrandt want het zaakje kan akelig warm worden

ben dus gewaarschuwd!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2017 12:16 #40 door RobGT
Beantwoord door RobGT in topic De voortgang van DL-94-35
Het klokje werkt als volgt:
Als het contact aangezet wordt, loopt er stroom door een relais in het klokje. Dat spant aan en trekt een radertje mee die een veer aanspant. Daarna wordt de stroomkring direct onderbroken.
De veer zorgt ervoor dat het klokje ongeveer een minuut stroomloos kan lopen.
Als het radertje terug is in de beginstand, maakt hij contact waardoor het relais een nieuwe puls krijgt.

M.a.w. als het relaiscontact gewoon soepel kan bewegen (dus geen extra draad solderen of contacten aan elkaar solderen), dan loopt er vrijwel nauwelijks stroom door het klokje en wordt het klokje dus niet warm.
Omdat het klokje normaal continu aangesloten is op de accu, zou het ook niet best zijn als dit veel stroom zou trekken.

Begin bij reparatie van zo een klokje dus eerst met smeren met een dunne (naaimachine) olie. Na al die jaren is ie droog en loopt ie vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.