Complete resto 1900

16 nov 2011 13:21 #41 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
Dat kan zijn. Maar heeft ie de vlakheid gecontroleerd met een haarliniaal? Heeft ie er een spulletje opgespoten waardoor haarscheurtjes zichtbaar worden? Magnafluxen bijvoorbeeld is een methode. Er is deel van de cilinderkop dat daar gevoelig voor is (vlakbij de klepzittingen tussen 3e en 4 cilinder??).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2011 08:07 #42 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Wel ik ben gisteren eens langsgeweest en de cilinderkop is compleet met de nokkenas en kleppen enzo nog in.

Mijn "collega" zei ook dat deze tegen zaterdag gevlakt zal zijn, dit om zekerheid te hebben dat deze terug tip top in orde is.

Zaterdag de motor dus terug in elkaar steken want ligt nu al lang genoeg open.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2011 09:45 #43 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
Een vlakke cilinderkop vlakken om zeker te weten dat ie vlak is?
Zonde van tijd, geld, werk en de eventuele gevolgen.
Maar goed hij blinkt dan weer netjes he?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2011 16:04 #44 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Hij blinkt helemaal niet hoor, moet nog volledig worden opgekuist en de kleppen moeten ook nog eens gereviseerd worden.

Ik zal er hier een foto van posten als ik er een heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2011 18:23 #45 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Wat foto's:
Nieuwe interieur
Bijlage:


Carter afgenomen, uitgekuist, nieuwe pakkingen en bouragen gestoken
Bijlage:


Cilinderkop van de motor gehaald
Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:


De kleppen reviseren
Bijlage:


Hier de boosdoener
Bijlage:


Nieuwe onderdelen
Bijlage:


Een paar onderdelen geschuurd en gespoten
Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:

Hope you like it

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2011 19:06 #46 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Complete resto 1900
Goed bezig, leuke kleur :thumbup:
Udo zal blij zijn met klanten zoals jullie :yes:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2011 21:34 #47 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
De goeie cilinderkop schoon opgekuist

Shot at 2011-11-22
En gevlakt

Shot at 2011-11-22
Motorpomp gekuist en nieuwe dichting gestoken

Shot at 2011-11-22
De cilinderkop gereviseerd

Shot at 2011-11-22
Nieuwe koppakking

Shot at 2011-11-22
En de motor zit terug in mekaar

Shot at 2011-11-22

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2011 21:46 #48 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
Das jammer dat ie al terug in elkaar zit, want ik denk niet dat je een extra gat in de koppakking geslagen heb.
Dit gaven ze op het Amerikaanse forum mee als tip.
Het geeft namelijk wat extra koeling aan de kop en verminderd zo de kans op die barst waar je eerder over sprak.



Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2011 00:12 #49 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Complete resto 1900
@ Rini, heb je daar meer info van (linkje), ik had er ook nog nooit van gehoord en met mij misschien wel velen.
evt een apart topic of zo...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2011 05:19 #50 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
Heb even snel gezocht op het US forum.
Je vindt het onderwerp hier .
Ik geloof dat her hier ook al eens ter sprake gekomen was.
Zal nog eens goed zoeken (ben op dit tijdstip niet helemaal helder, God, wat haat ik die vroege diensten).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2011 08:45 #51 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Dat hebben we inderdaad niet gedaan, had hier eerlijk gezegd nog niet over gehoord, maar toch bedankt voor de tip!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2011 11:09 #52 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Terug wat verder gewerkt aan de motor, die staat ondertussen volledig in orde en heeft al eens gedraaid!

Hier wat foto's

De velgen opgeknapt en in grondverf

Shot at 2011-12-11

De motor en andere onderdelen gespoten

Shot at 2011-12-11

Shot at 2011-12-11

Shot at 2011-12-11

En hier met het koppelingshuis en de versnellingsbak erop

Shot at 2011-12-11

Bourage vervangen en natuurlijk ook de dichting tussen versnellingsbak en koppelingshuis

Shot at 2011-12-11

Het eindresultaat van gisteren

Shot at 2011-12-11

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 dec 2011 11:33 #53 door cougy
Beantwoord door cougy in topic Complete resto 1900
Ziet er knap uit, ben ben als een afkom :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 13:12 #54 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Gisteren op't gemak wat kleine dingen gedaan:
Het achteruitrijlicht gereviseerd
Voor:

Shot at 2011-12-18
Na:

Shot at 2011-12-18

De nieuwe achterlichten ook al volledig gemonteerd, maar nog niet op de wagen, heb er geen foto van maar hier is wel het verschil tussen een nieuw en een oud:

Shot at 2011-12-18

En dan werd ik juist wakker na een dutje :bigsmile:, en toen was plots de chrome molure geplaatst op de achterkant:

Shot at 2011-12-18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 13:14 #55 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Complete resto 1900
_O-
Kijk nou, toch plaats om een derde persoon mee te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 16:56 #56 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Complete resto 1900
Da's weer eens iets anders als die oude reclame, "een tijger in je tank hebben" _O- _O- _O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2012 16:01 #57 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
En ik rij met een Leeuw:lol:

Zaterdag nog wat verder gedaan aan de vooras, alle rollementen vervangen en nieuwe schijven opgestoken.

We hadden nieuwe plakketten besteld maar deze bleken niet te passen, spijtig genoeg, dus de originele dan maar opgekuist en een laagske verf gegeven eh.

Ondertussen ook ATS classic velgskes gekocht rondom 8x13 met een 205/60 Federal bandje op, bandjes zijn al toegekomen zie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 jan 2012 16:27 #58 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Vrijdag en zaterdag goed doorgewerkt en de voor- en achteras zijn klaar om te monteren, de bodem is ook bijna helemaal behandeld tegen roest en steenslag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2012 18:46 #59 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Voila hier zijn de foto's:

Stuurhuis opgekuist, nieuwe rubbers en stangen

Shot at 2012-01-19

De vooras opgekuist en gespoten

Shot at 2012-01-19

Nieuwe schokdempers en plaketten opgekuist

Shot at 2012-01-19

Rollementen vernieuwd en nieuwe remschijven

Shot at 2012-01-19

Nieuwe remzadels en natuurlijk ook blokjes

Shot at 2012-01-19

Geheel

Shot at 2012-01-19

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2012 18:46 #60 door Project307
Beantwoord door Project307 in topic Complete resto 1900
Achteras opgekuist, nieuwe remleidingen en handrem

Shot at 2012-01-19

Shot at 2012-01-19

Nieuwe remschoenen, veerkes

Shot at 2012-01-19

Shot at 2012-01-19

En nieuwe trommels en schokdempers

Shot at 2012-01-19

Shot at 2012-01-19

Op de brug en de onderkant behandeld

Shot at 2012-01-19

Shot at 2012-01-19

Nieuwe remleiding en ophanging uitlaat

Shot at 2012-01-19

Shot at 2012-01-19

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.