Restauratie '73 US/EU Opel GT

17 nov 2014 20:49 #41 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Filmpje:

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 12:04 #42 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Goed werk, Tom :thumbup:
Met zoveel enthousiasme, kennis, kunde en inzet moet jouw GT glansrijk door de keuring komen.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 12:13 #43 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Bedankt voor de bemoedigende woorden! Kan niet wachten tot ie op kenteken staat!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 17:04 #44 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hey Tom, ik zag net op het filmpje dat je een electische ventilator geplaatst hebt.
Heb je daar meer info over welk type enzo ?
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 17:39 #45 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hey Tom, ik zag net op het filmpje dat je een electische ventilator geplaatst hebt.
Heb je daar meer info over welk type enzo ?
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 18:57 #46 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Tom met deze configuratie (adapter op de carb. in combinatie met het originele luchtfilter) is de kans zeer groot dat dit tegen je motorkap aankomt en dat deze niet dicht kan.
Zie hier hoe je dit op kunt lossen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 19:02 #47 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Haha ja petje dat probleem heb ik ook al ondervonden! Maar heb wel nog de dikke pakking ertussen zitten. Die ga ik er tussenuit halen aangezien er een hitteschild tussen zit. Kijken of ik dan genoeg ruimte heb. Anders denk ik dat ik de voet van de adapter aanpas. Wil niet in het luchtfilter zelf snijden. Die heb ik al gespoten en al. Wel slecht trouwens dat ze bij de onderdelen boeren dit als set verkopen en niet erbij vertellen dat het niet past.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 19:07 #48 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
bij mij zit er ook de dikke pakking tussen en het hitteschild. Gaat dus nooit passen. De voet aanpassen is ook geen optie want dan raken de choke-kleppen. Adapter is eigenlijk bedoeld voor Kadett / Manta en niet voor GT. Lees het hele topic maar eens waar ik naar verwijs.

p.s: dikke pakking hoort er tussen! en Opel GT Source vertelt het er wel bij!

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2014 19:28 #49 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Wat ik begrepen heb is de dikke pakking alleen wanneer er geen hitteschild tussen zit. In je artikel stond een foto waar de binnenkant bijgewerkt is zodat de choke kleppen vrij liggen. Ik vind de parker oplossing niet echt netjes dus wil me dat graag besparen. Ach ja ik kan er nog even over nadenken. Thnx in ieder geval!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2014 18:40 #50 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Ik kan eindelijk zeggen: HIJ IS KLAAR!!

Nou ben je nooit echt klaar. Maar hij is klaar 8)7

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2014 20:00 #51 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hoezo klaar? Je kilometer teller doet het niet :smilegrin:
Trouwens met een GT ben je nooit klaar.
Als 2 kleine kleutertjes in een snoepwinkel :lol:
Gefeliciteerd met het mooie resultaat :thumbup:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2014 20:27 #52 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Ziet er super uit
Geniet er van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2014 20:31 #53 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Knoppen zitten ook nog niet op de radio. Half werk geleverd... 8)7
Zonder dollen. Mooi dat er weer een GT mobiel is :thumbup:... Enoy!

Trouwens, de oliemeter slaat vol uit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2014 20:49 #54 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
geen nummerplaat :thumbup:
Kunnen ze je ook niet flitsen.

Gefeliciteerd man, veel plezier maar moet nu al bijna in winterstalling jammer genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2014 20:49 #55 door agété
Beantwoord door agété in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Prachtig resultaat !:thumbup: Blijft een aparte ervaring zo'n GT...

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2014 00:08 #56 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Jaja echte GT kenners. Jullie hebben wel gemist dat de oliemeter vol uit slaat.

Op paar kleine puntjes na is ie af

Pecje ja nadat ik gister de versnellingsbak eronderuit gehaald had, was k vergeten om de kabel weer in de bak te draaien.

Knoppen van de radio heb ik helaas niet 😞😞..

Iemand n idee waarom de oliemeter zo vaag doet? Eerst sloeg de meter volledig uit bij contact. Draadjes omgewisseld en toen sloeg die bij contact uit van niks naar nul. En bij lopende motor slaat ie weer meteen vol open.

Ja nu zaak om de auto uit te lijnen en wat apk punten in de garage te checken. Vervolgens naar RDW!

Ik ga morgenvroeg mijn originele velgen naar de poedercoater brengen. Als die klaar zijn dan ga ik naar de bandenboer voor uitlijnen en dan bevriende monteur charteren met apk punten: lampen afstellen met lampenbak, motor uitstoot meten en afstelling optimaliseren en remmen testen op de testbank.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2014 00:09 #57 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Ik ga trouwens elke dag in de winter dat t droog is en sneeuwvrij met da ding rijden!!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2014 00:27 #58 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Groot gelijk Tom...
Genieten is de boodschap!
Wil m wel eens live zien.
Grtz,
Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2014 11:44 #59 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT

tom_laan schreef : Jaja echte GT kenners. Jullie hebben wel gemist dat de oliemeter vol uit slaat.

Echt niet :smilegrin:

tom_laan schreef : Ik ga trouwens elke dag in de winter dat t droog is en sneeuwvrij met da ding rijden!!


Deed ik afgelopen "winter" ook met da Benz.
Is net zo lekker als zomers en scheelt een hoop vliegen op je auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 nov 2014 18:10 #60 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Haha ik zag t Rini! Goed gezien man!

Heeft iemand nog knoppen liggen van originele radio!?

Iemand een idee waarom de oliemeter zo uitslaat?

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.