restauratie Opel GT/J

30 jan 2010 23:10 #21 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
Past sowieso, de Chromen tankdop waar je het over hebt is afsluitbaar met een sleutel, de originele zwarte van de GT-J is dat niet.
Kijk ook eens op E-bay, daar worden ze ook nog wel eens aangeboden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 jan 2010 23:27 #22 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
bedankt voor de snelle antwoorden.
das raar, mijne is wel met een sleutel... vorige eigenaar heeft die wss van een ander model gehaald ofzo zeker.


Bewerkt door GranTurismo. Reden: overbodige quote.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 jan 2010 21:48 #23 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
De meeste (opel) tankdoppen van de oudere modellen hebben dezelfde aansluiting, misschien is de jouwe dan wel afkomstig uit een Manta/Ascona oid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 feb 2010 04:10 #24 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic restauratie Opel GT/J
Hey Steve,

je spreekt van een zwarte rubberen (plastic??) afsluitbare tankdop. Ik denk dat je gewoon een universele tankdop hebt. Deze kun je bij iedere (goede) automaterialenzaak krijgen. Waarschijnlijk is de orginele tankdop vroeger ooit kapot of verloren gegaan.
Voor een goede orginele GT tankdop kom je zoals reeds eerder gezegd toch bij Susselbeek, Splendid Parts of E-bay terecht.

Grz, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 feb 2010 23:25 #25 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
Dit is nu misschien een héél domme vraag eh maar klopt het dat garage suselbeek een Nederlands bedrijf is? 't is omdat de site enkel in het duits/engels is maar als ik hun adres zoek, dan kom ik uit in Nederland. Ik veronderstel dat ze in de garage zelf toch ook Nederlands spreken? Ik zeg het nogmaals, 't is waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik zou me al "geruster" voelen moest het in het nederlands ook kunnen. En een pak makkelijker om aan onderdelen te geraken.

groetjes steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 01:03 #26 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
T is inderdaad een NL bedrijf, dus ze spreken wel NL maar met een achterhoeks accent:lol:
Ze richten zich hoofdzakelijk op de Duitse markt
Maar ze zijn via de tel moeilijk te bereiken, probeer t zou ik zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 01:09 #27 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J

steve schreef : En een pak makkelijker om aan onderdelen te geraken.


Ja, Suselbeek is een Nederlands bedrijf. Maar om nu te zeggen dat in je voordeel werkt om gemakkelijk aan onderdelen te geraken is een tweede.
Het bedrijf heeft intussen de reputatie om amperaan te reageren op mail. Ook telefonisch zijn ze zeer moeilijk en niet ten alle tijde te bereiken.
Als je de engelse taal goed beheerst zou ik eerder een kijkje nemen bij Splendid of Opel GT source. Deze zijn beide ook wat goedkoper alleen OGTS zit in de USA en is dus alleen interessant wanneer je een wat grotere bestelling hebt of iets nodig hebt wat Splendid en Susel niet kunnen leveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 01:10 #28 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Hmmmm...het virus was me voor....:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 04:42 #29 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic restauratie Opel GT/J
Mijn 2 voorgangers zeiden het reeds, Susselbeek is een NL bedrijf dat zich op de duitse markt richt(vandaar de duitse taal).
Dit komt mede omdat Susselbeek ca 12 jaar geleden de duitse firma Partsget heeft overgenomen. Partsget was destijds zo ongeveer HET GT walhalla in Duitsland, met een hele mooie (gedrukte) catalogus in het duits en engels. Een vereiste voor de overname was dat de catalogus zo zou blijven.
De catalogus 3 talig maken werd te onoverzichtelijk.
Dit is in al die jaren (helaas) nooit veranderd.
De service van Susselbeek mbt vragen, e-mail en telefoon laat helaas regelmatig te wensen over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 10:44 #30 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
bedankt allen voor de snelle en duidelijke reacties! man, wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 11:28 #31 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
:blush:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 13:10 #32 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie Opel GT/J
Ik probeerde het nog enigzins positief te houden, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik heel veel spullen bij Splendid Parts in Duitsland vandaan heb en daar alleen maar positieve verhalen over kan vertellen.
T enige nadeel op dit moment is, dat hij nu zelf midden in een verhuizing zit om nog groter te worden en een nog betere service te verlenen, maar hierdoor nu moeilijk te bereiken is.
Dit is als het goed is nog een kwestie van een paar dagen.
Door het winterse weer is er een kleine vertraging opgelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 17:44 #33 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Ik zou ook niets liever doen dan vol lof praten over Suselbeek.
En ik weet ook wel dat ze het zo kwaad allemaal niet bedoelen.
Maar ik wil alleen het beste voor de GT én de leden van het forum, dus steek ik mijn mening niet onder stoelen of banken.
Alhoewel er ook leden zijn die positief zijn over Suselbeek ben ik van mening dat ze best wel een beetje klantvriendelijker kunnen zijn.
Denk dat ze de negatieve ervaringen van klanten toch echt wel aan hun zelf te danken hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 feb 2010 18:17 #34 door nico
Beantwoord door nico in topic restauratie Opel GT/J
Ik ben al eens tot daar gereden (moest toch in Kinrooy zijn dus kon ik toch wel eens doorrijden) en de persoon die me daar geholpen heeft viel goed mee en heeft me super geholpen.
Maar eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik achteraf ook al eens een vraag gemaild heb zonder antwoord.
Heb er ook nog niets online besteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 feb 2010 12:08 #35 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
hoi hoi, ik ben op zoek gegaan op tweedehands-sites naar een halfautomaat lastoestel om zelf m'n carrosserie te kunnen herstellen, aangezien ik 0,0 ervaring heb met lassen weet ik niet op wat ik moet letten bij de aanschaf van een laspost (ik zie zoveel verschillende modellen).

Kunnen jullie me zeggen waar ik zeker moet op letten bij het kopen van een laspost?

alvast bedankt.

Groeten steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 feb 2010 17:44 #36 door mike
Beantwoord door mike in topic restauratie Opel GT/J
Hoi allemaal

Om me even te mengen in het gesprek over suselbeek ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van mijn GT en heb zowel bij suselbeek als bij opel classic parts spullen besteld. Het is idd een feit dat suselbeek moeilijk of niet bereikbaar is. En ook nog steeds 2 emails en bestellingen van mij heeft ontvangen maar nooit reactie op gehad. Nu heb ik het vermoeden dat als het bedrag te laag is het voor hun niet interesant is. Maar toen ik voor 500 euro spullen bestelde was het er zo. Bij opel classic parts hebben ze niet alles maar ik heb gemerkt dat als je even belt je ze wel helpen met zoeken of het toch in huis hebben. En ook al bestel je iets wat maar 10 euro is ze sturen het netjes op zonder morren. Over de andere leveranciers heb ik geen mening want ik ben daar nog niet wezen kijken maar ik vind het erg jammer dat ook al is suselbeek gericht op de duitse markt het toch een nederlands bedrijf is en toch minimaal hun site ook in het nederlans moet zetten en de betaal wijze te vermakkelijken door ideal of paypal ofzo. Ik weet zeker dat ze zoiezo meer bestellingen krijgen en meer klandizie.


Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2010 13:21 #37 door flyd
Beantwoord door flyd in topic restauratie Opel GT/J
Vindt Susselbeek nog steeds een toppertje.

Heb geen problemen met bellen als je belt op tijden die op hun site staan aangegeven. :thumbup:

Haal het altijd op ( woon er dichtbij ), altijd vriendelijk en tijd voor een gesprek - koffie en tips.

Vindt splenid parts ook een toppertje om zaken op te laten sturen ( goedde ervarigen mee ). Maar moet dan al wat meer spullen nodig hebben en dit rendabel te maken.
De eerlijkheid gebied mij dat is het Susselbeek "gun" zeker na de technische dagen van de GT club.


PS Hebben we deze zaken niet al eerder besproken 8)7
Groeten Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2010 20:09 #38 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic restauratie Opel GT/J
Tja,ook ik kom redelijk uit de buurt en bij Suselbeek altijd top geholpen.
Mij hebben ze op de technische dag geholpen de vooras te monteren dus namens mij allen maar lof.

Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2010 20:11 #39 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic restauratie Opel GT/J
P.S als er nog mensen zijn die ook hun gt willen uitbouwen ik heb nog :zijskirts en voorspoiler te ruil!!!(merk;LENK)


Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2010 20:17 #40 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Misschien dat wanneer je uit de regio komt een voorkeursbehandeling krijgt....:smilegrin:

Ik kan de ervaringen van (vele) anderen alleen maar delen. Zeer moeilijk te bereiken zowel via email als telefonisch (ook op de tijden die ze op de website hebben staan). En als je dan een email krijgt dan is het heel kortaf en soms niet eens een antwoord op de vraag die je stelt. Krijg wel de indruk dat deze overigens niet altijd door Patrick beantwoord worden, misschien dat daar het knelpunt zit. Niet alleen leden op dit forum hoor ik hun beklag doen, heb op andere fora ook al diverse reacties gelezen. Gelukkig dat jullie er wél tevreden over zijn, gelukkig voor ons dat er nog alternatieven zijn.
Iedereen heppie (het begint bijna mijn lijfspreuk te worden :lol: ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.