restauratie Opel GT/J

28 feb 2010 13:15 #41 door mike
Beantwoord door mike in topic restauratie Opel GT/J
ik geloof ook wel dat als ik persoonlijk langs ga ik zeker goed geholpen word. het is allen 2 en een half uur rijden voor mij dus dan is het fijn als je makkelijker en simpeler je spullen kan bestellen. en voor een nederlands bedrijf zou je zeggen dat het voor de nederlander wat makkelijker en soepeler zou kunnen. maar goed misschien is het voor mij handiger om eens in de zoveel tijd gewoon er naar toe te rijden en dan mijn onderdelen ga halen.

steve waar heb je de velgen vandaan? ik zoek al een tijdje naar 15 inch 4 spaak velgen

gr mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2010 17:10 #42 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
de velgen zaten op de wagen toen ik hem kocht. Ze zijn van het merk PLS type Hockenheim (2-delig) ;)

't is eigenlijk wel grappig dat je'r achter vraagt, op mijn youtube fimpje van de GT kreeg ik ook heel veel vraag achter de velgen:cool:

groetjes steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2010 17:30 #43 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Heb je posters even in de rubriek "Showcase" gegooid Steve. Staan ze toch beter op z'n plek. Wel leuk omdat oude beeldmateriaal te zien overigens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2010 18:44 #44 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
ok, bedankt voor het verplaatsen:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 11:19 #45 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
hoi, hier ben ik nog eens met een vraagje over splendidparts... Kan iemand mij uitleggen hoe het in zijn werk gaat om daar iets online te bestellen? En hoe het zit met leveringen naar belgië? Blijkbaar is enkel de online catalogus in het engels en de "regulation on packaging" en "conditions of delivery" staan enkel in het duits. Aangezien duits voor mij chinees is, snap ik er de ballen van 8)7. Ik heb een lijst opgemaakt met onderdelen die ik zou willen bestellen maar weet niet goed hoe beginnen...

vriendelijke groeten.

Steve

ps: ik vind die tankdop niet terug in hun catalogus:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 11:28 #46 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Ga even naar deze pagina een maak een account aan (links op de pagina, "New Customer"). Bovengenoemde pagina vindt je onder "Shop" op de hoofdpagina. Denk dat naar België verzenden geen probleem is, je zou Udo hierover een mail kunnen sturen (z'n engels is tot tegenstelling veel duisters goed te noemen :) ). De tankdop heb ik ook nog niet kunnen vinden, vreemd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 11:33 #47 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
hey, dit had ik reeds gedaan :) maar de leveringsvoorwaarden blijven enkel in het duits staan.

Vriendelijke groeten.

Steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 11:38 #48 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Klopt, is een aandachtspuntje voor hem. Maar je kunt gerust wat bestellen hoor. Udo is de vriendelijkheid zelve. Heb meerdere keren wat besteld en geeft geen problemen. Hier staat de tankdop wel, misschien ook even vragen hoe dat zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 11:40 #49 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic restauratie Opel GT/J
Steve:
wie leest er nu de kleine lettertjes? :lol:
Geen angst hebben om te bestellen bij Splendid.
Heb gisteren ook weer een bestelling binnen gekregen. :thumbup:
Een mailtje naar Splendid met je verlanglijstje en je wordt zo zonder problemen geholpen.
Eerste keer vooruit betalen, zodra je een vaste klant bent met inlogcodes: betaling na ontvangst, gewoon via de bank

Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 11:43 #50 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie Opel GT/J
Juist! Zo was het bij mij ook. Vermeld er ook even bij dat je lid bent van Hét forum :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 23:16 #51 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
owkee, bedankt voor de uitleg, kan er mij dan enkel nog iemand zeggen hoeveel er bijkomt voor verzending aub? dan weet ik voldoende en kan ik beginnen sparen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2010 23:42 #52 door Gerzinio
Beantwoord door Gerzinio in topic restauratie Opel GT/J
heb vorige week ook wat kleins besteld minder dan 5kg en dat was 12.60€ (verzekerde zending)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2010 19:04 #53 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
jah, vandaag eindelijk nog eens wat tijd gevonden om wat voort te doen aan de GT. De rotte plek in het spatbord is nu volledig zichtbaar. Er zat nog een stuk verborgen onder een dikke laag plamuur (waar de vorige eigenaar blijkbaar niet zuinig mee geweest is:grind: ) ben ook al wat beginnen schuren aan de voorlip.

enkele (crappy gsm)foto's8)7









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2010 19:47 #54 door gvy
Beantwoord door gvy in topic restauratie Opel GT/J
Oeioei,

Welk beestje heeft daar aan zitten knabbelen?
Dit is toch geen klassieke roestplaats voor de GT.


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2010 19:59 #55 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
mja, heb alle (polyester)plamuur eruit geschuurd en op de eerst foto kan je (niet zo duidelijk) zien dat er een vrij grote bluts op die plaats zat. die was volledig opgevuld met plamuur en hoogstwaarschijnlijk is die bluts van binnen uit beginnen roesten...

nog iets raars is de rechtopstaande kant (waar de verbreding begint). Daar liep de roestplek ook, dus daar ook alle plamuur weg geschuurd en onder de plaat zit ook nog eens een goeie centimeter plamuur:sniffle: 'k weet niet wat daar de bedoeling van is... Is die er gezet om die kas te verbreden of is dat nog een restant van de "reparatie" van het spatbord? Ik weet het niet. 'k zal het wel zien eenmaal de slijpschijf er in gaat -O-

feit is wel dat een GT het niet verdient om zo opgelapt te worden :grind: waar haalt iemand het in zijn hoofd om daar zo'n dikke laag plamuur tegenaan te smeren :thumbdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2010 21:27 #56 door gvy
Beantwoord door gvy in topic restauratie Opel GT/J
Tja Steve,

Dit is inderdaad vervelend.
Ik ben bij de recente restauratie ook hier en daar redelijk dikke lagen plamuur tegengekomen, die ik verwijderd heb door het inlassen van nieuw plaatwerk.

Met zo'n flexovit schijfje op een klein haaks slijpertje kan je redelijk goed en snel plaatselijk lak en plamuurlagen verwijderen tot op de naakte plaat. Wel een beetje opletten want zo'n schijfje brengt heel erg veel plaatselijke warmte in de carrosserieplaat, dus niet overdrijven




De naden waar ik nieuwe plaat heb ingelast (overigens nergens met overlapping ) zijn na effen slijpen eerst op de ouwerwetse degelijke manier met tin effen gezet en met een heel dun laagje plamuur strak getrokken. (tin heb ik niet zelf gedaan)
vb:
vertinnen

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2010 23:12 #57 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
ah das heel interessant! het zou toch de bedoeling zijn om het stuk plaat uit te slijpen en een nieuw stuk in te (laten) lassen, maar 'k wou weten waarom er zo'n laag plamuur op zat en tot waar de rotte plek liep, daarom al het schuurwerk ;) maar 'k ga toch es zien om zo'n schijf te halen :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 apr 2010 19:14 #58 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
vandaag nog wat voortgedaan met schuren aan de voorlip. ben achter zo'n flexovit schijf geweest en 'k heb nu spijt dak da nie vroeger had :fake sniffle: voor de voorlip is het iets te veel van het goede (zou los door de polyester gaan) maar voor het gat in het spatbord is het ideaal. Morgen de bitumen uit de binnenkant schuren met die schijf

de voorlip is ook geen lachertje, de vorige eigenaar had er een dikke laag "anti-steenslag" product (zie foto 3)opgedaan maar die krijg ik er redelijk makkelijk af met een staalborstel op de boormachine. Het is de bedoeling dat de lip schoon vlak word want daarvoor kreeg ik de "kritiek" dat da slecht gespoten was (leek op appelsienschil) en moest dan altijd uitleggen dat het een anti-steenslaglaag was.... weg dermee en een schone vlakke voorlip zal veel properder zijn

enkele sfeerfoto's







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 apr 2010 18:56 #59 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
en maar schuren 8)7

'k zou vandaag al wat verder geraakt zijn moest ik geen uur staan babbelen hebben met iemand uit de straat die heel geïnteresseerd was :rolleyes:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2010 21:17 #60 door steve
Beantwoord door steve in topic restauratie Opel GT/J
heb ondertussen het kleurtje gekozen waarin hij (hopelijk) na de zomer zal gespoten worden.

Klikkie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.