De kogel is door de kerk

20 nov 2010 15:45 #1 door Pecje
De kogel is door de kerk werd gestart door Pecje
Vandaag een definitief besluit genomen en vanmorgen langs de spuiter gereden.
Het is zover: de zilveren pijl (zoals Rini hem noemt) gaat veranderen in een donker groene schicht en wordt terug in de originele staat gebracht (British Racing Green) *O*

Ben maar gelijk met het demonteren begonnen zodat ik zeker weet dat ik niet alsnog terugkrabbel.



De komende periode ga ik op mijn gemakje alles demonteren wat los en vast zit zodat de auto ergens begin december naar de spuiterij kan.

Weet nu al dat ik diverse zaken tegenkom die vervangen moeten worden. De oproepen in te koop gevraagd zullen wel volgen.

Hou jullie op de hoogte.
Oh ja, voor de liefhebbers uit de buurt: de c_/ staat klaar en het gereedschap ook.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2010 18:46 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic De kogel is door de kerk
Veel succes gewenst:exclamation::exclamation:
Ben persoonlijk een liefhebber van zilver, maar originele kleur is ook wel wat waard, tot hoever ga je hem demonteren?
Ramen, deuren, interieur enz alles eruit?
Of laat je nog wat zitten?
Motor ook eruit?
Dan heb je nog een aardige klus voor de boeg!

Wel leuk, als ik in de buurt ben kom ik zeker voor de c_/, alleen ben daar niet zo vaak te vinden.
Mocht het er van komen, hoor je t van me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2010 19:10 #3 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Thanx, ik zal alle succes nodig hebben, zeker om hem terug in elkaar te krijgen. Daar maakt ik me best nog wel zorgen over. Nu werkt alles goed en het is maar de vraag of ik bij het hermonteren geen grote problemen ga tegenkomen (draaimechanisme, electra)

Het is niet dat ik wat tegen zilver heb, maar ik wil hem al langere tijd terug in de originele kleur hebben.
Spuiten is eigenlijk niet nodig want de auto ziet er nog pieko bello uit. Velen zullen me dan ook voor gek verklaren, zeker diegenen die de auto kennen. 8)7
Maar het moet, de drang was te groot. :smilegrin:

Ik laat het interieur zitten, maar de deuren en binnenlijsten worden meegespoten. De motor zelf blijft zitten, ALLES wat los en vast zit aan de motor wordt gedemonteerd.

Trouwens ik zag net op de site van Suselbeek dat er bij een Duits biermerk een perfecte door Suselbeek gerestaureerde GT kan worden gewonnen. Laat deze nu toevallig ook British Racing Green zijn (denk ik).
Als de mijne 10% zo mooi wordt als die GT dan ben ik tevreden.
Als jullie hier: www.brinkhoffs.de/Oldiekult.cfm kijken kun je zien hoe de mijne er qua kleur uit komt te zien. Enkel mijn knipperlichten zullen wit zijn *O**O*

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2010 21:18 #4 door nico
Beantwoord door nico in topic De kogel is door de kerk
Ziet er een super kleur uit. Bij britisch racing green had ik mij een donkerder kleur voorgesteld of ga je voor dezelfde kleur als de afgebeelde wagen?
Succes met de restauratie! :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2010 21:28 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
British Racing Green is er in vele soorten en maten, allemaal met met een iets andere groenteint (zoek maar eens op bij Wikipedia).
Ik ga echt voor de originele Opel British Racing Green uit 1968 (OP336 / 15) zoals de auto volgens het identificatieplaatje ooit de fabriek is uitgekomen.
Deze zou best wel wat donkerder kunnen zijn dan de groene kleur van de GT die te winnen is, ik zie nu namelijk dat de groene kleur de clubkleur is van de brouwer, maar hij komt erg dicht in de buurt van de kleur zoals hij wordt.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 nov 2010 23:08 #6 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic De kogel is door de kerk
Dit zijn de nummers van Opel:
Opel 1957 > Britischgrün 1S-Mt 336 [metalic]
Opel 1957 > British-Racing-Grün Uni 348 of 394
Deze van Vauxhall:
Vauxhall 1980> British-Racing-Grün Uni 46L of 2LU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 00:22 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Stoer dat je eraan begint! Zeker gezien de mooie staat waarin ie nu verkeerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat het achteraf ook niet mooi zal zijn, maar eerder dat het in principe niet nodig is er met schuurpapier op te gaan omdat de lak verweerd is ofzo.
Tsja, en over smaak (lees kleur in dit geval) valt niet te twisten. Hopelijk zien we regelmatig een fotootje van de handelingen voorbij komen. Ga je hem echt in de kleur doen zoals ie destijds van de band afrolde? Of ga je de kleur aan laten passen omdat de tand des tijds er ook invloed op heeft gehad (zoals ze bij m'n Benz gedaan hebben, wat naar mijn idee toch wat nadruk legt op de leeftijd van de auto). En waar ga je het laten doen? Van de Velpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 09:09 #8 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic De kogel is door de kerk
Veel succes toegewenst Pecje, Britischgrün is niet alleen een wondermooie kleur maar ook heel zeldzaam :thumbup:
Welke kleur heeft het interieur van je GT?

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 10:02 #9 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic De kogel is door de kerk
Veel suc6 :thumbup: Pecje met de kleur transformatie van je GT.

Britisch Racing Green Metalic is idd een kleur die je niet zo vaak meer terug vind vandaag de dag bij een GT.
Mijn 69er GT was oorspronkelijk ook die kleur:yes: en had een bruin interieur.

Gr, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 10:41 #10 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic De kogel is door de kerk
wordt het motorruim enz. ook in groen gespoten?
veel succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 17:37 #11 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
@ Rini: wat bedoel je precies over de kleur? Hij krijgt de kleur zoals ie ooit van de band is gerold, authentiek dus. Spuiterij is van Velpen hier in Axel.
@ Belgium GT: Helaas gewoon zwart en niet de zeldzame kleurcombinatie BRG en bruin.
@ Redant Jirky: beter lezen joh! :bigsmile: Motorcompartiment wordt vanzelfsprekend meegespoten. Enkel de motor zonder aanhangsels blijft zitten.

Nog effe een update van vandaag. Vanmorgen een tweetal uurtjes aan de voorkant gewerkt. Het schiet lekker op en nergens geen roest te bekennen (het spuiten is toch echt een luxe probleem en was absoluut niet noodzakelijk).
Begin nu de werking van de koplampen te snappen. Lijkt mee te vallen, maar ja, afwachten hoe het hermonteren gaat.


"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2010 18:52 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : @ Rini: wat bedoel je precies over de kleur? Hij krijgt de kleur zoals ie ooit van de band is gerold, authentiek dus. Spuiterij is van Velpen hier in Axel.


De Benz is een aantal jaren geleden ook over gespoten. Zouden ze hem precies in de kleur gespoten hebben zoals hij destijds geleverd is dan zou je uiteraard kleurverschil hebben na al die jaren met al die weersinvloeden. Dus hebben ze de lak aangepast en er dus eigenlijk een verkleurde lak opgespoten. Dit om de indruk dat het om een klassieke auto gaat te vergroten. Zelf vind ik het mooi. Is misschien ook maar het idee. Mocht je hem weg gaan brengen of tussendoor eens een kijkje gaan nemen houd ik me aanbevolen. Pieter (van der Velpen) is een oude schoolmaat van me. Goeie gast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2010 03:49 #13 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : Helaas gewoon zwart en niet de zeldzame kleurcombinatie BRG en bruin.


Pecje, wat is er zo speciaal aan deze kleurcombinatie?
Mijn 69er GT had oorspronkelijk wel deze kleuren.
Helaas was de auto toen ik hem in 1991 kocht zowel van buiten als van binnen : grind: rood gespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2010 21:19 #14 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
BRG in combinatie met bruin interieur werd enkel in 68/69 geproduceerd en kwam zelfs niet op de markt in die Heimat. Gewoon zeldzaam dus.

Even een update: vanavond de linker lampenbak gedemonteerd en de motorkap verwijderd. Het langst was ik bezig om de accubak er uit te slijpen.
De bak is nog in perfecte staat, maar de keienvanger er onder niet meer zo :no: Ik wil de accubak na het spuiten gewoon vastzetten met parkers, kan ik hem altijd demonteren indien nodig.
Wat ik met de keienvanger ga doen weet ik nog niet. Hij is niet rot, maar uiterst belabbert gerestaureerd met allemaal stukjes, daarbij komt nog dat de auto vorig jaar van de krik gleed wat een mooie deuk opleverde.
Hopelijk kunnen ze er bij de plaatwerker nog iets mee, want vervangingsplaatwerk is niet te krijgen.
Een beetje creatief met plamuur en misschien zie je er niets meer van :dork:



"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 01:38 #15 door gvy
Beantwoord door gvy in topic De kogel is door de kerk
owowow,

Het zat er aan te komen he Patrick.
En inderdaad je lakwerk is in perfecte staat, dus je bent echt waco :lol:

Maar ik ken dat. Het zit in je hoofd en je vindt geen rust tot je doorzet.
Veel succes en het resultaat wordt prachtig.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 08:32 #16 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Zou je vooral de ventilatiesleuven niet even goed onder de loep nemen nu je toch bezig bent? Zou doodzonde zijn wanneer ie netjes BRG is en er komt GRB :smilegrin: door...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 17:06 #17 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic De kogel is door de kerk
@ Pecje,
weer wat geleerd vandaag. wist niet dat BRG met bruin interieur zo zeldzaam was.:info:
Maar het kan wel kloppen. Mijn GT is van 1969 (Februari) en komt oorspronkelijk uit Italië. (Gallipoli, helemaal in het zuiden van pastapipoland)8)7

Ik zal de kleurcombi in gedachte houden als ik over enkele jaren hopelijk de tijd 'krijg' om hem weer eens onder handen te nemen.:crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 17:27 #18 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic De kogel is door de kerk
mss best gewoon de grindbak vervangen naar polyester. heb je er nooit nog last mee :info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 17:56 #19 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic De kogel is door de kerk
heb bij restauratie batterijbak ook demonteerbaar bevestigd,
met het oog op latere problemen
wat de onderbak betreft,die heb er volledig afgehaald ,om zo binnenzijde van de neus volledig te kunnen behandelen,eerst alle builen en blutsen uitgehaald en teruggemonteerd,zit er nu 7 jaar op en voorlopig geen problemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 18:09 #20 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic De kogel is door de kerk
.

Redant Jirky schreef : mss best gewoon de grindbak vervangen naar polyester. heb je er nooit nog last mee :info:


:no: :no: :no: krijg je spijt 8)7 van als je staal door polyester vervangt, en dan moet je lijmen inplaats van lassen, ik zou het persoonlijk niet willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.