De kogel is door de kerk

22 dec 2010 19:55 #81 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic De kogel is door de kerk
Als je zo mensen quote, dan veranderd Rini vanzelf wel je naam in Jerky. :no:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2010 19:59 #82 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk

Redant Jirky schreef : ok , ik weet dat ik een speciale naam heb maar het is Jirky en niet Jerky

Sorry _O- , is ondertussen aangepast

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2011 13:04 #83 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Lang gezocht en toch gevonden.
Ik heb mijn felbegeerde stukje keienvanger plaatwerk te pakken.
Afgelopen donderdag naar Marluc in Kalken (B) gereden. Is maar 28 km vanaf Axel. Wat heeft die man een snoepwinkeltje voor ons GT-fanaten en erg veel origineel GM spul :thumbup: (vandaar dat zijn prijzen wat hoger liggen dan elders, maar voor kwaliteit moet je nu eenmaal betalen).
Van plaatwerk heeft hij bijna alles nieuw liggen. De mallen worden in zijn opdracht nl gemaakt waarna het plaatwerk wordt verdeeld over de diverse leveranciers.. Dus plaatwerk is daar uit de eerste hand te halen. Allervriendelijkst ontvangen en al snel een uurtje aan de praat geraakt. Ik heb een tweedehandse keienvanger van hem overgenomen die hij een 20-tal jaren geleden van een gele GT heeft gehaald (niet gesneden, maar de lassen uitgeboord). Plaatwerk had wel veel putjes en deukjes, maar was op wat vliegroest na keihard. Eeen eitje voor een plaatwerker om die even strak te zetten.
Ik heb mijn benodigde deel ruim uitgeslepen. Blijf ik wel zitten met de rest van de keienvanger. Misschien heeft er iemand interesse? Mag voor een prikkie worden opgehaald (mits ik er straks niets meer van nodig blijk te hebben).
Zeker weten dat ik Marluc in de nabije toekomst vaker ga bezoeken.
Morgen eens contact opnemen met de spuiter. Ik heb nu lang genoeg gewacht. GT moet zsm naar de plaatwerker / spuiterij.





"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2011 16:11 #84 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic De kogel is door de kerk
Als deze zo goed is/was, waarom had je dan bij de jouwe ook deze niet bij de puntlassen losgeboord, kon het zo 1 op 1 vervangen worden, had naar mijn mening een nog beter resultaat gegeven.
Nu moet je ook een hele lange lasnaad zien weg te werken aan zowel de boven als onderzijde, of heb je dit met jouw plaatwerker zo overlegt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2011 16:24 #85 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Hij was wel goed, maar niet zo goed dan de mijne, want daarvan is het voorste gedeelte smetteloos.
Aan de keienvanger van de gele GT is best nog wel wat uitdeukwerk aan.
Het wegwerken van de lasnaad moet geen problemen geven (had ie maar geen plaatwerker moeten worden). Zoals gezegd, het stuk wat ik voor mezelf heb gereserveerd is zeer ruim uitgesneden. Het kan best zijn dat het uiteindelijk te gebruiken deel een stuk kleiner is.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2011 18:38 #86 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : Wat heeft die man een snoepwinkeltje voor ons GT-fanaten en erg veel origineel GM spul


Yep, ik ben er ook verleden zomer eens langsgereden, daar vind je idd heel veel en Marc is een supervriendelijke persoon. Zijn nieuwe plaatwerk is gewoonweg super, bijna origineel zou je zeggen. Daarnaast heeft hij ook inox uitlaten van de bovenste plank. :thumbup:

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 jan 2011 03:37 #87 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic De kogel is door de kerk

BelgianGT schreef : Daarnaast heeft hij ook inox uitlaten van de bovenste plank. :thumbup:


En wat ligt er dan op de plank eronder. _O- _O- (Geintje)
Ik had ook al eens van deze goede man gehoord. Aan jullie reacties te horen is het iemand die ze in het rijtje van leveranciers mogen opnemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2011 20:17 #88 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Leuke foto op Marktplaats:
auto-onderdelen.mark...click=1#photoGallery
Ik kan me niet herinneren dat er om toestemming gevraagd is om de foto te gebruiken.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2011 20:30 #89 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic De kogel is door de kerk
Hmmm...die foto komt me ergens bekend van voor -O-

Waarom staat er zo vaak Opel GT club in die advertentie? Moet die advertentie daardoor speciaal worden ofzo?

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2011 23:47 #90 door Den_0575
Beantwoord door Den_0575 in topic De kogel is door de kerk
8)7:thumbdown: Hij Sietse vliegen:thumbdown: 8)7

Ik heb geen schoonmoeder,ik heb een trauma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 jan 2011 20:13 #91 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Hoe meer je gaat schuren en gaat porren met een schroevendraaier hoe meer ellende je tegenkomt :thumbdown:. Beide onderkanten van de binnenste spatlappen bleken totaal verrot. Aan de bestuurderszijde was zonder eerst de oude verrotte plaat weg te halen er een nieuwe opgezet met popnagels en vervolgens lekker goed dichtgesmeerd en gespoten. Op het eerste gezicht zag het er perfect uit. Niet dus!

Ben dus maar weer in mijn auto gestapt en naar Marluc in Kalken gereden. Wederom perfect geholpen en twee binnenspatplaten gekocht. Eerste klas kwaliteit: perfecte vorm en van gegalvaniseerd plaatstaal. :thumbup:



Het bruine op de foto is geen roest, maar weerspiegeling van het metaal als gevolg van de flits. 4 foto's genomen krijg het niet beter.

Vanmiddag ook maar weer eens langs de plaatwerker / spuiter gegaan om te vragen wanneer hij nu eindelijk de GT eens komt ophalen. Afgesproken dat hij er a.s zaterdagmorgen om komt (eerst zien, dan geloven). Als het nog langer gaat duren ga ik naar een ander. Ik wordt ongeduldig, de GT staat al bijna 3 weken gereed. Het uitstel heeft me wel de tijd gegeven om aan het benodigde plaatwerk te komen. Wordt vervolgd.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 03:58 #92 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic De kogel is door de kerk
Het is te hopen dat je niet op nog meer verassingen :grind: stuit voordat de spuiter de GT komt halen.
Je pakt de probleem plekken in ieder geval wel grondig aan. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 09:47 #93 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic De kogel is door de kerk
Hey Patrick,

Mag ik even indiscreet zijn en vragen hoeveel je betaald hebt voor de twee binnenspatplaten?

Thanks,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 11:23 #94 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic De kogel is door de kerk
hopelijk kom je niet meer van die Gt-plekjes tegen:grind:
ik zou de beruchte plaatsen zeker dubbel goed nazien,het zou zeer jammer zijn moest na de restauratie,toch een tere plek tevoorschijn komen
vroeger werd wel eens gezegd,een Gt durft roesten als je er naar kijkt8)7,goede preventie is essentieel(,stralen van laswerk en koude galvanisatie,wax in alle holle ruimtes,ook op de onmogelijke plaatsen) :exclamation:
alvast succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 11:54 #95 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : Het bruine op de foto is geen roest, maar weerspiegeling van het metaal als gevolg van de flits. 4 foto's genomen krijg het niet beter..


Je had het beter kunnen krijgen als je de neus van de GT (die nu wel goed belicht op de foto is) achterwege gelaten had.
Nu had de camera moeite om alles goed belicht op de foto te krijgen en heeft ie een middenweg gezocht met als gevolg dat hetgeen je wilt laten zien wat donkerder weer gegeven wordt dan je zou willen (tot zover de eerste les in fotografie :smilegrin: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 12:11 #96 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk

BelgianGT schreef : Hey Patrick,

Mag ik even indiscreet zijn en vragen hoeveel je betaald hebt voor de twee binnenspatplaten?

Thanks,
Philippe.


€ 149 per stuk, net als bij ATZ en Splendid

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 14:46 #97 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic De kogel is door de kerk

tunepipe911 schreef : ... stralen van laswerk en koude galvanisatie ...


Rudy, jij die toch een heel klein beetje over metaalbewerking afweet :smilegrin: , moeten de lasnaden per se gezandstraald worden of volstaat ook een grondige beurt met de boormachine/staalborstel ?

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 jan 2011 15:49 #98 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic De kogel is door de kerk
Phillip
lasnaden,ja toch een beetje ervaring:lol:,waar mogelijk,
zou ik de lasnaden stralen,of afwerken met polier of lamellen
schijven,opletten voor vervorming plaatwerk met stralen(kwartskorrel of wit zand als er wat in de holle ruimtes raakt
heb je geen kans op roestvorming door vb staalkorrels)ook door hitte ontwikkeling van de schuurschijven,eerst korrel vb 40 naar een 80 of zelfs 120 voor eindresultaat en indien mogelijk direkt roestprimer al was het met de borstel,
een kleine test,als je plaat met lasnaad buiten legt,zul je zien
dat de plaat net naast de las of op de las roestvorming vertoont na enige tijd,er treedt altijd een verzuring op van het metaal door het lassen
het grootste probleem zijn echter de lasnaden die aan de binnenkant niet meer bereikbaar zijn,daar opteer je best voor een roestomvormer met grondverf of met wax te behandelen
de meeste Gt-problemen komen door roest van binnen naar buiten,vooral door spatwater of condensatie,dus van zeer koude omgeving naar plotse warme plaats(vb garage)
is condens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 16:30 #99 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
EINDELIJK, de GT is opgehaald en staat nu in de plaatwerkerij. :thumbup:







Wordt nog een flinke klus. We hebben alles goed doorgesproken hoe we het willen gaan aanpakken. Conclusie: goed en grondig. Ik denk niet dat ik de auto terug thuis heb voor half februari. En ik in eerste instantie maar denken dat hij voor Kerst klaar zou zijn. Ik mag blij zijn dat ik hem begin april terug in elkaar heb zitten.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 16:35 #100 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Mooi om de vorderingen te zien, Patrick.
En wat maakt het uit dat het wat later wordt. Beter dat ze er de tijd voor nemen dan dat het een haastklus wordt die even gauw tussendoor gedaan wordt. Is ie mooi klaar voor de zomer en kan jij de bink uithangen met je vers gespoten, Brittisch Racing Groene GT...:cool:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.