De kogel is door de kerk

01 dec 2010 20:58 #41 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Dank u, dank u. Een man met een missie moet creatief zijn niet waar?
Het schuurwerk onder de motorkap en vooraan in de bak is afgerond *O*
Morgen verder met de lichtbakken.
Kwam weer wel wat tegen wat vervangen moet worden.
Het rubberen / plastic beschemkapje van de oliedrukmeter is volledig vergaan. Heeft iemand toevallig iets liggen? Een kapje is voldoende, de meter werkt goed.


"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2010 13:09 #42 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Even de stand van zaken:
Enkel nog alles van de linkerdeur demonteren, de deurstijlen en deuren aan de binnenzijde schuren en het glas er uit en we zijn rond *O* Het einde is eindeljk in zicht. Alles doet zeer en de kou is ook niet bevorderlijk voor de stramme gewrichten. Ik begin toch te merken dat ik een dagje ouder wordt en dat veel schroefjes etc wel erg klein zijn ook al staat het brilletje op de neus. :bigsmile:

Gelukkig streeft het universum net als ondergetekende naar totale wanorde en is ruimte (net als tijd) een relatief begrip.




"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2010 13:48 #43 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef : Gelukkig streeft het universum net als ondergetekende naar totale wanorde en is ruimte (net als tijd) een relatief begrip.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 dec 2010 18:26 #44 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Alleen nog de voorruit en de achterruit en we zijn klaar *O**O**O**O*
Nu bleek dat bij het demonteren van de zijruitjes dat de rubbers extra met kit waren vastgezet.
Hoort dat zo te zijn of kan ik de rubbers straks terug monteren zonder kit te gebruiken?
En als er kit dient te worden gebruikt welke raden jullie dan aan?

Tot op heden totaal geen grote problemen tegengekomen (effe afkloppen, want de twee grootste ruiten moeten er nog uit) alle boutjes, schroefjes en moertjes kwamen van de eerste keer los, nergens roest :thumbup:

Het enige wat ik tot op heden gemold heb zijn:
* borgveertje stang koplampen (ondertussen al van Peter uit IJ een envelop vol mogen ontvangen met de juiste maat er tussen. :thumbup: )
* Plastic L verbindingsstukje ruitensproeier
* Zwart inlegstukje deuropener aan de bestuurderszijde
* Omhulsel oliedrukmeter is vergaan.

Wie o wie heeft er nog iets van bovenstaande voor me liggen?

Trouwens er komen ook nog wel wat onderdelen op de markt: einddemper, rembekrachtiger en gereviseerde hoofdremcilinder eerste type + waarschijnlijk nog wat klein spul. Ik zal tzt wel eens wat foto's plaatsen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2010 20:39 #45 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Wat mij betreft ben ik klaar met de voorbereidingen en kan de auto naar de spuiter / plaatwerker *O*
Dankzij het lekkere weer de afgelopen weken en mijn vele verblijf in een (koude) garage ben ik nu strontziek. :(
Plaatwerk van de voorste spatschermen is slecht en zal toch grondig onderhanden moeten worden genomen :mad:
Ramen zijn er gelukkig in zijn geheel uitgekomen en de rubbers zijn nog als nieuw :thumbup:
Zo ziet een GT er uit in onderdelen:



Heeft echt niemand iets van de eerder gevraagde onderdelen in de aanbieding?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2010 23:05 #46 door gvy
Beantwoord door gvy in topic De kogel is door de kerk
Helaas niet Patrick,

twee van de vier zaken zien er bij mij zelfs ook niet best uit : dat omhulsel en het inlegplastiekje deuropener.

Aprospos, Nu is het de moment om nog eens heel goed na te denken over de kleur....
Zilver staat een GT toch ook heel mooi, toch ? :yes:

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 dec 2010 03:27 #47 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic De kogel is door de kerk
Ik kan je helaas ook niet :no: helpen Patrick.
Wat de kleur betreft zou ik zeggen, -O- follow your hart and go for green -O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 dec 2010 21:01 #48 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk

gvy schreef : Nu is het de moment om nog eens heel goed na te denken over de kleur....
Zilver staat een GT toch ook heel mooi, toch ? :yes:
Geert

Ik heb 4 jaar over de kleur kunnen nadenken: BRG it is!, zoals het hoort volgens het VIN-plaatje.
Maar bespeur ik hier op het Forum een tweestrijd tussen mensen die BRG (of groen in het algemeen) spuuglelijk vinden en een kamp (waaronder ondergetekende) waarvoor groen de ultieme kleur is?.
Je zult zien, als hij is gespoten en afgebouwd zal hij super gaaf zijn.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 dec 2010 21:19 #49 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Groen is mijn kleur niet. Al moet ik wel zeggen nu ik wat foto's gezien heb van een GT in die kleur groen het helemaal niet vindt misstaan. Het heeft wel wat, iets authentieks. Past zeker bij een auto uit die tijd. Zilver vindt ik, en dat heeft iemand eerder gezegd binnen het forum, een beetje verpest door de huidige auto's. Het aantal auto's in die kleur is overweldigend. En dat is jammer. Maar inderdaad gewoon doen wat jezelf het mooist vindt. Als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden is heel de wereld een saaie grijze muis ("grijze" figuurlijk genomen dan).
Ben wel heel erg benieuwd naar het resultaat...jij vast ook :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 dec 2010 21:37 #50 door gvy
Beantwoord door gvy in topic De kogel is door de kerk
Mij moet je alvast niet overtuigen.
Ik weet welzeker dat ie prachtig gaat worden

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 dec 2010 23:54 #51 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic De kogel is door de kerk

GranTurismo schreef : Groen is mijn kleur niet. Al moet ik wel zeggen nu ik wat foto's gezien heb van een GT in die kleur groen het helemaal niet vindt misstaan. Het heeft wel wat, iets authentieks. Past zeker bij een auto uit die tijd. Zilver vindt ik, en dat heeft iemand eerder gezegd binnen het forum, een beetje verpest door de huidige auto's. Het aantal auto's in die kleur is overweldigend. En dat is jammer. Maar inderdaad gewoon doen wat jezelf het mooist vindt. Als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden is heel de wereld een saaie grijze muis ("grijze" figuurlijk genomen dan).
Ben wel heel erg benieuwd naar het resultaat...jij vast ook :)


Dat heb ik gezegd. Het huidige aanbod van auto's is allemaal zo grijs of donker-iets. Groen is overigens een vrij originele én mooie kleur. Bij zo een auto past het gewoon inderdaad. Net zoals grijs/zilver bij sommige wagens érg mooi is, maar jammerlijk genoeg verre van uniek meer.

Go for it! Als de foto's ons niet bevallen mag je opnieuw spuiten. :lol:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 01:20 #52 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic De kogel is door de kerk
Patrick,
Blauw is in het algemeen ook een mooie kleur, als je er van houdt.
Zo heb je voor de Opels Monza Blauw (gewoon HH-235) en voor de Ford heb je bv........Baby Blue.

Maar als je BRG groen mooi vindt, dan maak je die GT toch gewoon groen!
Wel netjes erop laten spuiten, want het moet natuurlijk wel een paar jaartjes blijven zitten.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 09:26 #53 door nico
Beantwoord door nico in topic De kogel is door de kerk
ik vindt dat er lef voor nodig is om een wagen die bijna perfect is helemaal te gaan herspuiten. :thumbup:
Persoonlijk is BRG ook niet het kleur dat ik zou nemen maar hij wordt ongetwijfeld prachtig!

Grtz

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 18:46 #54 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk

Peter uit IJsselstein schreef : Maar als je BRG groen mooi vindt, dan maak je die GT toch gewoon groen!

Het gaat er niet zo zeer om dat ik BRG mooi vindt (wat toevallig wel zo is), maar dat dit de kleur is zoals de GT oorspronkelijk uit de fabriek is komen rollen. Had er een kleurcode voor zuurstok roze op gestaan dan had ik hem in die kleur over laten spuiten. Ik vind het al erg genoeg dat er een 2.0s motor in ligt en dat ik een Weber heb geinstalleerd. Maar ja het eerste zie je aan de buitenkant niet of nauwelijks en de tweede is met vier boutjes losdraaien zo weer omgezet naar een Solex.
Ik wil toch echt proberen de oorspronkelijke status zo goed mogelijk te benaderen en daar is de kleur in mijn ogen toch wel een van de belangrijkste onderdelen van. Ik lig er al meer dan 4 jaar wakker van dat ie zilver is :bigsmile:

Vandaag trouwens weer langs de spuiter geweest. De GT wordt een weekje later opgehaald dan gepland, hij moet eerst nog een oude Porsche 911 spuiten. Geeft mij nog wat meer tijd om nog wat na te lopen.
In samenspraak met de spuiter besloten om de restauratie goed aan te pakken en zoveel mogelijk proberen te werken met nieuw of zelfgemaakt plaatwerk ipv gebruik te maken van (veel) plamuur. Duurt het wel wat langer en kost het me wel wat meer (nog meer :sniffle::sniffle: ) maar dan zijn we er tenminste beiden tevreden over.
De problemen zitten hem in de onderste delen van de voorste spatschermen, de keienvanger en de onderste helft van het tussenschot. Het laatste is al besteld bij ATZ. Naar het andere ben ik nog op zoek. Suselbeek heeft de onderste delen van de spatschermen wel in de catalogus staan, maar kan ze niet meer leveren. Wat de keienvanger betreft, nou dat verhaal kennen jullie: enkel nog polyester :mad:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 19:09 #55 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic De kogel is door de kerk
Splendid parts, Udo heeft volgens mij nog stalen keienvangers op voorraad liggen :yes: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 19:41 #56 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Herman,
volgens de on-line catalogus niet meer (alle blokjes zijn geel). Trouwens, ik ben eigenlijk alleen maar op zoek naar het achterste gedeelte (zie rubriek te koop gevraagd), de rest is nog in perfecte staat. En om nu 800+ euries te gaan uitgeven voor alleen het gezochte stukje gaat zelfs mij wat te ver. Het hele geintje gaat me toch al genoeg kosten. :fake sniffle: Het oorspronkelijke budget is al ver overschreden.
Als niemand hier op het Forum wat heeft liggen zal ik Udo wel eens een belletje geven of een mailtje sturen

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 19:46 #57 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Probeer forumlid Mesken eens. Das iemand die GT's sloopt en voor onderdelen op MP zet. Grote kans dat die iets heeft wat jij zoekt. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 19:48 #58 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic De kogel is door de kerk

Pecje schreef :

Peter uit IJsselstein schreef : Maar als je BRG groen mooi vindt, dan maak je die GT toch gewoon groen!

Het gaat er niet zo zeer om dat ik BRG mooi vindt (wat toevallig wel zo is), maar dat dit de kleur is zoals de GT oorspronkelijk uit de fabriek is komen rollen. Had er een kleurcode voor zuurstok roze op gestaan dan had ik hem in die kleur over laten spuiten.

Patrick,
Ik begrijp je nu weer HELEMAAL. Met mijn GT heb ik precies hetzelfde......Toen ik hem over heb laten spuiten, ben ik iets te enthousiast geweest.
Ik had hem net en wilde de originele kleur erop hebben. Alleen ik had toen nog niet zo goed door hoe dat zat met die kleuren....8)7
Er zat wel een vodje bij het kenteken met een SEC kleur nummer (Sikkens ofzo). "Dat zal dan wel de originele kleur zijn", dacht ik. Later bleek dat dat niet zo was.
Maar toen was hij al gespoten.

BRG dus en dat geeft het beste gevoel en daar gaat het tenslotte om.
Onze hobby is idd al duur genoeg.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 19:54 #59 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic De kogel is door de kerk
Peter,
als ik terugdenk aan de foto's die jij in het verleden wel eens hebt geplaatst (die met iemand in een blauwe overall voorover gebogen in een blauw gespoten GT) dan kan SEC niet anders dan een Smurfen kleurcode zijn :lol:
@ Rini: niet om degenererend te doen over iemand, maar ik zie wel eens GT onderdelen van betreffend "lid" op marktplaats staan die ik zelf nog niet onderin de grijze container durf mee te geven. Je weet mijn standaard ligt hoog. Maar wie weet bewijst hij het tegendeel. Hij mag zelf contact met mij opnemen.:smilegrin:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 dec 2010 20:00 #60 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic De kogel is door de kerk
Ik begrijp wat je bedoelt, maar niet geschoten is altijd mis.
Hij moet maar net iets hebben liggen waar je goed mee geholpen bent...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.