- Berichten: 3214
- Ontvangen bedankjes 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Pecje schreef : Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
GranTurismo schreef :
Pecje schreef : Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.
Dat was bij mijn GT ook zo. Bij de Benz overigens ook...bedoel, dat de lichten blijven branden bij contact uit. Denk bij veel oldtimers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
GranTurismo schreef :
Pecje schreef : Enkel, na eenmaal de lichten te hebben aangezet blijven ze aan als je het contact uitzet :question: Er is dan maar één oplossing: de lichten gewoon dichtklappen, dan doven ze vanzelf.
Dat was bij mijn GT ook zo. Bij de Benz overigens ook...bedoel, dat de lichten blijven branden bij contact uit. Denk bij veel oldtimers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Zit er dus toch nog iets fout bij mij, maar ik ga het voorlopig zo maar laten. Met mijn oude botten kan ik niet meer zo makkelijk bij de relais en de zekeringenkast,gvy schreef : En toch hoort het bij de GT anders te zijn hoor.
Als je kijkt op het schema, dan zie je dat de voeding naar de kontakten van de headlamprelais van een rechtstreekse + komen en dus inderdaad +12V blijven als het contact uit staat.
MAAR... de voeding die de spoel van het relais bedient, en dus ook het relais laat opkomen en afvallen, die gaat over de switch van de draaibakken en daarna over het stuurkontakt.
DUS...die spoel kan enkel +12V krijgen als de sleutel omgedraaid wordt. Zoniet valt het relais af en lichten uit.
Geert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
State Scarlet schreef : Als ik een doopnummer voor je eerste rit mag voorstellen:
Rod Stewart - You wear it well (1972)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Die kans is groot.Toen je problemen had met de koplampen schreef ik " sluit eerst de achterlichten eens aan", had je dat niet meer gedaan dan?Pecje schreef : blijken mijn achterlichten / remlichten constant te branden. Hopelijk heb ik iets verkeerd aangesloten.
Ook de koperen ringen die tussen die banjo-aansluitingen zitten vervangen?Pecje schreef : Blijkt er verder nog remolie te lekken aan de hoofdremcilinder en de remleidingen. Alle leidingen zijn nieuw en ook de hoofdremcilinder.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.