2.2E CIH motor teveel benzine

07 juni 2009 23:04 #101 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Morgen D-Day..we gaan et zien maatjes.
Hoef ik me GTje mischien toch niet te vekopen.._O-

Ik ga pitten nu...ik wens jullie een goede avond en bedankt voor jullie inside info !!

Toppie forum dit .!!:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 23:09 #102 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Bedankt, leuk om te horen.
Ook leuk om te zien dat enkele leden alles in het werk zetten om de boel weer draaiende te krijgen.
Top!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 23:46 #103 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

GranTurismo schreef : Zal nog even samenvatten:
- Kerf van de poelie wijst naar de aanduiding op het distributiehuis.
- De rotor wijst naar de kerf op de rand van het huis van de verdeler.
- Met de verdelerkap erop en de rotor zoals hierboven moet de bougiekabel naar de 1e cilinder lopen en dus op ontsteken staan.
- Het gaatje in het tandwiel waar de nokkenas opzit staat onderaan, op 6 uur.
- Eventueel kan je ook kijken naar de spie op de krukas of die op 12 uur staat
- Houdt 1-3-4-2 aan als ontstekingsvolgorde.

Heb je het zo, staat alles qua moment van ontsteken goed en zal je het ergens anders moeten zoeken.
Correct me if i'm wrong.


Ik ga hieronder rini's samenvatting nog even in beeld brengen:

- Het gaatje in het tandwiel waar de nokkenas opzit staat onderaan, op 6 uur.



- Kerf van de poelie wijst naar de aanduiding op het distributiehuis.



- De rotor wijst naar de kerf op de rand van het huis van de verdeler.



- Met de verdelerkap erop en de rotor zoals hierboven moet de bougiekabel naar de 1e cilinder lopen en dus op ontsteken staan.
- Houdt 1-3-4-2 aan als ontstekingsvolgorde.



Ik denk dat het dit ongeveer moet zijn .

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 15:41 #104 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine


Zo staat hij bij mij dus nadat krukaspoeli merk en nokkenas merk goed staan....

Verdeler eruit en opnieuw geplaatst zie onder:





Op deze manier start hij niet, geen teken van leven..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 17:08 #105 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Je verdeler staat nu nagenoeg hetzelfde als de mijne, kijk maar.



Vind het wel raar dat ie dan niet start. Alles staat goed?
Kerf poelie op nok distributiehuis? Gaatje nokkenas op 6 uur?
De verdeler staat goed, dat zie ik op de foto's.
Op deze wijze moet ie toch op z'n minst hetzelfde doen als eerst. Raar hoor.
De poelie op de krukas, kan die er maar op één manier op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 17:44 #106 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine




OP deze stand heb ik de verdeler erin geplaatst



Kan dus niet fout gaan, lijkt mij.

Ik ruik de benzine, ik heb vonk op alle bougies...maar er gebeurd gewoon niets.....lijkt wel een Haunted GT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:27 #107 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb deze "reddingspoging"al een tijdje lopen volgen.
Allereerst: _O-_O-_O-_O- aan iedereen die Robbie tracht te helpen bij het reanimeren van zijn GT.
Heb me afzijdig gehouden om de doodeenvoudige reden dat ik absoluut geen verstand heb van motoren en al dat gedoe met ontstekingstijdstippen.
Ben ook even onder de motorkap van mijn GT gedoken.
Mijn verdeler staat zoals Robbie hem eerst had staan (en dus niet zoals bij Rini).
Wat ik wel weet is dat bij een electronische ontsteking (en ik ga er van uit dat dat bij Robbie ook het geval is) de timing wel tot 30° (+ of -) kan afwijken van de normale stand.
Ik zou de verdeler eerst eens terug in de oorspronkelijke stand zetten en dan eens proberen deze in de + en dan in de - te draaien (dus tot wel 30°) en te kijken of hij dan niet start en/of beter gaat lopen. Ook moet de primaire weerstand van de bobine minimaal 1.5 Ohm bedragen. Er wordt geadviseerd om geen "low-resistance coil" te gebruiken.
En in het uiterste geval kunnen we altijd met z'n allen in de auto springen en Robbie ter plaatse gaan helpen. c_/*O*

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:36 #108 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Zal bijna niets anders opzitten. Gelukkig komt ie ook uit Zeeland..
De laatste foto van Robbie zegt me helemaal niets. Is dat het gat waar je in kijkt als de verdeler eraf is? Dat ziet er bij de 1.9 heel anders uit. Daar kijk je tegen de bovenkant van de as van de de tandwielen van de oliepomp aan (wat een zin). In deze as zit een sleuf waar de platte kant van de as van de verdeler invalt.
Edit: zie het al, het gat waar je doorheen het tandwiel van de nokkenas ziet zitten....shame on me :blush:

Wel typisch overigens dat bij jullie motoren (de motoren meer dan 1.9) de verdeler hetzelfde staan, dat zie ik bij de foto van Geert ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:40 #109 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Dat laatste plaatje is van de nokkenas tandrad waar die 6 uur merk zit...

Ik snap er zelf ook geen reet van, gister starte hij nog wel maar liep bedondert, en nu wil deze helemaal niet meer lopen..

Mischien was het niet voorbestemd om te draaien en moet de fik er maar in !!!:punk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:46 #110 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Mischien was het niet voorbestemd om te draaien en moet de fik er maar in !!!:punk:


Robbie:


Probeer eerst mijn voorstel eens door de verdeler terug in de oorspronkelijke stand te zetten en dan eens flink te gaan draaien.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:48 #111 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie....relax man.
Je hebt hier met een oud omaatje te maken die soms wat nukkig, incontinent en dement is. Bij vochtig weer wordt ze wat stram, bij warm weer zweet ze op de onmogelijkste plekken.
Ze heeft na al die jaren wat verzorging en liefde nodig.
En dat kost tijd, soms een beetje geld maar vooral veel geduld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:50 #112 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Allemaal al geprobeerd....



Gewoon rijden is wat ik wil...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 19:54 #113 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Nu we toch bezig zijn...is dit een filmpje van jou? :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:05 #114 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie kijk ook of de opnemer en schijf goed staan:







Als deze niet goed staat krijg je de motor ook niet aan't lopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:17 #115 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine


Zoiets ?

Het regent hier btw..:dork:

Mischien maar eens 180 graden draaien ofzo...of de plomp ermee in ..

Ik zie iets over het hoofd, maar kweet niet meer wat.Ben hier nu al zo'n half jaar mee bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:27 #116 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Ben hier nu al zo'n half jaar mee bezig.


Quote: "Tijd is relatief" Albert Einstein (1879-1955)

Ik weet zeker dat we er met z'n allen uitkomen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:30 #117 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Tuurlijk....hey, tis een Opel hoor.
We gaan net zo lang door tot ie weer snort, hier leren we allemaal iets van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:30 #118 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hehe van de Opel garage weten ze het zelfs niet eens, of ze zijn te bedonderd om te helpen en verkopen je liever een nieuwe auto of motor.

Ale met al gaat de moed je toch in je schoenen zitten, elke keer weer niets word je beu.

FF een pilsje pakken dan maar weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:32 #119 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Tuurlijk wordt je dat beu. Maar als het dan eenmaal opgelost is heb je erg veel eer van je werk en ben je een heeeeeel stuk wijzer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:35 #120 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik kom ook net weer loeren.

Toch wel om gek van te worden.
Staat je verdeler nu zoals op je eerste foto (ongeveer gelijk zoals op mijn motor), of staat ie zoals op je 2e foto.

Je werkt weer met de transistorontsteking?

Goh , ik weet ook even niet meer wat te proberen.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.