2.2E CIH motor teveel benzine

01 juni 2009 18:33 #21 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : ....Tja wat kan men daar voor vragen ik zie verschillende prijzen op het net van 500 tot 1100.....


:sniffle: Tis boven mijn budget, laatst een motor, voor de auto van de vrouw, van de sloop gehaald voor €100.00, en dan de afstand, ik moet een tijdje op de kleintjes letten :grind:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 18:38 #22 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ja de prijzen lopen nogal uiteen.
Een jaar geleden heb ik 225 betaald voor een blok wat in goede staat was, en waar spruitstukken en carb nog opzaten.
Carb verkocht voor 110 euro en het blok was al half terug betaald...
Heb ik geluk mee gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 19:33 #23 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hier zit ook de carb. etc bij.
Maar goed het loopt niet weg, dus ik wacht et wel af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 22:38 #24 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Hier zit ook de carb. etc bij.
Maar goed het loopt niet weg, dus ik wacht et wel af.


Ik hoor het wel als je 'm :verkoght: heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2009 12:26 #25 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Tja enigste wat ik mot hebben is een computer kastje voor die 2.2E en dan kan ik weer verder :fake sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2009 12:33 #26 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

GranTurismo schreef : Het geld dat je voor de motor vangt kan je ook in de bak steken, daar heb je tenslotte ook problemen mee...



Hmmm...was geloof ik een beetje in de war met dit topic wat over een slechte versnellingsbak gaat. 8)7 :dork:
Excuse me... :blush:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2009 12:47 #27 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
8)7 ik dacht ook al wat *O* die goser nou ....

BTW zit een nieuwe computer op nu en het maakt niets uit !!!:grind::grind::grind::grind:

Ik zet em wel te koop !! Hoogste Bieder !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2009 20:49 #28 door Kevin
Beantwoord door Kevin in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik ben ook uren met mijn 22e blok bezig geweest om hem weer werkend te krijgen. Ik weet niet waar je woont, maar anders kan ik misschien eens langskomen om te kijken?

En die velgen moet je polijsten, ik heb dezelfde en dat ziet er prima uit.

Kon de verleiding niet weerstaan en heeft een donkerblauwe GT voor zichzelf gekocht :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2009 21:55 #29 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Tja enigste wat ik mot hebben is een computer kastje voor die 2.2E en dan kan ik weer verder :fake sniffle:


:info: Ik heb een complete spruitstuk, kabelboom en alles van een 2.2E, die ik niet ga gebruiken :smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2009 20:14 #30 door J.S.
Beantwoord door J.S. in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Bij deze wil ik nogmaals een poging doen om jouw "brandstof " probleem op te lossen.
Ik heb voorheen ook een GT gehad met een L-jetronic met vier injectoren.
Er zijn ook L-jetronicsystemen met vijf injectoren, de vijfde is dan de koudstart-injector.
Voor de koudstart wordt dan via deze injector extra veel/lang brandstof ingespoten totdat de motor warm genoeg is.
Als de motor vier injectoren heeft dan wordt de koudstart geregeld via deze vier injectoren.
De mate van extra brandstof inspuiting wordt o.a. geregeld via de thermoschakelaar.
Deze thermoschakelaar bestaat uit een electrisch verwarmde bimetaalstrook die afhankelijk van zijn temparatuur opend of sluit.
De verdere beschrijving van deze schakelaar kun je in de bijlage terugvinden.

Ik weet zo niet waar deze schakelaar gemonteerd zit maar het lijkt mij een goed idee om deze schakelaar op te zoeken en te controleren of de werking goed is.

Ik hoor wel of je er iets aan hebt.

JS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2009 20:22 #31 door J.S.
Beantwoord door J.S. in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik kreeg de bijlage er niet bij, bij deze dan.

JS

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2009 20:52 #32 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
De afbeelding was een beetje klein om te lezen. Ik heb hem aanklikbaar gemaakt zodat de "supergrote" versie dan zichtbaar wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2009 21:02 #33 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hmm ik heb dus geen extra injector op me luchtbuis, en ik heb de injectoren los nu en probeer te starten, kan niet zeggen dat er een verstuiving van de benzine plaats vind, maar wel een flinke straal !!!

Kevin ik woon in Zeeland , koudekerke om precies te zijn.
Die velgen zijn inderdaad mooi maar niet breed genoeg.

En verbreders vind ik niet veilig trouwens zo breed zijn er volgens mij geen te vinden :smilegrin:

2 fast 4 u, ik hou me aanbevolen voor die 2.2E spulletjes, mischien is me startrelay wel kapot. Hij schakeld wel bij het starten, maar dat wil ook niet altijd iets zeggen.
Zodra het startrelay word geschakeld krijg ik inderdaad(volgens tekening) een spanning op mijn injectoren.
Dat werkt dus ook, maar mischien staat mijn 5de injector wel constant open, die heb ik er nog niet af gehad...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 17:36 #34 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Luchtmassa meter open gemaakt (heb er nog eentjs liggen).

Alles schhongemaakt en vast gezet..alleen de injectoren liggen los.
Handmatig starten en de luchtmassa meter handmatig open zetten:
Dit geeft de volgende dingen:
Massa meter dicht, geeft kleine inspuiting, massa meter open geeft grote straal, hier concludeer ik uit dat de LMM werkt en de computer en injectoren ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 18:02 #35 door J.S.
Beantwoord door J.S. in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Volgens mij moet je die thermoschakelaar zien te vinden en kijken wat er gebeurd als je de aansluiting bv los maakt.
Als deze thermoschakelaar nl. het signaal "koud" geeft dan zorgt deze ervoor dat er maximaal benzine ingespoten wordt!

Succes.

JS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 18:03 #36 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Er word nu opzich niet veel ingespoten zijn maar erg kleine stootjes,
Wat ik wel zie is dat me bougies niet echt een mooie vonk geven, meestal hoor je de bougies toch echt tikken bij een vonk dat is bij deze niet.

Mischien me bobine overleden ?

Spanning op bobin e valt terug naar 9 volt bij starten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 21:07 #37 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robby,

We mogen er toch van uit gaan dat er niets verandert is aan je bedrading voor en na het spuitwerk. ( anders gezegd, toen ie nog goed draaide en nu) ?

Ik vraag het om de volgende reden.

Bij de GT ligt er tussen de klem 15 onder dashbord (+12V) en de bobijn een weerstandsdraad, die er voor zorgt dat de bobijn slechts 9V krijgt. (dat is een draad met een doorzichtige mantel).
Er ligt ook een draad vanaf de startermotor naar de bobijn.

Bij het starten, (sleutelcontact gans doordraaien) komt er via de startermotor 12V op de bobijn.
Eens de motor draait (sleutel loslaten) komt er over de weerstandsdraad slechts de 9V meer op de bobijn en dat is ook de bedoeling.


Echter:

Als je een injectie inbouwt met electronische ontsteking, neem je doorgaans vanaf de klem op de bobijn met een stekker de +12V naar de injectie ( stuurrelais kl76) en ontsteking.
Die moet echter wel ook bij het draaien op 12V blijven en niet terugvallen op 9V.
Dus moet die weerstandsdraad vervangen worden door een gewone draad. (De draad vanaf de startermotor mag dan trouwens weg)

Heel in het begin na mijn ombouw op injectie had ik dit euvel waardoor de motor wel aansloeg (12V) maar direct erna weer afviel van zodra ik de sleutel losliet.


Normaal kan het bij jou de reden niet zijn, vermits ie vroeger wel zo liep, maar omdat je zegt dat je na het starten 9V op de bobijn hebt .......


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 21:19 #38 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : ........Mischien me bobine overleden ?

Spanning op bobine valt terug naar 9 volt bij starten..


Deze moet tijdens het starten de volle 12V hebben, en als je de sleutel los laat als de motor loopt moet deze naar ± 9V terug gaan, zie de afbeelding:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 21:21 #39 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Eric,
Inderdaad en dat is wat ik hierboven beschrijf.

Maar bij ombouw naar injectie moet je dit aanpassen, en ervoor zorgen dat de voeding naar het stuurrelais van de injectie, die doorgaans genomen wordt aan de bobijn,omdat de kabelboom daar uitkomt, niet terugvalt op 9V, want dan slaat ie af.
Zie mijn tekst hierboven

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 21:27 #40 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

gvy schreef : Eric,
Inderdaad en dat is wat ik hierboven beschrijf.

Maar bij ombouw naar injectie moet je dit aanpassen, en ervoor zorgen dat de voeding naar het stuurrelais van de injectie, die doorgaans genomen wordt aan de bobijn, niet terugvalt op 9V, want dan slaat ie af.
Zie mijn tekst hierboven

Geert


Dan zal je ergens anders een geschakelde voeding, voor de stuurrelais moeten aftappen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.