- Berichten: 1100
- Ontvangen bedankjes 12
GranTurismo schreef : Hoe worden de merktekens op het vliegwiel aangegeven dan?
Bij de 1.9 zit er een bolletje ingeslagen en in het koppelingshuis wijst een pen daar naar.
Naar mijn weten zit er geen groef in de poelie welke op de krukas zit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
GranTurismo schreef : Sorry als ik verwarring zaai hoor.
Maar de kerf op de poelie geeft dus het BDP aan van de eerste cilinder. Dit kan zijn wanneer deze cilinder op ontsteken staat (compressieslag komt daarna), maar kan ook het BDP aangeven net voor de komende inlaatslag.
Wat ik uit wil sluiten is dat je even zeker moet weten dat hij inderdaad net voor de compressieslag staat en niet net voor de inlaatslag.
Dit kan je weer controleren door even naar de stand van de nokkenas te kijken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Maakt niets uit, wij oogsten wel de goede richting uitGranTurismo schreef : Sorry als ik verwarring zaai hoor.
GoedGranTurismo schreef : Maar de kerf op de poelie geeft dus het BDP aan van de eerste cilinder.
Nee, dit IS wanneer de cilinder op ontsteken staatGranTurismo schreef : Dit kan zijn wanneer deze cilinder op ontsteken staat
De compressie slag is net geweest:GranTurismo schreef : (arbeidsslag komt daarna)
Nee, alleen voor de cilinder die ontsteken moetGranTurismo schreef : maar kan ook het BDP aangeven net voor de komende inlaatslag.
Dan staat de zuiger in de cilinder voor de ontstekings/Verbrandingsslag net voor BDPGranTurismo schreef : Wat ik uit wil sluiten is dat je even zeker moet weten dat hij inderdaad net voor de compressieslag staat en niet net voor de inlaatslag.
Dan moet je heel goed kijken, het beste is om met de krukaspoeliebout [19mm] de krukas te draaien en als de tuimelaars van cilinder 4 tuimelen dan staat cilinder 1 klaar voor de ontstekingslagGranTurismo schreef : Dit kan je weer controleren door even naar de stand van de nokkenas te kijken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
gvy schreef : Ik ben verdorie mijn eigen motor aan het openmaken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Robbie schreef : Gaat er wel op lijken ja.
Maare hoe kan die nokken as nu verkeerd staan ten opzichten van de poeli....als je die poeli met de merkjes goed zet dan moet alles toch verder goed staan ?
Want die as van de verdeler kan er op 2 manieren in vanwege het rechthoekje wat onderaan die as zit...gewoon erin en 180 graden gedraaid erin..of begrijp ik dat verkeerd..
Dus eigenlijk het merkje op de poeli vergeten en kijken naar het 6 uur merkje op de nokkenas ?c_/
Of kan je het vliegwiel tenopzichten van de nokkenas ook nog goed zetten ? Want dan moet ik het eens goed bekijken, zou kunnen dat na het vernieuwen van een v-snaar die vliegwiel poeli is verlopen ofzo...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
GranTurismo schreef : Zal nog even samenvatten:
- Kerf van de poelie wijst naar de aanduiding op het distributiehuis.
- De rotor wijst naar de kerf op de rand van het huis van de verdeler.
- Met de verdelerkap erop en de rotor zoals hierboven moet de bougiekabel naar de 1e cilinder lopen en dus op ontsteken staan.
- Het gaatje in het tandwiel waar de nokkenas opzit staat onderaan, op 6 uur.
- Eventueel kan je ook kijken naar de spie op de krukas of die op 12 uur staat.
- Houdt 1-3-4-2 aan als ontstekingsvolgorde.
Heb je het zo, staat alles qua moment van ontsteken goed en zal je het ergens anders moeten zoeken.
Correct me if i'm wrong.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.