2.2E CIH motor teveel benzine

06 juli 2009 15:55 #161 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb de carbs met spruitstukken van US-GT-1970 gekocht, maar ook heb ik voor 250 euro een andere le-jectronic set gekocht..1 die van een goed lopende motor afkomt.

Ik wil toch eens zien waar het aan gelegen heeft, ik kan altijd nog de carbs erop zetten als dit nodig moest zijn.

:thumbup: we gaan het zien deze week......Ook moet ik de deuken nog even uit me GT halen die ik erin geschopt heb..

En andere velgen ...breder...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juli 2009 17:17 #162 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Ook moet ik de deuken nog even uit me GT halen die ik erin geschopt heb...


Heiligschennis -O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juli 2009 17:49 #163 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
haha die ouwe pleuris bak moet maar eens voelen wie de baas is....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2009 21:05 #164 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hoy Robbie,

Ik ga even in jouw topic verder ( vervolg op onze U2U's) zodat er mogelijk intressante bijdrages van anderen kunnen bijgevoegd worden.

Jouw beschrijving van het brandstofcircuit klopt ongeveer.
Op het plaatje hieronder wordt dat nog eens duidelijk.




De brandstofpomp zelf moet , als je de drukregelaar zou sluiten, een druk kunnen steken tot ongeveer 6 bar.

Nu gaat de drukregelaar de retour regelen zodat de gemiddelde druk in de verdeelbuis ter hoogte van de injectoren tussen 2.6 bar en 3.4 bar is.

Ik ken de pomp die je momenteel hebt niet, maar ik ben vrij zeker dat daar de boosdoener zit. Dit is geen geschikte brandstofpomp voor een LE jetronic brandstofcircuit.

Volgens mij kan je probleemloos brandstofpompen van een L en LE jetronic 2l of 2.2l motoren gaan gebruiken.
De drukregelaars van L en LE mag je echter niet klakkeloos uitwisselen , omdat die verantwoordelijk zijn voor de finale afgeregelde druk in de verdeelbuis.

Ik hoop dat je met de injectie nu uit de brand geraakt, tenminste als je het ziet zitten om het boeltje weer te monteren.

Hieronder zie je mijn brandstofpomp en expansievat.
Nadien gezien zou ik ze liever onder de wagen zien hangen....



groeten
Geert

PS:
Waarschijnlijk zijn er nog andere geschikte pompen, zolang ze maar voldoende druk kunnen opbouwen.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2009 23:02 #165 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Is dat expansie vat noodzakelijk ?
Want die zit er bij mij ook niet mer onder blijkbaar.

Alleen een drukregelaartje die toen der tijd erbij zat ..als onderdeel van het systeem..

een nieuwe pomp kost 150 euro en levert 3 bar volgens AOC.

ik hoop dat dat de juiste is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2009 02:22 #166 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
AOC ????? Wat is dat?

Ik ben toch absoluut positief dat de originele pomp tot 6 bar moet kunnen steken ...

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2009 09:11 #167 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hmm AOc is een auto onderdelen winkel.

Maar dan moeten zij toch kunnen zien op een lijst welke pomp erop moet...

Ik weet niet of dat expansie ding erop moet.. orgineel was dit wel het geval inderdaad..

Maare kun jij eens zien of er nog een Bosch nummer op staat ? zodat ik zeker weet dat ik de juiste koop...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 aug 2009 20:56 #168 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
!!!!!!!!!!! EUREKAAAAAAAAA......

FF iedereen bedanken die mij hier geholpen heeft......

THNX dudes..........

Ik ging me eens terug halen wat er nu precies allemaal aan de hand was voordat mijn 2.2E niet meer liep....

Ik had de orginele benzine pomp een keertje gebruikt voor een Jeep Cherokee die niet meer wilde lopen vlak voor mijn vakantie...

Toch een maandje later een nieuwe pomp gehaald bij een opel dealer........
Ik heb deze eens gemeten qua druk...nou dan lach je dus niet meer....0.55 bar..de fucker...
Das een carb. pomp of zoiets...

Ik me carbs er weer afgehaald en het injectie systeem er weer op....Nieuwe bosch pomp erop en wat denk je .......lekker lopen zeg ....

Hosanna........nu alle deuken weer uit de auto halen....haha..

Nogmaal hartsikke bedankt jongens !!!!!:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 aug 2009 21:19 #169 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Nou proficiat. Ik denk dat je enorm veel geleerd hebt, net als andere forumleden.
Inderdaad is een bedankje aan iedereen die mee geholpen heeft om de GT van Robbie te reanimeren op z'n plaats...helemaal goed :thumbup:
Nou kerel, hopelijk blijft het nog even mooi weer zodat je nog lekker wat kan toeren.
Tot een volgende (minder complexe) meeting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 aug 2009 23:15 #170 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Goed gedaan jochie :lol: het is altijd het zelfde meten is weten!!

Maar die pomp zat toch al in de auto, of niet soms??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 aug 2009 09:42 #171 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Niet deze pomp, deze had ik een tijd geleden gekocht als vervanger..bij de opel dealer zeiden ze dat dit de juiste was.

mis dus.....heb ik me daar verdorie al 4 keer het hele injectie systeem erop en eraf gehaald.

Zelfs de garage zei me dat ze de druk hadden gemeten en kwamen op niets uit, die dachten dat hun drukmeter kapot was LOL...stelletje sukkels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 aug 2009 14:22 #172 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik zoek nu nog koel slangen...!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 aug 2009 22:24 #173 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Welke??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 aug 2009 22:53 #174 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
de haakse slang van de pomp naar het thermostaat huis.
Kan em nergen bestellen jammer genoeg...
Als ik die heb is alles weer klaar ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 aug 2009 23:58 #175 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Heb je een foto?? mss kan die van een andere slang gemaakt kan worden, ook de maat van de openingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 aug 2009 09:32 #176 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
al geprobeerd, maar de bocht is te haaks...Heb er geen foto van...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 aug 2009 13:27 #177 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Is deze niet meer via de dealer leverbaar?
Probeer het eens on de slang van ee manta 2.0E op te laten zoeken, deze is als het goed is dezelfde, anders via Opel Manta parts Kennemerland.nl
succes
zie: www.mantaparts.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 aug 2009 14:37 #178 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Het is me wat, laat ik een waterslang overkomen voor de 2.2E motor. blijkt deze ook niet te passen...

Hoeveel verschillende uitvoeringen zijn er ??

Ik word er niet goed van die ouwe meuk rijdend te krijgen...



deze dus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2009 17:32 #179 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb een slangetje te pakken weten te krijgen...

Alles erop en toch weer afslaan die rot motor.

Benzine vervangen door verse 95RON, maar nu wil die helemaal niets meer doen...krijg de rambam..nu hebben allebij me deuren deuken.....:grind::grind::grind:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2009 18:03 #180 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
moet een E motor niet op 98 lopen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.