2.2E CIH motor teveel benzine

08 juni 2009 20:41 #121 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Alles staat nu zoals bovenaan dit forum pagina 8

De as kon er op deze manier in zodat alle merkjes gelijk stonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 20:45 #122 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Pecje schreef : Quote: "Tijd is relatief" Albert Einstein (1879-1955)


Hoeveelheid ook:
één haar op je hoofd is te weinig,
één haar in je soep is te veel,
en het gaat maar om één haar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2009 22:10 #123 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Afijn morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Fucking bezine moet toch een keer ontsteken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juni 2009 18:03 #124 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Nou ik kom er niet meer uit, sla mij maar lek en me GT naar de ballen.

Ik kap ermee, zet em wel in een ouwe schuur voorlopig.
Kan er na de bouwvak wel weer eens naar kijken.

Bedankt voor jullie hulp hoor .....twas me een genoegen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juni 2009 18:49 #125 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Ben hier nu al zo'n half jaar mee bezig.

Heb je al eens de benzine ververst sinds die tijd!
Ik heb al genoeg artikelen gelezen over veroudering van benzine.
Al binnen 2 maanden kan door verdamping van de vluchtigste bestanddelen en omzetting van zuurstofhoudende koolwaterstoffen (denk aan de nieuwerwetse toevoegingen zoals MTBE, MEK, MIBK, EtOH etc) de samenstelling en dus het octaangetal zodanig veranderen dat een motor niet meer wil lopen.
Verversen van de benzine lost het probleem dan binnen no time op.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juni 2009 20:03 #126 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Pecje schreef :

Robbie schreef : Ben hier nu al zo'n half jaar mee bezig.

Heb je al eens de benzine ververst sinds die tijd!
Ik heb al genoeg artikelen gelezen over veroudering van benzine.
Al binnen 2 maanden kan door verdamping van de vluchtigste bestanddelen en omzetting van zuurstofhoudende koolwaterstoffen (denk aan de nieuwerwetse toevoegingen zoals MTBE, MEK, MIBK, EtOH etc) de samenstelling en dus het octaangetal zodanig veranderen dat een motor niet meer wil lopen.
Verversen van de benzine lost het probleem dan binnen no time op.


en doe een beetje carb reiniger erbij

:dork: EDIT ik bedoelde injectoren reiniger 8)7 :crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juni 2009 18:45 #127 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Zit gewoon nieuwe benzine in van 3 weken oud...
Dus dat kan et ook niet zijn.....hij verzuipt gewoon weer, de benzine straal dooft de vonk gewoon hahaha klote zooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 15:05 #128 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Update...
De motor draait inmiddels guys !!!!!!!!!!!!!!!!!

Alles nagekeken, aarde's los gemaakt en schoongemaakt alle verbindingen los en schoon gemaakt..
De onsteking nog een keer goed inelkaar gezet....

En draaien maar !!!!!!!

Nu nog 1 ding.......Zodra ik de stekker van de LMM erop zet gaat hij hoog toeren draaien en dan valt hij uit...

Hoe wat en waarom is dit ?
Ow ja en witte rook als de lmm eraf is....

GReets
from
zeeland....:starhit::starhit::starhit::starhit::starhit::starhit::starhit::starhit::starhit::starhit::):):):):):):):bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 21:19 #129 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Update...
De motor draait inmiddels guys !!!!!!!!!!!!!!!!!

Alles nagekeken, aarde's los gemaakt en schoongemaakt alle verbindingen los en schoon gemaakt..
De onsteking nog een keer goed inelkaar gezet....

En draaien maar !!!!!!!


*O* Gelukkig :thumbup:

Robbie schreef : Nu nog 1 ding.......Zodra ik de stekker van de LMM erop zet gaat hij hoog toeren draaien en dan valt hij uit...

Hoe wat en waarom is dit ?


:( Daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen

Robbie schreef : Ow ja en witte rook als de lmm eraf is....


ook als de motor warm is??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 21:25 #130 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Dat heb ik nog niet geprobeerd want de buren's schone was hing aan de lijn te drogen.
Vind ik ook weer zowat haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 21:27 #131 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ja je kan beter geen mot met de buren hebben/krijgen :lol:

heb je geen info over de 2.2 uit de Rekord??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 21:35 #132 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Niet de info waarom die uitvalt zodra de lmm erop gaat...

:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 21:42 #133 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb het een en ander ik zal het inscannen als je je E-mail adres via u2u door geeft zal ik je het mailen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 22:20 #134 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robby ,

fijn dat er schot in de zaak zit:

Ik weet niet wat er nog scheelt, maar ik kan je wel helpen om te zien of je luchtmeter en kabelboom ernaartoe ok zijn.

Trek de grote stekker uit je regeleenheid, stekker in je luchthoeveelheidsmeter wel laten zitten.

ontsteking uit. (sleutel gewoon af)


ohmmeter tussen klem 8 en 9 van de grote stekker : waarde tussen 160-300 ohm. Je meet nu de temperatuurweerstand voor de aangezogen lucht.

ohmmeter tussen klem 7 en 5 van de grote stekker : waarde tussen ongeveer 60 ohm en 1000 ohm, varierend volgens de stand van de meetklep.


Ingeval je ergens iets anders meet, kijk dan eerst je kabelboomverbinding na.
trek hiervoor ook de stekker van de luchthoeveelheidsmeter weer los .
De volgende verbindingen moeten 0 ohm meten:

grote stekker klem 8 naar luchthoeveelheidsmeterstekker klem 8
grote stekker klem 9 naar luchthoeveelheidsmeterstekker klem 9
grote stekker klem 7 naar luchthoeveelheidsmeterstekker klem 7
grote stekker klem 5 naar luchthoeveelheidsmeterstekker klem 40



Is dit alles in orde dan zit er geen fout in je luchthoeveelheidsmeter en de kablage ernaartoe.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 22:28 #135 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie ik heb de info gemaild, voor het gehele spul even naar de bieb en de vraagbaak voor de Rekord E, benzine- en diesel modellen 1982-1987 lenen en copieren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 22:42 #136 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

Hieronder ineens de komplete diagnosetabel voor jouw LE jetronic :
Je kan er het meeste van je injectie mee gaan doormeten.
Het enige wat je niet doet is de regeleenheid zelf meten.( de gesloten doos)
Je vertrekt voor de meting namelijk op de grote stekker, die je uit je regeleenheid haalt.

Ikzelf heb een L-jetronic en die is anders dan jouw LE, maar ik heb ook hiervan een tabel en heb die al nuttig kunnen gebruiken.









Shot at 2007-11-21




Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 22:50 #137 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Geert, ik heb Robbie de gegevens uit de vraagbaak gemaild voor de 2.2E

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2009 23:48 #138 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Mooi Eric,

Ik denk dat met onze documentatie een en ander kan nagemeten worden.
Ik heb hier het algemeen electrisch schema liggen uit de vraagbaak rekord 2.2i, maar ik begrijp dat jij het dus al hebt doorgestuurd.

Mijn bovenstaande gegevens komen uit een technisch boek "benzineinspuiting Bosch". Heel interessant boek om de werking van een injectie en de bedoeling van de diverse komponenten goed te leren begrijpen en met veel concrete schema's en testtabellen.


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juni 2009 09:34 #139 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
We gaan zo meten eey !!




Bovenstaande gemeten, alles Okay

FF wat anders :

Mijn Injectie systeem heeft geen:
temperatuur-tijdschakelaar
koudestart verstuiver

Deze Dus:



Alleen heb ik niet Die NR: 12 erbij zitten (wel de stekker aansluiting)
Ik snap er geen bout van, motor start meteen maar zodra de stekker van de LMM erin gaat begint hij hoge toeren te draaien en val daarna stil (2 tot 3 sec).

Starten MET lmm stekker erin lukt niet, zodra de stekker eruit is slaat hij direct aan.
Ik heb 2 lmm's liggen en allebei hebben ze hetzelfde, 1 ervan heb ik open gemaakt en de stand van de luchtklep veranderd zodat de motor blijft draaien, maar bij gas geven trekt de motor niet mooi door en geeft nogsteeds witte rook.

Okay voltage valt weg van de injectoren zodra de stekker van de lmm erop gaat.Dus geen inspuiting meer als de lmm erop zit.
Doch het doormeten van de lmm is wel goed volgens de papieren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juni 2009 18:27 #140 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

Ik zit momenteel ook te gissen.
Even luidop nadenken.


Als jij de lmm eraanhangt wordt de brandstoftoevoer afgesneden...

de LE jetronic is voorzien voor het uitschakelen van de brandstoftoevoer bij het deceleren.
Dit wordt gestuurd door de gasklepschakelaar.
Deze zit uiteraard op de gasklep en heeft een overschakelkontakt.

nullastcontact : meten tussen klem 2 en 9 : 0 ohm
gaspedaal intrappen: meten tussen klem 2 en 9 : oneindig

vollastcontact :meten tussen klem 3 en 9 : gaspedaal vol ingeduwd : 0 ohm.

Stel nu dat je nullastkontakt toe is (0 ohm) dan denkt de motor dat er gedeceleerd wordt en snijd de brandstoftoevoer vol af.

Echter als je naar jouw schema kijkt, zie ik dat er een draad vanaf de leerloopregelaar op klem 2 van de nullastschakelaar komt.
Waarschijnlijk is het de bedoeling dat die overneemt zodra de motor op zijn leerloop komt, anders zou de motor bij het deceleren kompleet stilvallen.

Ik vermoed dat er daar iets niet juist zit (leerloop neemt niet over.)

trek eens de stekker van de nullastschakelaar uit en probeer eens te starten met de lmm stekker ingeschakeld.
Door het uittrekken van de gasklepstekker maak je namelijk het nullastcontact oneindig en zou ie vermoedelijk dus de benzinetoeveor niet afsnijden.

Geert



PS : Het vervelende is dat er over de leerloopregeling van de 2.2i niets vermeld is in mijn boek.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.