2.2E CIH motor teveel benzine

07 juni 2009 14:58 #61 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik geloof dat ik even moet zoeken waar de kerven staan op de 2.2e motor...ik zie er 2 op het vliegwiel staan, maar kan nergens het merkje op het blok vinden..

Is het nu zo dat vliegwiel/blok merkjes EN ontstekingshuis/onsteking(verdeler) op elkaar moeten staan ?

Dus zowel blok als ontsteking tegelijk op hun eigen merkjes ?

En dan staat de onsteking goed op de eerste cilinder ?

Afijn weer iets nieuws erbij, de vonken waren nogsteeds niet goed op alle bougies, dus ik de bougies van mijn 1900 er insteken.
Deze vonkten echter wel erg goed...
Proberen maar ....starten...starten....BLOEP...daar smelt mijn bobine weg....prut komt eruit.


WTF is dit nu weer !! Ik val van de ene in de andere verbasing met dit stuk schroot...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 16:18 #62 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Om te zien als de 1ste cilinder op ontsteken staat haal de verdelerkap los en draai met de krukasbout [19mm] de rotor naar de plaats waar de bougiekabel van de 1ste cilinder op de verdeler zit dan zit ja goed.

LET OP!! 1ste cilinder is het cilinder die het kortst bij de radiateur is er wordt nl. in een werkplaatsboek [welke weet ik niet] de verkeerde volgorde gegeven :grind: [de Americanen hebben daar erg veel problemen mee]

Een andere manier is de klepdeksel los nemen en op de klepltuimelaars te letten, als de kleptuimelaars van de 4de cilinder op tuimelen staan [= als een klep naar binnen wordt gedrukt en de andere naar buiten komt] dan moeten de kleppen van de eerste cilinder gesloten zijn.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 16:34 #63 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Probleem is, dat ik niet weet waar deze eerste cilinder hoort te zitten op de verdeler.
Alles is tenslotte al tig keer verplaatst.

de tekens op het vliegwiel (2 dicht bij elkaar), waar horen die nu tegenover te staan ? bdp sensor of ? zit er een merk teken op de 2.2E ergens ?

Dan pas kan ik bepalen of de 1ste cilinder bovenaan staat.
En kan ik de plaats bepalen van de eerste bougiekabel op de verdelerkap.....toch ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 16:38 #64 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Klopt, maar het kan ook zoals Eric zegt.
Eerst cilinder alle kleppen gesloten, op cilinder 4 staat de nok van inlaatklep op het punt de klep te openen (heeft hem waarschijnlijk al wat geopend want ik geloof dat ie open gaat voordat cilinder 4 op zijn BDP staat).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 16:39 #65 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik zal eens kijken in de copieën die ik heb van de 2.2 motor van een Rekord, ik laat je het zo snel mogelijk weten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 18:11 #66 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik word hier echt scheitziek van...krijg de neiging die bak naar de sloop te brengen want niemand heeft nog interesse in een GT tegenwoordig.Zeker niet eentje die niet loopt.

Deze krijg ik nu weer niet aan de praat, hij hoest en proest doet mijn bobine smelten, maar lekker draaien ho maar..

Wat is een auto zonder kloppend hart, helemaal nix...iemand nog onderdelen kopen ?

Mischien verdien ik er meer aan de GT in losse delen te verkopen LOL....:grind::grind::grind::grind::grind::grind::grind:

Zit trouwens niet eens een BDP sensor op of BPD whatever.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 18:19 #67 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie in de copie staat dat "het ontstekingstijdstip is just afgesteld als de kerf in de krukaspoelie tegenover het BDP-zendelement op het distributiehuis staat", en als je de verdelerkap weg pakt dan "wijst de groef in de stroomverdeleras naar de markering op het stroomverdelerhuis"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 18:22 #68 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Instelling volgens de vraagbaak Rekord E (2.2i)




Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 18:39 #69 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

2 Fast 4 U schreef : Robbie in de copie staat dat "het ontstekingstijdstip is just fgesteld als de kerf in de krukaspoelie tegenover het BDP-zendelement op het distributiehuis staat", en als je de verdelerkap weg pakt dan "wijst de groef in de stroomverdeleras naar de markering op het stroomverdelerhuis"


Eric,

Ik had dit net ook gepost, maar snel weer weggehaald.

De volgorde lijkt wel juist, maar de tekening van de verdeler kan voor verwarring zorgen
Ik zag dat op mijn 2.2i linksboven de 2 zit en rechts daarvan de 1
zoals op het schema uit de vraagbaak.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:11 #70 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

nog 2 foto's van mijn motor waar ik de merktekens tegenover elkaar gezet heb en aangeduid met rood.





Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:15 #71 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Okay zover was ik inderdaad ook.

Nu ik die merktekens van het vliegwiel goed heb staan, moet ik de onsteking nog goed zetten.
Moet dat nu met die merk tekens tegenover en welke is dan de eerste cilinder ?

Ik zie waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer..telang ermee bezig denk ik.


Er staan overgins 3 merken op mijn vliegwiel.
2 dichtbij elkaar en 1 appart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:28 #72 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Gewoon ter vervollediging, maar dat was waarschijnlijk ook al duidelijk




geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:35 #73 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik krijg niet alle merkjes precies tegenover elkaar..
Vliegwiel en blok..staan tegenover elkaar.

Dan schroef van ontstekings as op merk van onstekings huis..staan tegenover elkaar.

Maar als ik dan de as erin doe komt bovenstaande (as merk en huismerk) van elkaar af als ik op de merkjes let die weer onderaan de onsteking zitten (op vastzet hoogte zitten ook nog eens merkjes.)

Maar als ik zo de foto's zie , staat de verdeler hetzelfde als bovenstaande picture.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:42 #74 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
En even de verdelerkap er af gehaald.
Nog altijd met merktekens op elkaar



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:46 #75 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

je spreekt telkens van de merktekens op je vliegwiel.

Maar de foto's die ik toon zijn vooraan aan de motor . Kerf in de krukaspoelie en merkteken op het verdelerhuis.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:50 #76 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hoe worden de merktekens op het vliegwiel aangegeven dan?
Bij de 1.9 zit er een bolletje ingeslagen en in het koppelingshuis wijst een pen daar naar.
Naar mijn weten zit er geen groef in de poelie welke op de krukas zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:54 #77 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

GranTurismo schreef : Hoe worden de merktekens op het vliegwiel aangegeven dan?
Bij de 1.9 zit er een bolletje ingeslagen en in het koppelingshuis wijst een pen daar naar.
Naar mijn weten zit er geen groef in de poelie welke op de krukas zit.


niet, alles via merktekens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 19:57 #78 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Op de poelie dus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 20:00 #79 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ja sorry, krukas poeli..

Ik heb em nu zover dat hij aanslaat direct met de oude elektro.onsteking..
Alleen loopt het erg slecht onregelmatig, en slaat na 10 sec uit.
Als ik de lmm aansluit slaat hij direct af.
je hoort de klep in de lmm tikken vanwege de lucht die hij trekt ..

Dus stationaire blijft hij niet aan.

maar we zijn verder.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 20:07 #80 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Sorry als ik verwarring zaai hoor.
Maar de kerf op de poelie geeft dus het BDP aan van de eerste cilinder. Dit kan zijn wanneer deze cilinder op ontsteken staat (arbeidsslag komt daarna), maar kan ook het BDP aangeven net voor de komende inlaatslag.
Wat ik uit wil sluiten is dat je even zeker moet weten dat hij inderdaad net voor de compressieslag staat en niet net voor de inlaatslag.
Dit kan je weer controleren door even naar de stand van de nokkenas te kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.