2.2E CIH motor teveel benzine

05 juni 2009 21:39 #41 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Niet noodzakelijk. Het kan ook zo:

Bij mijn GT met 2.2i is de weerstandsdraad vervangen door een gewone draad , waardoor de bobijn altijd 12V krijgt. Vanaf die klem gaat er trouwens ook een draad naar electronische ontsteking.

De bobijn komt uit de 2.2i en de bedrading is uitgevoerd volgens het schema uit de vraagbaak 2.2i.

In het rood de 12V (kl15) die vanonder het dashbord komt (en dus in dit geval NIET meer de originele weerstandsdraad mag zijn naar de bobijn en elektronische ontsteking.



En hieronder zie je in het rood diezelfde 12V (kl15) die doorgaans afgenomen wordt op de bobijn in de kabelboom van de injectie komen en aangesloten op het stuurrelais injectie




En inderdaad als je in dit geval die weerstandsdraad niet vervangt en dus op 9V valt slaat ie weer af.

BELANGRIJK : Vooral je elektronische ontsteking is niet gediend met die 9V.


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 09:48 #42 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Mijn bobine heeft als ik de sleutel NIET omdraai 12volt, maar zodra ik de sleutel draai om te starten zakt deze naar de 9,3 Volt.

Vreemd genoeg heeft dit vroeger wel gedraait.
De doorzichtige draad is inderdaad vervangen voor een nieuwe draad.

Ik heb op mijn startmotor de oude draad zitten van me oude 1900 en de nieuwe draad die uit mijn 2.2E kabelboom komt.

De draad die tussen de bobine en de startmotor zat heb ik weggehaald, volgens de omschrijving kon dat.

De + op de startmotor valt bij het starten ook terug naar 9 Volt trouwens..lekje ergens maybe ?

Al het onnodige eraf maar nog niets, nieuwe bobine erop nog niets.
Ik word er moedeloos van, heb zelfs een fikse rekening gehad van de uren van de garage.

Voor dat ik er nog meer geld in moet pompen ga ik dit keer maar voor de makkelijke weg en verkoop dit stuk :grind: grrr.

denk 6000 euro dat dit wel een goed bedrag is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 19:10 #43 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

jesus man, die GT na meer als 20 jaar de deur uit.

Je injectie is OK blijkbaar (reageert op de gasklep enz)
Je spanning op zowel bobijn als startermotor valt bij het starten terug op 9V.
Waarschijnlijk valt dus gewoon kompleet je batterijspanning op 9V bij het starten .

Dan gaat ie niet aanslaan .
De mijne doet dat bijvoorbeeld ook niet als de batterij te zwak is. startmotor draait rond, maar de motor (die altijd gemakkelijk start) slaat niet aan.
Ik denk dat de elektronische ontsteking met die 9V te kort komt.

Dus eigenlijk moet je gaan zoeken waarom je batterij bij het starten op 9V valt....

1. geprobeerd te starten met startkabels aan een draaiende andere wagen?

2. Probleem met de startmotor ( te hoge stroom )

3. ... Help even jongens



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 19:22 #44 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Niets zo erg als een lid die zijn GT wil weg doen.
Ik prakiseer me dus suf maar heb weinig ervaring met injectie motoren (alleen met m'n eerste auto, een Ascona B 2.0E).
Maar dat was uit de tijd dat ik nog haar op mijn bovenlip had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 20:17 #45 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik ruil em wel in voor een Corvette stingray '78 .. altijd al willen hebben hehe *O*

Maar ik denk dat 9 volt inderdaad te weinig is, zeker als je bedenkt dat er een elektr. ontsteking op zit die moet gewoon 12 volt hebben anders komt het nooit goed.

Ik heb alles van mijn verdere bekabeling los zitten, dus puur het startende gedeelte heb ik geplaatst.

Nu zijn me accu's weer leeg, 1st maar eens opladen die handel.
Ik snap alleen niet dat een garage bedrijf zo'n voltage dip niet opvalt.

Afijn ik laat het jullie morgen weer weten.

:thumbup: Ik wil deze motor ook weer draaiende hebben, al is het alleen om jullie niet teleur te stellen na alle hulp van jullie kant :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 21:17 #46 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef :
Ik heb alles van mijn verdere bekabeling los zitten, dus puur het startende gedeelte heb ik geplaatst.
Nu zijn me accu's weer leeg, 1st maar eens opladen die handel.


laat je accu eens testen, kan zijn dat die niet goed is

Robbie schreef : Ik snap alleen niet dat een garage bedrijf zo'n voltage dip niet opvalt.


dat is hun niet eens opgevallen, en ze hebben er niet naar gekeken

Robbie schreef : :thumbup: Ik wil deze motor ook weer draaiende hebben, al is het alleen om jullie niet teleur te stellen na alle hulp van jullie kant :thumbup:


:thumbup: dat had ik al gehoopt :exclamation: :lol:

ik zal mijn gedachten er over laten gaan mss valt me iets te binnen, even tussen door heb je ook al spanning gemeten als de startmotor niet is aangesloten en je de sleutel omdraait?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 21:58 #47 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Accu is nieuw..........

Garage bedrijf sucks ???

Nee nog niet na gemeten, want de voltage gaat dus down zodra de startmotor word aangesproken.

Morgen opgeladen accu erop en een andere auto ernaast met startkabels (draaiden motor)..
Eens kijken of ik die voltage dip weg kan krijgen hiermee.

:) :lol: :spin: :info: :thumbup: Kont

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2009 23:07 #48 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Accu is nieuw..........


Wil niets zeggen, accu kan al na een paar dagen kapot gaan, of je hele leven mee gaan

Robbie schreef : Garage bedrijf sucks ???


zou niet de eerste zijn

Robbie schreef : Nee nog niet na gemeten, want de voltage gaat dus down zodra de startmotor word aangesproken.


Meet eerst de spanning als de startmotor niet is aangesloten, kan zijn dat het iets anders is dan de startmotor

Robbie schreef : Morgen opgeladen accu erop en een andere auto ernaast met startkabels (draaiden motor)..
Eens kijken of ik die voltage dip weg kan krijgen hiermee.

:) :lol: :spin: :info: :thumbup: Kont


suc6 is alles wat ik je kan wensen, en denk erom niet verkopen voordat dit is gemaakt :exclamation: [dan heb je een reden om de GT te houden :lol:]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 09:35 #49 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Spanning is 12,8 volt alles in rust.

Zodra de startmotor word aangesproken zakt deze naar 9,8 zoiets, ligt er aan hoe geladen de accu is.

Ook al een andere accu erop aangesloten, deze geeft dezelfde meeting.Dus aan de accu zal het niet liggen.
Ik denk dat de startmotor mijn voltage naar beneden trekt.

Ik ga zo proberen er een extra accu aan te hangen in de vorm van een lopende auto met startkabels erbij.

Ik heb alleen geen startmotor zo liggen om uit te wisellen, dat zal pas morgen weer zijn .

:punk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 10:53 #50 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,


Ik moet mijn vorige post bijstellen :
Ik heb even getest bij mijn GT. (2.2i)
Voltmeter erop en de batterijspanning ligt op 12.4V . (de batterij is trouwens niet meer de beste)

vervolgens even gestart met de "schroevendraaier aan de startmotortechniek", zodat ik de voltmeter in de gaten kan houden.

Om eerlijk te zijn duikt ook bij mij gedurende een fractie, echt heel erg kort, de spanning eventjes naar 9 a 10V, maar de motor slaat direct aan

Als ik nu de hoogspanningskabel uit mijn bobijn trek, zodanig dat de motor niet kan starten, dan zkt ook bij mij de spanning gedurende het draaien van de startmotor naar 9.5V.
Dus ik vrees dat wat jij meet eigenlijk toch normaal is en de oorzaak nog elders kan liggen.


IETS totaal anders:
Heb je wel eens een bougie uitgedraaid, met de kabel erop tegen de massa gelegd en gekeken of je bij het starten een mooie stevige vonk ziet.
Zoniet ben je heel zeker dat we bij de ontsteking moeten verder zoeken.

Hou ons op de hoogte

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 11:16 #51 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Okay das weer iets verder dan we waren.

Ik heb nu met mijn volvo ernaast de auto aan de praat gekregen, hij draait maar zeer slecht.

Witte rook uit de uitlaat, tijdje laten draaien daarna de bougies eruit.....die zijn echt zwart van de roet, niet normaal.

Ook de bougies geven nu wel een goede vonk met een extra accu erbij, ik ga bijna geloven dat het de elektr. ontsteking gaat zijn.

Verkeerde onstekings tijd kan ook nog, zodra ik de LMM erbij aansluit loopt het torental op en slaat de motor uit.

Zou de onsteking van mijn oude 1900S ook werken ?
Want die heb ik nog liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 12:11 #52 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

Op de oude 1900S uit je GT zit geen electronische ontsteking.
Hier heb je gewoon de (groene) draad van je bobijn die rechtstreeks van je verdeler (distributor) komt. ( deze gaat trouwens door naar je toerenteller maar dat is niet van belang)

Bij de 2.2i komt de groene draad naar je bobijn van de elektronische ontsteking (feitelijk transistorontsteking).
Deze haalt het signaal van de verdeler via een stekker.
Eigenlijk versterkt die transistor het signaal uit de verdeler vooraleer het naar de bobijn te sturen.

Als je duidelijk mooie vonken ziet op je bougies, denk ik dat de ontsteking OK is.

Maar om antwoord te geven op je vraag.
Ja die 2.2i moet ook kunnen draaien zonder de transistorontsteking, maar dan moet de oude verdeler er op


OPEL GT ontsteking


2.2i transistorontsteking




Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 12:28 #53 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb absoluut geen mooie vonk met de oginele 2.2E onsteking, deze vonkt amper als ik de accu van de andere auto eraf haal.
Ook vonkt hij regelmatig naar de zijkant van de bougie ipv naar zijn brugje.

Ik ga de oude 1900 onsteking plaatsen zo en de groene draad van .1 van de bobine op deze onsteking zetten, voor de rest laat ik alles even zitten. 9onstekings kastje enzo van de 2.2E.

Op goed geluk ..(ik heb altijd de bougie vonk met mijn bougie lamp gemeten van daar mischien dat het niet was opgevallen)....8)78)78)78)78)78)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 12:48 #54 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
En heb je toevallig ook nog een setje andere bougies liggen?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 12:52 #55 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
zitten gloednieuwe in , garage bedrijf al gedaan...was et dus ook niet en ik maar betalen....


stomme lui, als ze de bougies vernieuwen konden ze toch zien dat die vonk never nooit nie goe was...Kont

Okay update....onsteking van 1900 erin (eerst contact puntje schoongemaakt.)..
Er zit meer leven in , alleen nu moet ik weer alles optijd zetten.
Hoe zat dat ook alweer ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 13:18 #56 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Hoe zit dat met de bougies met ingebouwde weerstand?
Zijn het wel de goede?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 13:20 #57 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb een goeie vonk nu met die onsteking van de 1900, alleen de afstelling is nu klote van de bok.

ook wanneer ik de lmm erop zet valt de motor uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 13:24 #58 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Cilinder 1 op BDP en ontsteken zetten. Verdeler zo installeren dat de rotor naar de inkeping op het verdelerhuis wijst.
Motor op 900 toeren en vacuumvervroeging losmaken.
Strobo aansluiten op cilinder 1 en zorgen dat de punt in het koppelingshuis wijst naar het balletje op het vliewiel.

Wees er wel van overtuigd dat cilinder 1 op ontsteken staat en niet op het punt staat om aan de inlaatslag te beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 13:30 #59 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Het lag dus aan de onsteking, maar hoe krijg ik deze nu weer juist ingesteld op het injectie systeem van de 2.2E ?

Ik heb zelf nog nooit een onsteking helemaal gesteld, weleens wat bijgesteld als deze iets was verlopen.

Heb em al...tis nog dezelfde verdeler als ik heb ook zeg..

www.oldtimeropelforu...opic.php?f=52&t=2551


Nu weer wachten tot de regen is afgelopen...ow nederland:no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2009 14:31 #60 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

Ik ben blij dat er stilletjesaan vordering in zit.

Wat betreft de injectie.
alle injectoren van de LE jetronic zijn parallel geschakeld. Zij spuiten per nokkenasomwenteling tweemaal gelijktijdig in , telkens de helft van de vereiste brandstofhoeveelheid.

Hier hoef je je dus niet druk te maken over een verkeerde volgorde of instelling.

Blijven concentreren dus op de ontsteking.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.